يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۹۱۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۲ دی ۱۳۹۴
با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهوری، 12 تیر ماه به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین 30 اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت نامیده شد.

لازم به ذکر است که تعیین این مناسبت های تقویمی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد انجام شده است.

** هویت زدایی و ساختار شکنی کلید واژه های اصلی جنگ نرم

همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­ های دفاع مقدس، با حضور محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخبر دزفولی در این مراسم ضمن گرامی داشت سالگرد عملیات کربلای 5 طی سخنانی گفت: از روح مطهر شهیدان دفاع مقدس و به ویژه شهدای عزیز عملیات کربلای 5 استمداد می­ کنیم تا با دعای این شهیدان عزیز در پیمودن مسیر انقلاب اسلامی توفیق بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: موضوع اصلی کشور موضوع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است و برخلاف آنچه که بعضی از اوقات شنیده می­شود، جنگ نرم از ابتدای انقلاب اسلامی برعلیه ملت ما آغاز شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آمریکائی­ ها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و با استفاده از ابزارهای فرهنگی، این راهبرد را در مقابل جمهوری اسلامی به کار بستند.

مخبر دزفولی گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و در حالی که آمریکائی­ ها مطمئن بودند که دیگر حاکم بر جهان هستند، انقلاب اسلامی این توهم را باطل کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی مبشر آزادی و عدالت­ طلبی برای همه ملل در بند و تحت ستم بود و همین برای آمریکا یک تهدید بوده و هست لذا غرب و آمریکا با استفاده از تجربه شوروی و استفاده از ظرفیت­ ها و قابلیت­ های خود، جنگ نرم را علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توطئه هایی که امروزه به منظور مخدوش کردن ارتباط ما با کشورهای منطقه صورت می­گیرد، ذیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قابل تبیین و توضیح است.

وی افزود: اگر پذیرفتیم دشمن با توجه به تقابل ایدئولوژی انقلاب با ایدئولوژی مقبول خود دشمنی می کند، باید ایدئولوژی خود را تقویت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: جنگ نرمِ هوشمند در حالی علیه کشور ما در حال اجراست که دشمن قصد دارد تا ارزش­ های انقلاب را به ضد ارزش­ تبدیل کند و شدت، عمق و اثرگذاری تهاجم فرهنگی از همان ابتدای انقلاب اسلامی به صورت روزافزون افزایش یافته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سال­ های نخستین دهه 60 اعضای ستاد انقلاب فرهنگی به دیدار حضرت امام خمینی (ره) رفتند و ایشان در همان سال­ های اوج جنگ بر اهمیت دانشگاه­ ها تاکید فرمودند و پس از پیشنهاد مقام معظم رهبری (مدظله­ العالی) شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر دشمن در برخی از عرصه­ های جنگ نرم توفیقاتی بدست آورده، حاصل کج فهمی برخی از افراد در داخل بوده است.

وی افزود: سازمان سیا در طول دوران جنگ نرم حدود هزار عنوان کتاب معارض با مارکسیسم منتشر کرد، ولی چند برابر این عدد را در طول دوران انقلاب اسلامی در قالب­ های کتاب، فیلم و... منتشر کرده است.

مخبر دزفولی ادامه داد: تغییر باورها، هویت­ زدایی، مشروعیت­ زدایی، ساختار­شکنی­، استحاله و... کلیدواژه­ های اصلی در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمن تکیه اصلی دشمنی خود با جمهوری اسلامی را بر تهاجم فرهنگی نهاده و با طراحی جدید و هزینه کمتر به میدان جنگ نرم آمده است.

وی افزود: دروغ «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که در سال 1388 از جانب فتنه­ گران سر داده شد در سکوت آنان در قبال جنایات تکفیری ها رسوا شد.

دکتر مخبر دزفولی ادامه داد: امروز حامیان اصلی ایران جوانان غیوری هستند که در سوریه و عراق با تکفیری­ ها می­ جنگند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ملتی که بر اثر جنگ نرم ارزش­ های خود را از دست بدهد، مانند فردی که بر اثر مسمومیت گاز منواکسید کربن می­ میرد، متوجه مرگ خود نمی­ شود.

وی افزود: استحاله هنگامی اتفاق می­ افتد که نسل انقلابی نسبت به گذشته خود دچار پشیمانی می­ شود و دیگر نمی­ خواهد مفاخر گذشته خود را حتی به یاد بیاورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سیاه نمایی و ترویج این تفکر باطل که انقلاب اسلامی هیچ خدمتی نکرده است، شاه بیت تهاجم فرهنگی دشمن است.

مخبر دزفولی گفت: در کدام فناوری پیشرفته اعم از هسته­ ای، هوافضا و... امروز کشور ما دارای دستاورد نیست؟ تمام دشمنی­ هایی که علیه جمهوری اسلامی در جریان است این نکته را به وضوح به رخ می کشد که انقلاب اسلامی در جهان تأثیرگذار بوده است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: باید ذخائر گرانقدر فرهنگی و معنوی به دست آمده در دفاع مقدس را در جامعه فعلی به جریان بیاندازیم.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: رواج سکولاریسم، فردگرایی، فمنیسم، اباحه­ گری و... و در یک کلام حذف دین از اجتماع، تکیه­ گاه اساسی تهاجم فرهنگی غرب است.

وی افزود: فروپاشی تمدن اسلامی آندلس در اواخر قرن 15 میلادی الگوی خوبی برای فروپاشیدن تمدن اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هویت ملی ما که حاصل امتزاج اسلام و ایران است، هدف اصلی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

مخبر دزفولی گفت: خانواده به عنوان سلول اساسی جامعه اگر مضمحل و بی­ هویت شود جامعه بی هویت خواهد شد و دشمن در این زمینه هم هدف­گذاری کرده و رواج تجمل­ گرایی، اسراف، تحقیر تولیدات داخلی و... از اهم سرفصل­ های اقتصادی جنگ نرم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مقابله با آسیب­ های اجتماعی و ریشه­ یابی­ این آسیب­ ها می­ تواند به نوعی استمرار دفاع مقدس تلقی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله­ العالی) جنگ نرم هم مانند جنگ سخت محتاج ستاد فرماندهی، میدان، پیاده نظام و ... است.

وی افزود در زمینه­ معماری و شهرسازی متأسفانه وضع مطلوبی نداریم و سبک زندگی اسلامی ایران با این سبک معماری تهدید می­ شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: ترویج فست­ فود و تحقیر سفره که نماد همبستگی خانواده و موجب تحکیم آن است، به انحاء گوناگون دنبال می­ شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: همچنین به حاشیه راندن مساجد از محوریت محلات و جایگزین شدن نهادهای دیگر، تهدید مهمی برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

وی افزود: اسباب­ بازی در کشور ما گردش مالی قریب به 8 هزار میلیارد تومان دارد و این بازار مهم در دست دشمنان ماست و در این زمینه برنامه­ ریزی کرده­ اند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نوشت افزار و بازی­های رایانه­ ای از اهم محمل­ های تهاجم فرهنگی است ولی خوشبختانه در زمینه بازی­ های رایانه­ ای کارهای خوبی شده و بازی های رایانه ای تولید ایران، بین­ المللی شده است.

وی افزود: ادبیات داستانی و ترویج چهره­ هایی مانند هری ­پاتر در جهان که حاوی ارزش­ های ضد دینی است، یک نمونه بارز در استفاده از این ابزار در زمینه جنگ نرم است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: البته همانگونه که در زمینه علم در اوج تحریم­ ها کار را شروع کردیم باید در زمینه فرهنگ هم کار جدی­ تر گرفته شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد علم پیشرفت ­های غیرقابل انکاری داشته­ ایم و بعد از آنکه در زمینه زیرساخت ­ها به نقطه قابل اتکایی رسیدیم، نقشه جامع علمی کشور به عنوان قانون اساسی بخش علم و فناروی تدوین و تصویب شد.

وی افزود: نباید به بهانه بیکار بودن فارغ­ التحصیلان دانشگاهی، ارزش درس خواندن پایین آورده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در زمینه علوم انسانی هرچند کار زیادی پیش­روی ماست، اما پیشرفت­ های خوبی هم شده و افکار مثبت همه اندیشمندان را می­ پذیریم و سایر اندیشه­ ها را نقد می­ کنیم.

وی افزود: با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله­ العالی) فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شد و بر مبنای این فلسفه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله ­العالی) این سند نسخه شفابخش آموزش و پرورش است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از سال 1335 آمریکائی­ ها موضوع کنترل جمعیت را به کشور تحمیل کردند و تا انقلاب اسلامی این روند ادامه داشت و با گذشت ده سال از پیروزی انقلاب هم برخی این موضوع را در کشور ترویج کردند که جمعیت باید کاهش یابد.

مخبر دزفولی ادامه داد: خود غربی­ها برای افزایش جمعیت مشوق تخصیص داده­ اند، اما این موضوع را برای کشور ما نمی­پسندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: جمعیت جوان و فعال پایه پیشرفت و رشد کشور است و این تلاش­ ها تا حدودی به نتایج مثبتی نائل شده است.

وی افزود: ان­شاءالله با تصویب «طرح جامع جمعیت» توسط مجلس شورای اسلامی بتوانیم در این زمینه موثرتر و فعال تر عمل کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها