أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۹۳۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۲۳ دی ۱۳۹۴
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: شناخت رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌های دوران دفاع مقدس و آشنایی با جزایر خلیج فارس، از مهمترین اهداف اردوی راهیان نور دریایی است.
به گزارش پایگاه 598، سردار علی فضلی در حاشیه بازدید از جزیره هرمز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزارى فارس در هرمز، اظهار داشت: اردوی راهیان نور دریایی موجب شناخت بیشتر از شهدای دریایی خواهد شد. این اردوها کار مقدسی برای شناخت بیشتر شهدا و سیر و سلوک شهدای دریایی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: کار ارزشمند راهیان نور در کشور که قدمگاه رزمندگان اسلام است، در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی راه‌اندازی شد که سالانه خیل عظیمی از هموطنان ما برای زیارت از این مناطق سفر می‌کنند.

فضلی خاطر نشان ساخت: از سال 86 و با عنایت خداوند متعال و با مدیریت نیروی دریایی سپاه و قرارگاه راهیان نور دریایی در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان به جمع مناطق راهیان نور اضافه شدند. جزیره هرمز یکی از نقاطی بود که به عنوان یکی از مراکز راهیان نور دریایی انتخاب شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شاهد انجام بزرگترین مجاهدت‌ها و عملیات‌ها که بعضاً بی‌نظیر هستند، در دریا و برخی جزایر جنوب کشور بوده‌ایم. در همین راستا، در حال آماده‌سازی زیر ساخت‌ها و فراهم کردن مقدمات برای راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور دریایی برای بازدید از مناطق عملیاتی سواحلی و آب‌های خلیج فارس هستیم که ان‌شاءالله در آینده شاهد آن خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: راهیان نور در حقیقت حج معرفتی و بصیرتی نسل جوان انقلاب اسلامی است. بسیج رسانه ملی در تلاش است از این فرصت ارزشمند، بی‌بدیل و معنوی برای انتقال ارزش‌های والای فرزندان انقلاب در هشت سال دفاع مقدس حداکثر بهره را ببرد.

فضلی در ادامه با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، گفت: از 11 مهر ماه سال جاری بیش از 2500 دانش‌آموز از مناطق عملیات دریایی و جزیره هرمز بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: 43 زیارتگاه شهدا در هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، بوشهر و هرمزگان وجود دارد. جزیره هرمز با توجه به سوابق دیرینه خود، چه در زمان انقلاب و چه در دوره دفاع مقدس، به عنوان یکی از مناطق راهیان نور دریایی برگزیده شده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه اردوی راهیان نور دریایی کار مقدسی برای شناخت بیشتر شهدا و سیر و سلوک شهدای دریایی است، گفت: به خاطر رشادت‌ها و تلاش‌های بی‌نظیر شهدا، امروز نام خلیج فارس همچنان باقی مانده و دشمنان نتوانسته‌اند به خاک کشور نفوذ پیدا کنند.

وی افزود: آشنایی با رشادت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌طلبی‌های دوران دفاع مقدس و شناخت از جزایر خلیج فارس، از مهمترین اهداف اردوی راهیان نور دریایی است.

سردار علی فضلی در این سفر در گلزار شهدای هرمز و یادمان شهدای گمنام این جزیره حضور پیدا کرد. سردار علی تنگسیری (جانشین نیروی دریایی سپاه)، سرهنگ علی علی‌نژاد (معاون هماهنگ کننده سپاه) و سرگرد رسول جهانداری وی را در این برنامه همراهی می‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها