يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۹۳۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۳ دی ۱۳۹۴
خسارت ۷۲میلیارد دلاری مدیریت زنگنه/
انتقاد مهرداد بذرپاش از دیپلماسی ضعیف انرژی در دولت ژنرال‌ها ما منتظر بودیم وزیر نفت در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهد اما انگار این امید واهی بود؛ کسانی که در انتخاب زنگنه برای وزارت نفت از وی حمایت می‌کردند نیز اکنون باید پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه 598، «مدیریت ژنرالی زنگنه در وزارت نفت خسارت ۱۸میلیارد دلاری بابت پرونده کرسنت و 7/54 میلیارد دلار عدم‌النفع از کاهش قیمت نفت را به کشور تحمیل کرد».  مهرداد بذرپاش، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست خبری‌ای که با موضوع بررسی قراردادهای جدید نفتی و پرونده کرسنت در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، این جمله را بیان کرد و افزود: آقای زنگنه به‌ جای «فحاش‌خواندن» منتقدان خود، باید پاسخگو باشد.

به گزارش «وطن امروز»، بذرپاش در سخنانی به مساله پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به زمان توافق‌شده برای کاهش تحریم‌ها و اقدامات مشترک ایران و طرف‌های غربی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک یعنی برجام نزدیک شده‌ایم. وی گفت: خبرهایی غیررسمی مبنی بر اینکه قلب رآکتور اراک نیز خارج شده است شنیده می‌شود که هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.


 25 تحریم جدید پس از توافق ژنو علیه ایران اعمال شد
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه همواره اعلام کرده‌ایم به طرف غربی اطمینان نداریم، افزود: گواه آن ادعا این است که پس از توافق ژنو شاهد 20 تحریم جدید و پس از برجام شاهد 5 تحریم علیه ایران بوده‌ایم. بذرپاش ابراز کرد: خبرهایی هست مبنی بر اینکه سلسله تحریم‌های جدیدی از سوی مجلس نمایندگان و مجلس سنا علیه ایران وضع خواهد ‌شد.  وی ادامه داد: یکی از ایرادات اساسی این است که داور طرف مقابل معلوم نیست اما داور طرف ما آژانس است. داور طرف ما  که آژانس است، در صورت نقض اقدامات می‌تواند گزارش خود را درباره فعالیت ایران به شورای حکام ارائه دهد اما داور طرف مقابل مشخص نیست و چون داوری تعیین نشده است نمی‌توان درباره نقض اقداماتی که آنها انجام دهند به نهاد خاصی شکایت کرد.


عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها می‌توانند به سازمان ملل و 1+5 بگویند که ایران باید این اقدام را انجام می‌داد، اما انجام نداده است. اما داور طرف مقابل مشخص نیست و نمی‌توان به نهاد خاصی شکایت کرد، مانند قانون جدیدی که درباره ویزا وضع کردند که حتی تیم مذاکره کننده  نیز در برابر آن واکنش نشان داد، این درحالی است که داوری برای طرف مقابل برگزیده نشده و ما نمی‌توانیم به آن بگوییم که برجام نقض شده و اگر ما هم بگوییم برجام نقض شده آنها نمی‌پذیرند، بنابراین باید حواسمان باشد که ضررهای بیشتری متحمل نشویم.


  وزارت زنگنه در نفت اسناد فساد کرسنت را زیر سؤال برد
بذرپاش در ادامه با اشاره به موضوع قرارداد کرسنت، اضافه کرد: درباره قرارداد فاجعه‌بار کرسنت بعضاً محدودیت‌هایی برای رسانه‌ها ایجاد شد که کار درستی نبود زیرا این حق مردم است که این موضوع را بدانند. در این قرارداد در سال 2001 با قیمت تقریبی نصف منطقه و در طرف‌های جهانی تا یک‌چهاردهم قیمت جهانی گاز، معامله‌ای انجام دادیم و توافقی کردیم با شرکت کرسنت، فارغ از اینکه این قرارداد به‌لحاظ عددی تعجب‌برانگیز بود. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در زمان قرارداد، کارشناسان و مدیریت گوش شنوایی نداشتند و قرارداد امضا شد، گفت: در دادگاه بین‌المللی لاهه پرونده مکشوف شد، اسنادی ارائه دادیم که فساد در این قرارداد وجود دارد و در وزارت نفت وقت امضا شده است. به هر حال در دادگاه بین‌المللی نمی‌شود قراردادی را نقض کرد مگر اینکه دارای فساد باشد.


بذرپاش تصریح کرد: در مجلس هم مخالف انتخاب آقای زنگنه بودیم و دلیل اصلی آن این بود که با انتصاب دوباره وی به وزارت نفت، فساد این پرونده نفی می‌شود و این سندی می‌شود که چطور قراردادی با این میزان ادعا از طرف ایران گفته می‌شود دارای فساد است ولی متولی وقت همان قرارداد به منصب وزارت می‌رسد و به‌نوعی نقض این اسناد است.


  وزارت نفت از ارسال اسناد فساد کرسنت به لاهه خودداری کرد
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخاب آقای زنگنه دادگاه لاهه به همین انتخاب، استناد و شکایت را رد کرده است اما در مرحله بررسی دوباره است، منتها از وزارت نفت خواسته شده اسناد را بفرستند ولی نفرستادند. این عدم همکاری با دادگاه بین‌المللی به‌منزله یک زیان زیاد بر ایران است که حدود سالی یک میلیارد دلار در 10سال تحمیل شده است. بذرپاش خاطرنشان کرد: ابهام‌های مختلفی در این پرونده وجود دارد از جمله اینکه این قرارداد در شورای وقت اقتصاد تصویب نشده است؛ ابهام در قیمت گاز در قرارداد و ابهام در وجود شرکت کرسنت از جمله این ابهامات است و ابهامات دیگری نیز در این پرونده هست و به نظر می‌رسد در دادگاه صالحه داخلی هم باید بررسی شود. ما در مجلس اعتراضات زیادی کردیم درباره انتصاب افرادی که در این پرونده متهم هستند و این انتصابات در حال حاضر در سطح بین‌المللی به‌ضرر ایران شده است. بذرپاش گفت: حال دوستانی که قرارداد کرسنت را منعقد کردند، باید به پرونده‌های آنها رسیدگی و مجرمیت آنها ثابت شود و به مجازات خود برسند. البته رویکردهای سیاسی دولت با هدف فروکش کردن پرونده کرسنت در مجلس شورای اسلامی مسجل شده که هروقت کرسنت مطرح می‌شود هزار و یک زمین و هوا فعال می‌شوند تا درباره کرسنت صحبت نشود. اگر فساد بد است در همه ابعاد و در کمترین و بیشترین آن بد است. نمی‌شود فسادهای خوب و فسادهای بد داشته باشیم. اگر فساد بابک زنجانی بد است که حتماً بد است و باید مجازات شود، فساد کرسنت هم باید بررسی شود.


  حضور وزرای دولت یازدهم در باشگاه خصوصی نفت و نیرو شائبه دارد
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به قراردادهای جدید نفتی که با عنوان آی‌پی‌سی رونمایی شده است، گفت: این قراردادها توسط کسانی رونمایی شده که تمام هنرشان قرارداد کرسنت بوده است. باشگاهی با نام باشگاه نفت و نیروی ایرانیان ایجاد شده که بسیاری از وزرا و مسؤولان ارشد کشور عضو هیات مدیره این باشگاه هستند و تسهیل قراردادهای نفتی یکی از اهداف این باشگاه است که ابهام دارد، باشگاهی که بسیاری از وزرا عضو آن هستند، معاونان رئیس‌جمهور هم همین‌طور، راه‌اندازی این‌جور قراردادهای خصوصی سوءظن ایجاد می‌کند که چه اتفاقی رخ داده است.


  سفره مردم کوچک‌تر شد
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه «البته باید بابت کنترل تورم از دولت تشکر کنیم» گفت: ولی دلیل اصلی کاهش تورم شوک ارزی در سال 90 است که به‌دلیل تحریم‌ها صورت گرفت. در واقع در چنین شرایطی تورم به‌ سوی صفر متمایل می‌شود؛ از میان 12 رقم کالایی برای محاسبه تورم 5 کالا بیشتر از دیگر کالاها اهمیت دارد که مربوط به اقلام آشامیدنی و خوراکی است. اگر مردم کاهش نرخ تورم را احساس نمی‌کنند به این دلیل است که قیمت این 5 قلم به‌طور متوسط سالانه 35 درصد افزایش یافته است.


  جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از توافق ژنو تاکنون 50درصد کاهش یافت
نماینده مردم تهران در مجلس با اظهار اینکه جذب سرمایه خارجی در 2 سال و نیم گذشته شرایط خوبی نداشت، گفت: هنر دیپلماسی این است که اثر مطلوبی بر سفره مردم بگذارد نه آنکه منجر به کوچک شدن آن شود.


از توافقنامه ژنو تاکنون جذب سرمایه‌گذاری خارجی 50 درصد کاهش یافته، این درحالی است که دائماً شاهد تردد هیات‌های اقتصادی خارجی هستیم؛ مذاکراتی که تاکنون منجر به قرارداد نشده است.


زیان 180هزار میلیارد تومانی سهامداران بورس
بذرپاش یکی از نشانه‌های سلامت اقتصاد کشور را فعالیت‌های بورس دانست و گفت: علائم حیاتی بورس خوب نیست؛ در 2 سال اخیر 28هزار واحد شاخص بورس کاهش یافته و از 5/89 هزار واحد به 62هزار واحد رسیده است، در واقع دارایی‌های مردم در بورس180هزار میلیارد تومان کسر شده است. وی با اذعان به اینکه مجلس نیز در این شرایط مقصر است، توضیح داد: زمانی که قیمت نفت کاهش می‌یابد، دولت به‌دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی‌ است اگرچه اکنون دولت به‌دنبال آن است قیمت بنزین را افزایش دهد اما این موضوع از سوی مجلس پذیرفته شده نیست و قطعاً در بودجه سال آینده این موضوع را لحاظ خواهیم کرد. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق قانون باید 50 درصد درآمدهای حاصل از آزادسازی قیمت به مردم داده شود، گفت: وزارت نفت به‌بهانه طبقه‌بندی جایگاه‌ها درصدد است بنزین را گران کند و مجلس مخالفت خود را با این موضوع اعلام خواهد کرد.


خسارت 7/54 میلیارد دلاری نفتی
بذرپاش با اظهار اینکه ضررهای زیادی از نقشه دوم طرف آمریکایی به اقتصاد کشور وارد شد، گفت: بر اثر کاهش قیمت نفت 7/54 میلیارد دلار درآمدهای نفتی کشور کاهش یافت، این ناشی از دیپلماسی ضعیف انرژی ایران است، وزارت نفت می‌توانست با هماهنگی برخی اعضای اوپک با افت قیمت نفت مقابله کند. وی با بیان اینکه دولت می‌گوید اتکای بودجه به نفت 25 درصد شد، تصریح کرد: عدم ‌اتکای بودجه به درآمدهای نفتی زمانی هنر است که پول وجود داشته باشد نه‌اینکه به‌دلیل کاهش قیمت‌ها و کاهش درآمدهای نفتی مجبور به کاهش حجم درآمدهای نفتی در بودجه شویم.

 
 چینی‌ها می‌گویند «واقعاً مچکریم»
نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه واردات از چین در 5/2 سال گذشته برابر با دولت سابق بوده است، گفت: دولت به‌جای اینکه نرخ بیکاری کشور را کاهش دهد، نرخ بیکاری در چین را کاهش داده است، چینی‌ها می‌گویند «واقعاً مچکریم». بذرپاش با تکرار اینکه مجلس در بخش نظارت نمره قابل قبولی نمی‌گیرد، توضیح داد: مجلس به‌‌رغم تصویب قوانین مناسب نتوانست بر اجرای این قوانین نظارت مناسبی داشته باشد؛ به‌طور مثال می‌توان به قانون مبارزه با قاچاق و ارز اشاره کرد، قانونی که در 2 مجلس و با نظر 2 دولت تدوین شد اما به‌دلیل اینکه دولت زورش به 2 وزارتخانه راه‌وشهرسازی و صنعت، معدن و تجارت نمی‌رسید عملاً این قانون بلااستفاده شد. وی ادامه داد: در حال حاضر سالانه 25 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود علاوه بر اینکه این حجم از قاچاق درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد موجب کاهش اشتغال و به خطر افتادن سلامت مردم نیز خواهد شد. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در دولت گذشته برای مقابله با قاچاق کالا طرح ایران‌کد و شبنم اجرا شد. اگرچه ایرادهایی به این 2 طرح وارد بود اما دولت می‌توانست با طرحی جدید مشکلات طرح را برطرف کند اما دولت یازدهم در همان ابتدای کار اجرای این 2 طرح را متوقف کرد و بعد از گذشت 2 سال هنوز طرحی در این زمینه ارائه نکرده است، این درحالی است که طرح‌های قبلی در کشورهای مترقی نیز مورد استفاده بود، در حال حاضر تنها بخشی که دچار رکود نشده مربوط به فعالیت قاچاقچیان است. بذرپاش گفت: طبق قانون باید 50 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به مردم داده شود، در غیر این صورت دولت تخلف کرده است، در حال حاضر ارزش یارانه‌های نقدی از 45 هزار تومان به کمتر از 15هزار تومان رسیده است، این درحالی است که دولت در این شرایط قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش داده و سهمیه بنزین را حذف کرده است. وی خطاب به دولت گفت: در شأن مردم نیست برخی وزرا، پرداخت یارانه نقدی به مردم را عذاب الیم بدانند. ثروت برخی مسؤولان دولتی در حدی است که می‌توان یک‌سوم یارانه‌ها را با آن پرداخت کرد اما برخی مردم با همین مقدار اندک یارانه روزگار خود را می‌گذرانند. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از شفاف نبودن شاخص‌های حذف یارانه‌بگیرها توسط دولت انتقاد کرد و گفت: بهتر است این شاخص‌ها برای مردم شفاف شود.


 خسارت 72میلیارد دلاری مدیریت زنگنه
بذرپاش با اشاره به اینکه حکم دادگاه بین‌المللی درباره کرسنت قطعی و لازم‌الاجراست، گفت: طبق این حکم ایران باید از سال 2005 هر سال یک میلیارد دلار به شرکت عربی پرداخت کند. ما منتظر بودیم وزیر نفت در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهد اما انگار این امید واهی بود؛ کسانی که در انتخاب زنگنه برای وزارت نفت از وی حمایت می‌کردند نیز اکنون باید پاسخگو باشند. تاکنون بر اثر حضور زنگنه در صنعت نفت یک بار ضرر 18میلیارد دلاری به کشور وارد شد و یک بار ضرر 54 میلیارد دلاری؛ اگر مدیریت ژنرالی این است ما همه ترجیح می‌دهیم سرباز باشیم. بذرپاش در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نشست که پرسید «اولین رونمایی از قراردادهای جدید نفتی در باشگاه نفت و نیرو انجام شد، چرا باید چنین اتفاق مهمی در شرکتی که هویت آن مشخص نیست انجام شود؟» گفت: برای ما هم جای سوال است؛  این باشگاه که مدیرعامل آن یکی از نزدیکان وزیر است و اعضای آن را دولتی‌ها تشکیل می‌دهند و از طریق شرکت‌های خارجی انتخاب شده‌اند، در واقع کانال ورود شرکت‌های خارجی به صنعت نفت طی 25 سال آینده شده است، باید حق بدهند ما نگاه بدبینانه‌ای به این موضوع داشته باشیم. در واقع حضور مسؤولان دولتی کنونی و سابق در باشگاه نفت منشأ رانت خواهد شد. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بودجه سال آینده با توجه به کاهش قیمت نفت گفت: دولت موظف بود با ارائه برنامه 5‌ساله ششم توسعه بودجه سال 95 را تنظیم کند اما این برنامه تاکنون ارائه نشده است. یکی از علت‌های تأخیر دولت در ارائه بودجه سال 95 مشخص نبودن نرخ نفت است. آنها در ابتدا متوسط 40 دلار را برای نفت در نظر گرفته بودند اما با کاهش مجدد قیمت‌ها این تصمیم‌گیری فعلاً انجام نشده است، البته تأخیر در ارائه بودجه به‌دلیل قیمت نفت توجیه‌پذیر است. بذرپاش ادامه داد: سقف بودجه سال آینده 260هزار میلیارد تومان است که از این رقم 60هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای نفتی است، البته این رقم به‌دلیل کاهش قیمت نفت محقق نمی‌شود. از سوی دیگر 200هزار میلیارد تومان باقی‌مانده باید از طریق وضع مالیات و فروش اموال دولتی انجام شود که ما نگرانیم این 200هزار میلیارد هم محقق نشود، مگر اینکه پایه مالیاتی افزایش یابد. وی افزود: البته افزایش نرخ مالیاتی موجب می‌شود فشار روی افرادی آورده شود که همیشه مالیات پرداخت کرده‌اند، تأکید می‌کنم باید درآمدهای مالیاتی به‌گونه‌ای تصحیح شود که به مردم فشار نیاید چرا که دولت در صورت افزایش مالیات‌ها تنها به‌دنبال کسانی می‌رود که همیشه مالیات خود را به‌موقع پرداخت کرده‌اند، همین موضوع نیز موجب شد در سال‌های اخیر صدای برخی اصناف به‌اعتراض بلند شود. نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری این گفته رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «درمورد رکود حرفی نزنید»، گفت: رئیس‌جمهور معتقد است اقتصاد کشور از رکود عبور کرده است اما ما می‌گوییم باید از رکود عبور کنیم. بذرپاش با پذیرش اینکه مجلس برای نظارت بر برخی قوانین دچار خلأ قانونی است، گفت: البته در بحث قراردادهای نفتی می‌توان از طریق سوال، استیضاح وزیر و انجام تحقیق و تفحص مشکلات مربوط به قراردادهای جدید نفتی را برطرف کرد. وی در پایان در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه نظر شما درباره وزیر نفت که انتقادات وارده به مدل جدید قراردادهای نفتی را فحاشی خوانده است، چیست؟»، با تعجب از بیان چنین کلماتی توسط وزیر نفت تصریح کرد: بهتر است ایشان پاسخگوی زیانی باشند که در دوره قبلی و دوره فعلی به کشور تحمیل کردند، انتقادات فحاشی نیست. برای مردم سوال است چرا وقتی ایشان وزیر می‌شوند قیمت نفت به پایین‌ترین حد ممکن سقوط می‌کند؟ ما مسؤول شده‌ایم و باید در مقابل کار خود پاسخگوی مردم باشیم، مردم نگران هستند که دوباره قراردادی مثل کرسنت به کشور تحمیل نشود.


مسکن اجتماعی شبیه یک شوخی است
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه  مسکن اجتماعی شبیه یک شوخی است، گفت: آزادسازی نرخ‌ها و کمونیستی خواندن سازمان حمایت به بینش اداره کشور بازمی‌گردد. برخی دوستان باید خود را اصلاح کنند، این مردم برای انقلاب هزینه داده‌اند و صاحبان اصلی انقلاب هستند. بذرپاش درباره طرح مسکن‌مهر اظهار داشت: در طرح مسکن‌مهر فلسفه این بود که دهک‌های پایین درآمدی که امیدی به خانه‌دار شدن نداشتند، از طریق این مکانیسم خانه‌دار شوند. ممکن است- این طرح- ایراداتی هم داشته باشد و هیچ طرحی بدون مشکل نیست. وی تصریح کرد: اگر کسی طرح بهتری برای مسکن‌دار شدن اقشار پایین جامعه داشت حتما مجلس از آن استقبال می‌کرد. در همان ماه‌های اول عمر دولت یازدهم بنده پرسشی از آقای آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی درباره تاخیر در تحویل پروژه‌های مسکن‌مهر داشتم. وی با بیان اینکه متقاضیان مسکن‌مهر از اقشار پایین جامعه هستند و با هزار مصیبت توانسته‌اند 6-5 میلیون تومان را تامین کنند، ادامه داد: به یکباره برای متقاضیان پیامک آمد که باید 15 میلیون تومان پرداخت کنند. بنده تاکید کردم که این متقاضیان با هزار بدبختی توانسته‌اند 6-5 میلیون تومان را با قرض و وام تامین کنند، چگونه باید بتوانند این رقم-15 میلیون تومان- را واریز کنند. وزیر گفت در بندی از قرارداد آمده اگر تعدیل قیمت خواستیم باید- متقاضیان- پرداخت کنند. وی با بیان اینکه  تعدیل قیمت 10 تا 20 درصدی درست است نه 150 درصد، تصریح کرد:‌ وزیر راه و شهرسازی گفت شما صبر کنید ما داریم یک طرح جامع مسکن می‌آوریم. پرسیدیم که چه طرحی است گفتند طرح مسکن اجتماعی، چند ماهی به ما فرصت بدهید. وی یادآور شد: الان دو سال و نیم است که در خدمت شما هستیم دریغ از یک برگ کاغذ درباره مسکن اجتماعی که تحویل مجلس شده باشد. شنیدیم قرار است 2500 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی برای مسکن اجتماعی پول بدهند تا 50هزار واحد مسکن ساخته شود و 10 ساله در اختیار نیازمندان قرار بگیرد و پس از آن 10 سال نیازمند بعدی در این واحدها ساکن شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه  این پیشنهاد شبیه یک شوخی بوده و خنده‌دار است، گفت: تاکید کردیم که اول این 2500 میلیارد تومان کجاست که قرار است به سازمان بهزیستی داده شود، دوم اینکه  مگر نیاز مسکن 50 هزار واحد است؟ بذرپاش با بیان اینکه خودشان متوجه شدند که این یک پیشنهاد خیلی نشدنی است، افزود: این پیشنهاد را پس گرفتند و هنوز که هنوز است طرحی به نام مسکن اجتماعی قرار است اعلام شود که چه طرحی است. وی با بیان اینکه  وزیر راه‌وشهرسازی کلا مخالف هرگونه کمک‌رسانی به اقشار پایین جامعه است، به آزادسازی نرخ‌ها اشاره کرد و گفت: وزیر راه سازمان حمایت را کمونیستی می‌داند و قائل به آزادسازی قیمت‌هاست. در آزادسازی قیمت‌ها در کشورهای توسعه یافته هم اینگونه عمل نمی‌کنند. وی با بیان اینکه  آزادسازی قیمت‌ها زمانی اجرا می‌شود که تمام مولفه‌های اقتصادی تحت کنترل باشد، بیان کرد: یعنی الان قیمت قطار را گران می‌کنند و  آیا مردم گزینه‌ای دیگری برای سفر دارند؟ تنها یک گزینه دارند و آن  اینکه سفر نروند. وقتی بلیت هواپیما را گران می‌کنید آیا مردم گزینه‌ دیگری برای سفر دارند؟ وی با اشاره به اینکه  باید آنقدر عرضه زیاد باشد که مردم بتوانند یک قطار یا هواپیمای ارزان را برای انجام سفر انتخاب کنند، تاکید کرد: وقتی اینگونه نیست حرف زدن از آزادسازی یا کمونیستی خواندن سازمان حمایت، به بینش اداره کشور بازمی‌گردد. وی تصریح کرد: برخی از دوستان باید خود را اصلاح کنند، این مردم برای انقلاب هزینه داده‌اند و صاحبان اصلی انقلاب هستند، شأن آقای آخوندی و بنده خدمتگزاری به مردم است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها