أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۹۴۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۴ دی ۱۳۹۴
در حالی که حضرت امام خمینی(ره) به درستی تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول می‌نامد و این اتفاق نتیجه ۲۵ سال ظلم مداوم رژیم آمریکا به ملت ایران بود، محسن هاشمی به روزنامه آرمان گفته است: موضع آقای هاشمی از ابتدای انقلاب تاکنون، مخالفت با تندروی بوده است.
به گزارش پایگاه 598، محسن هاشمی می‌گوید هاشمی رفسنجانی با تندروی و تسخیر سفارت آمریکا مخالف بود.

در حالی که حضرت امام خمینی(ره) به درستی تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول می‌نامد و این اتفاق نتیجه ۲۵ سال ظلم مداوم رژیم آمریکا به ملت ایران بود، محسن هاشمی به روزنامه آرمان گفته است: موضع آقای هاشمی از ابتدای انقلاب تاکنون، مخالفت با تندروی بوده است.

وی می‌افزاید: اگر شما به تاریخ انقلاب توجه کنید می‌بینید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب، تاکنون با طیف‌های تندروی دو جناح همراهی نکرده است، با وجود اختلافاتی که بین ایشان و دوستانشان با دولت موقت وجود داشت، آقای هاشمی از همراهی با تسخیر سفارت آمریکا که تأمین امنیت آن به عهده نظام جمهوری اسلامی بود، حمایت نکرد یا با تندروی برخی نیروهای چپ، در دولتی کردن اقتصاد در دهه نخست اول انقلاب توسط تندروهای جناح چپ و پیشنهاد همراهی با صدام در برابر آمریکا در جنگ با کویت یا تجدیدنظرطلبی توسط تندروهای اصلاح‌طلب در اواخر دهه ۷۰ بگیرید یا عدم همراهی با تندروی‌های فرهنگی و سیاسی جناح راست در دهه ۸۰.

این موضع‌گیری در تندروی خطاب کردن تسخیر و تعطیلی لانه جاسوسی شیطان بزرگ در حالی است که هاشمی رفسنجانی ۱۸ مهر امسال نیز در مصاحبه با شفقنا دشمنی‌های صدام و آل‌سعود علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله و پس از آن را به افراطیون در ایران نسبت داده و با بیان این که وقوع انقلاب در ایران باعث شد خیلی از کشورهای منطقه بترسند، مسئولیت شروع جنگ از سوی صدام و حامیان سعودی را به گردن افراطی‌ها در داخل انداخت و گفت: در همان موقع انسان‌های افراطی بین ما بودند که حرف از صدور انقلاب می‌زدند. بعضی‌ها می‌گفتند: با دولت‌ها کار نداریم و با ملت‌ها کار داریم. این حرف‌های عجیب و غریب، باعث شد که کم‌کم اختلاف پیش بیاید. عراق بیش از همه ترسید و عامل اجانب شد و علیه ما جنگ به راه انداخت.

اظهارات هاشمی در تخطئه نقش جریان افراطی داخلی در شروع جنگ و دشمنی‌های بعدی در حالی است که حضرت امام در منشور روحانیت (جلد ۲۱ صحیفه امام)- با اشاره به فضای تبلیغاتی‌ای که خودی‌ها را متهم به تندروی می‌کند و ماجرای سلمان رشدی- تأکید کردند: «من قبلاً نیز گفته‌ام همه توطئه‌های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که ان‌شاءالله تمام رگه‌های وابستگی کشورمان از چنین دنیای متوحشی قطع شود. استکبار غرب شاید تصور کرده است از اینکه اسم بازار مشترک و حصر اقتصادی را به میان بیاورد ما در جا می‌زنیم و از اجرای حکم خداوند بزرگ صرف‌نظر می‌نماییم. آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می‌کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده‌ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتاً انزوای کشور شده است و اگر ما واقع‌گرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می‌کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می‌گذارند. این یک نمونه است که خدا می‌خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز «آیات شیطانی» در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه‌اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده‌اندیشی به درآییم و همه چیز را به حساب اشتباه و سوء مدیریت و بی‌تجربگی نگذاریم و با تمام وجود درک کنیم که مسئله اشتباه ما نیست، بلکه تعمد جهانخواران به نابودی اسلام و مسلمین است و الا مسئله فردی سلمان رشدی آنقدر برایشان مهم نیست که همه صهیونیستها و استکبار پشت سر او قرار بگیرند».

محسن هاشمی در بخش دیگری از مصاحبه با آرمان درباره اینکه او و هم‌طیفانش هزینه‌های انتخاباتی را از کجا تأمین می‌کنند، می‌گوید: اگر منظور هزینه انتخاباتی شخص من است باید بگویم که امثال بنده به دلیل شناخته شدن در حوزه افکار عمومی نیازی به تبلیغات به معنای مادی آن نداریم. آنچه مد نظر بنده است این است که دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و راهکارهایی را که به ذهنم می‌رسد برای حل مسائل کشور در آستانه انتخابات از طریق رسانه‌ها به مردم برسانم تا اگر انتخاب شدم بتوانم آنها را عملی کنم و اگر در مجلس حضور نداشتم مردم از دیگرانی که حضور دارند تحقق آنها را مطالبه کنند. اصولاً بنده با تبلیغات پرهزینه موافق نیستم و اعتقاد به فعالیت‌های فکری و فرهنگی در جهت برقراری ارتباطات با مردم دارم.

یادآور می‌شود روزنامه آرمان به عنوان یک روزنامه شبه خانوادگی، دیروز نصف صفحه اول خود را به تیتر و عکس تمام قد محسن هاشمی اختصاص داده بود و عکس محسن هاشمی همزمان عکس و تیتر اول روزنامه زنجیره‌ای و اجاره‌ای شرق بود.
منبع : کیهان
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۴
۱
۰
آقای هاشمی اکنون به نحوی موضع میگیرند که گویی در تمام سالهای انقلاب، به اتفاق همسر مکرّمه در گلگشت به سر می بردند.
و به عنوان یکی از رؤوس تصمیم گیر در کشور، دستی در قدرت نداشته اند.

در حالیکه رفتار عملی هاشمی و کلکسیونی از اظهارات ایشان در روزنامه‌ها و خطبه‌های نماز جمعه و همراهی و تایید و تاثیر ایشان در سیاستهای انقلاب را نشان می دهد.

اینکه اکنون رِندانه می خواهد از حوادث انقلاب دامن برچیند، بر اساس وضعیت و تغییرات حال ایشان قابل تفسیر است.

البته آنچه که بیش از همه فرد را در چشم مردم خوار، و غیر قابل اعتماد می سازد، تذبذب است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها