يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۹۵۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۴ دی ۱۳۹۴
یک پایگاه اطلاعاتی سازمان ملل به اسرائیل برای پیدا کردن اهداف بعدی خود کمک میکند.
به گزارش پایگاه 598، یک پایگاه اطلاعاتی سازمان ملل برای دریافت‌کنندگان کمک در غزه، احتمالا اطلاعات مربوط به اهداف آینده اسرائیل را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد. 

این پایگاه اطلاعاتی بر اساس قوانین  گروه «سازوکار بازسازی غزه» تشکیل شده است.

به گفته نیگل وایت، استاد دانشگاه ناتینگهام انگلیس، این پایگاه با دادن چنین اطلاعاتی به اسرائیل، «حق زندگی» فلسطینیان را نقض می‌کند.

به گزارش وب‌سایت «انتفاضه الکترونیک» این پایگاه اطلاعاتی شامل اطلاعات شخصی ساکنان غزه است و رژیم اسرائیل می‌تواند از آن برای شناسایی اهداف آینده خود استفاده کند.

نیگل وایت افزود سازمان ملل خود با پیوستن به گروه سازوکار بازسازی غزه در جنایات جنگی اسرائیل همچون حصر غزه نقش دارد زیرا به ادامه حصر کمک کرده و «حقوق بین ‌الملل را نقض می‌کند.»

به گفته او، اگر سازمان ملل به اجرای برنامه‌های گروه سازوکار بازسازی غزه کمک کند، «هر دو مسئول صدمات و تلفات مردم غزه خواهند بود.»

گروه سازوکار بازسازی غزه که سپتامبر 2014 با میانجی‌گری سازمان ملل تشکیل شد، در واقع یک توافق موقتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل برای ساخت و بازسازی نوار غزه است.

در پی جدیدترین حمله هوایی اسرائیل به شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه، جنبش مقاومت فلسطین به اسرائیل درباره «تشدید درگیری‌های نظامی» هشدار داد.

در این حمله یک جوان 31 ساله فلسطینی به نام موسی ابو زعیتر کشته و سه فلسطینی زخمی شدند.

سامی ابو زهری، سخنگوی حماس روز چهارشنبه اعلام کرد «رژیم اشغال‌گر اسرائیل کاملا مسئول حمله اخیر به نوار غزه است.»

وی تاکید کرد: «جنبش حماس هشدار می‌دهد که اشغال‌گری اسرائیل این حملات را تشدید می‌کند.»

هنچنین، صلاح برداویل، از مقامات بلند پایه حماس گفت حمله اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی مانند بازی با آتش است. 

این در حالی است که رژیم اسرائیل عرضه گاز در نوار غزه را به شدت کاهش داده و در این هوای بسیار سرد زندگی را برای خانوادهها سخت کرده است.

یکی از ساکنان غزه می‌گوید مردم این شهر به خاطر کمبود گاز در سختی به سر می‌برند به ویژه آن که به دلیل قیمت بسیار گران بنزین، بسیاری از مردم خودروهای خود را گازسوز کرده‌اند. به گفته او اسرائیل قصد دارد با این کار مردم را علیه جنبش مقاومت حماس تحریک کند.

رژیم اسرائیل تابستان سال 2014 به نوار غزه حمله کرد که این جنگ 51 روز ادامه داشت. در آن جنگ حدود 2 هزار و 200 فلسطینی که 577 نفر آنان کودک بودند کشته و بیش از 11 هزار نفر هم زخمی شدند.

رژیم اسرائیل از سال 2007 نوار غزه را محاصره کرده و شرایط زندگی را برای ساکنان این شهر بسیار دشوار کرده است.

حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در نواز غزه زندگی می‌کنند که با محاصره 8 ساله اسرائیل از حقوق اساسی زندگی محروم هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها