يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۹۷۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۶ دی ۱۳۹۴
نزدیک شدن ارتش سوریه به مرکز اصلی تروریست‌ها در شرق حلب، درخواست بسیج عمومی تروریست‌ها در ریف شمالی حمص و تثبیت مواضع نیروهای سوری در «خان طومان» از جمله مهمترین تحولات میدانی سوریه است.

به گزارش پایگاه 598، ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت همچنان به نفوذ در مخفیگاه‌های عناصر داعش در ریف شرقی استان «حلب» ادامه می‌دهند.

نزدیک شدن ارتش به مرکز اصلی تجمع داعش در شرق حلب

این در حالی است که عناصر داعش روستا‌ها و شهرک‌های تحت تصرف خود را در ریف شرقی حلب از دست می‌دهد و بدین ترتیب ارتش به شهر «الباب» یعنی موضع اصلی این گروه تروریستی در شرق حلب نزدیک می‌شود.

فرار جمعی عناصر داعش به سوی «رقه»

روزنامه «السفیر» لبنان در گزارشی به بررسی وضعیت میدانی سوریه پرداخته و می‌نویسد، عناصر داعش به همراه خانواده‌های خود از منطقه الباب به سوی شهر «الرقه» فرار و خود را از مناطق درگیری دور می‌کند.

موقعیت منطقه الباب در شمال سوریه در شرق استان حلب

 

به گزارش این روزنامه، ارتش سوریه همچنین در ریف جنوبی حماه عملیات خود را ادامه می‌دهد که هدف از آن جدا کردن عناصر تروریستی شمال حمص از سایر مناطق است و همزمان عملیاتی را در ریف جنوب شرقی حمص آغاز کرده است.

ارتش سوریه چندین روستا را در حلب آزاد کرد

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه پس از روستای «السریب»، روستاهای «العبودیه»، «الماجوزیه» و «الملتفه» در حلب را آزاد کرد. در واقع آزادسازی السریب به نیروهای ارتش این امکان را می‌دهد که امنیت راه امدارسانی عملیات نظامی نیز تأمین شود.

در همین راستا، نیروهای سوریه به پیشروی به سوی شهر «تادف» ادامه می‌دهند و در تلاشند که کنترل کوهستان مهم «برطم» را به دست گیرند که در 5 کیلومتری این شهر قرار دارد. اهمیت این کوهستان نیز به این سبب است که به شهر تادف، روستای «ابوجبار»، راه منبج ـ دیر حافر و حلب ـ منبج اشراف دارد؛ مسئله‌ای که به دست‌گیری کنترل آن به معنای محاصره شهر‌کهای ریف شرقی حلب است.

السفیر در ادامه گزارش خود می‌نویسد، در حالی که ارتش سوریه در فاصله چند کلیومتری مراکز اصلی داعش در شرق حلب قرار دارد یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش در این مرحله در رسیدن به مخفیگاه‌های این گروه تروریستی شتاب نمی‌کند، بلکه امنیت مناطقی را که کنترل آن را به دست می گیرد تأمین می‌کند؛ این مسئله نیز سبب شده است که خطوط امدادرسانی امن شوند و از این طریق عملیات ارتش نیز ادامه یابد.

تثبیت مواضع نیروهای سوری در «خان طومان»

در  جنوب حلب نیز، ارتش سوریه موفق شد مواضع خود را در شهر «خان طومان» تثبیت کند. به گفته یک منبع میدانی، گروه‌های تروریستی در مراکز درگیری متحد شده‌اند و حمله همزمانی را به مواضع ارتش ترتیب دادند که سبب شد نیروهای سوری از منطقه «الراشدین» عقب‌نشینی کنند و در مواضع خود در «خان شیخون» سنگر بگیرد.

این منبع همچنین پیش‌بینی کرد که پس از پوشش کافی آتش برای تحرکات نیروهای پیاده‌نظام، ارتش سوریه به عملیات خود در الراشیدن ادامه داده و مرکز تجمع تروریست‌ها را در این منطقه هدف قرار خواهد داد. این مسئله نیز به منزله دروازه‌ای برای دور زدن از ریف جنوب غرب به غرب حلب خواهد بود و باعث می‌شود که راه برای نفوذ در ریف غربی هموار و  غرب این شهر به شمال وصل شود و دامنه پشتیبانی از حلب گسترش یابد.

ارتش سوریه روستای «حر» را در ریف «حمص» آزاد کرد

در مرکز سوریه نیز نیروهای ارتش در ادامه عملیات‌های خود در ریف جنوب حماه وارد روستای مهم «حر» شده‌اند که این منطقه را از مراکز تجمع تروریست‌ها در ریف شمالی حمص جدا می‌کند. نیروهای سوریه در جریان عملیات خود در ریف جنوبی حماه در راستای افزایش فشار به تروریست‌های حمص و افزایش دایره کنترل در امتداد ریف جنوبی حماه و راه حماه- حمص فعالیت می‌کند  است که از 3 سال پیش بسته است.

درخواست بسیج عمومی تروریست‌ها در ریف شمالی حمص

به گزارش این روزنامه، گروه‌های تروریستی حاضر در ریف شمالی حمص خواستار بسیج عمومی شده‌اند؛ به گونه‌ای که یک منبع معارض اعلام کرد گروه‌های مسلحی که در ریف جنوبی حماه فعالیت می‌کنند در معرض حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دارند و سبب شده است که نیروهای ارتش سوریه بتوانند به خطوط دفاعی این گروه‌ها در این منطقه نفوذ کنند؛ منطقه‌ای که «دژ محکمی» برای عناصر مسلح در ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه به شمار می‌رود.

ارتفاعات مشرف بر شهر «القریتین» در کنترل ارتش سوریه

یک منبع نظامی در ریف جنوب شرق حمص نیز اعلام کرد که نیروهای سوری کنترل ارتفاعات مشرف بر شهر «القریتین» را به دست گرفته‌اند که عناصر داعش در آن سنگر گرفته‌اند. این مسئله نیز سبب شده است که عناصر این گروه از داخل شهر مورد فشار قرار گیرند و عملیات آزادسازی آن شتاب بیشتری به خود بگیرد؛ عملیاتی که هدف از آن رسیدن به شهر باستانی «تدمر» است که مرکز تجمع داعش به شمار می‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها