أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۰۴۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۳۰ دی ۱۳۹۴
حجت الاسلام سید محمود نبویان در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دولت در این 2 سال مردم را شرطی کرد و تمام مشکلات را به گردن تحریم ها انداخت بنابراین الان که با ادعای خود دولت تحریم ها برداشته شده است دیگر بهانه ای برای کار نکردن نیست. از دولت می خواهیم که اگر همه چیز منوط به این بود که تحریم ها برداشته شود و الان که به ادعای خودشان این اتفاق افتاده پس مشکلات اقتصادی را واقعا حل کنند و ثمره این ادعاها را مردم ببینند.

به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت السلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور پس از اجرای برجام بیان داشت: در خصوص برجام باید دقت کنیم در این توافق چه دادیم چه گرفتیم و باید بدانیم نسبت بین آنچه دادیم و آنچه گرفتیم قابل قیاس نیست. متاسفانه دولت به این نکته کمتر توجه دارد که در نامه مقام معظم رهبری دیدیم که ایشان به این نکته اشاره کرده و متذکر شده است که از خدعه و نقض عهد دولت‌هاي مستكبر بويژه امريكا در اين مسأله و ديگر مسائل غفلت نشود.

نبویان با انتقاد از محتوای برخی بندهای برجام و تحلیل این نکته از نامه رهبری که- در برابر آنچه در این معامله بدست آمده هزینه‌ های سنگینی پرداخت شده - گفت:‌ تیم مذاکره کننده در مقابل یک تعلیقِ تحریم مجوز دسترسی به تمام اماکن نظامی را داد و علاوه بر این فردو به لحاظ غنی سازی تعطیل شده ، سانترفیوژهای نظنز از 17 هزار به 5هزار رسیده و غنی سازی 20 درصد فردو به صفر و در نطنز به حدود 3 و 67 درصد رسیده است و همچنین راکتور اراک را بتن ریزی کردند و در بخش نظارت نیز 6 مورد نظارت در متن برجام آمده است که مختص مردم ایران است. یعنی اینکه تمام لحظه به لحظه ی اماکن هسته ای و نظامی ما در اختیار آژانس قرار می‌گیرد که این خسارت بزرگی برای حال و آینده کشور است.

وی افزود: ما در مقابل این‌ همه امتیازاتی که دادیم چه گرفتیم؟ حدود 80 درصد تحریم‌ها دست نخورده باقی مانده و الباقی تعلیق شده اند یعنی لغو نشده اند. چه خوب بود که دولت صداقت داشته باشد و همه این موارد را به مردم بگوید که چه دادیم و چه گرفتیم. در نامه مقام معظم رهبری آمده است که اگر یکی از کشورهای طرف ایران چه آمریکا و چه 5+1 هرگونه تحریم در هر سطحی انجام بدهد نقض برجام است و باید اجرای برجام متوقف بشود، بند 3 مصوبه برجامی مجلس هم همین را می‌گوید، ولی دولت بی اعتنا به این قانون کار خود را پیش برد و متاسفانه الان دیگر کاری نمی شود کرد چون هر چه داشتیم دادیم.

دکتر نبویان با ذکر این نکته که با اجرای برجام دولت دیگر بهانه ای ندارد گفت: دولت در این 2 سال مردم را شرطی کرد و تمام کارها و مشکلات را به گردن تحریم ها انداخت بنابراین الان که با ادعای خود دولت تحریم ها برداشته شده است دیگر بهانه ای برای کار نکردن نیست. متاسفانه الان رکود کامل بر بازار کار و مسکن و کارخانه های ما وجود دارد. امیدواریم اجناس ارزان شود، خودرو و مسکن ارزان شود. ما از دولت می خواهیم که اگر همه چیز منوط به این بود که تحریم ها برداشته شود و پول های بلوکه شده برگردد و الان که به ادعای خودشان این اتفاق افتاده پس مشکل اقتصادی را واقعا حل کنند و ثمره این ادعاها را مردم ببینند.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن گفت: اول فروردین امسال رهبرانقلاب در بیاناتشان فرمودند 2 دیدگاه در خصوص اقتصاد و رفع مشکلات آن وجود دارد اول حل مشکل اقتصادی با نگاه به بیرون و دیگر نگاه به درون است که متاسفانه دولت یازدهم نگاه به بیرون دارد و شاهد هستیم واردات ما از چین 2 برابر دولت قبل است و سطح واردات بسیار بالا رفته که این به معنای خوابیدن کارخانجات تولید داخل است.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: ما میتوانیم با اعتماد به جوانان مشکلات را حل بکنیم، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تکیه بر تولید داخل که باعث اشتغال زایی می شود که متاسفانه سیاست دولت آقای روحانی این است که نگاه به بیرون دارند که چشم به بیرون داشتند حتما برای کشور مشکلاتی به وجود می آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها