أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۰۴۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۳۰ دی ۱۳۹۴
با گذشت یک ماه از قتل عام بی رحمانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور، شبکه دولتی انگلیس گزارش خبرنگار خود از شهر زاریا را پخش کرد!
به گزارش پایگاه 598، بیش از یک ماه قبل حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله مرکز مذهبی شیعیان این کشور، منجر به قتل عام حداقل 500 نفر و زخمی شدن چندین هزار تن از شیعیان نیجریه گردید. 

تصاویر و فیلم های این فاجعه انسانی به سرعت توسط شاهدان عینی به دنیا مخابره و تظاهرات گسترده ای از سوی مردم جهان علیه دولت و ارتش نیجریه به راه افتاد اما برخی رسانه های وابسته به دول غربی که در موراد بسیار کوچک‌تر به جنجال خبری و... می پردازند، به بایکوت یا عدم پوشش ویژه این فاجعه دست زدند!

 

تصویر دلخراش از کشتار شیعیان مظلوم نیجریه به دست ارتش

 

شبکه بی بی سی فارسی از رسانه هایی بود که در آن زمان به صورت حاشیه ای به این مساله پرداخته و تلاش کرد که در همین پوشش کم رنگ خود که 24 ساعت پس از انتشار این حادثه صورت گرفت، به دفاع از این اقدام ارتش نیجریه بپردازد!

این شبکه در گزارشات معدود خود ابتدا با برجسته­ سازی شیعه بودن جنبش اسلامی نیجریه و رهبر آن، شیعیان نیجریه را به همدستی با جمهوری اسلامی و اقدام­های خشونت­ بار متهم کرده و تعداد کشتگان این سرکوب وحشیانه را "چند نفر" اعلام و دلیل حمله ارتش به مرکز تجمع شیعیان نیجریه را "تلاش شیعیان برای بستن مسیر عبور و ترور فرمانده ارتش" این کشور معرفی و در نهایت عامل درگیری‌های پیشین ایجاد شده در این کشور را شیعیان نیجریه معرفی کرد!

برگزاری مراسمات مذهبی توسط شیعیان نیجریه همواره به صورت کاملا آرام و بدون حاشیه سازی بوده است(مراسم اربعین امسال)

 

این دروغ شبکه دولتی انگلیس در حالی بود که ارتش نیجریه هرگز نتوانست این ادعای خود را اثبات کرده و با استفاده از تریبون رسانه های کشورهای غربی تلاش کرد تا برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، این دروغ را به افکار عمومی جهان منتقل کند.

 

اما با گذشت یک ماه از این فاجعه و افشای ابعاد مختلف آن توسط نهادهای حقوق بشری بین المللی، شبکه بی بی سی فارسی با پخش گزارشی سعی کرد تا بر سابقه سیاه خود در حمایت از ارتش نیجریه در کشتار شیعیان سرپوش بگذارد.

دانلود ویدئو

 مسکوت گذاشتن ابعاد این جنایت در هنگام وقوع کشتار بی رحمانه و پرداختن به آن پس از یک ماه سوی بی بی سی فارسی که همواره مدعی حرفه ای بودن و سرعت در خبررسانی می باشد، به میزان کافی گویای تبدیل این رسانه به ابزاری در دست دول غربی برای پنهان کردن جنایات دولت‌های دیکتاتوری در کشورهای اسلامی که متحد استراتژیک و تامین کننده منافع غرب در آفریقا و آسیا هستند، می باشد.

گفتنی است مروری به آرشیو بی بی سی فارسی در خصوص جنبش اسلامی نیجریه و رهبر آن دلیل بایکوت اخبار کشتار شیعیان این کشور را مشخص می کند. به طور مثال در 21 اردیبهشت 1391، بی بی سی فارسی در گزارشی به قلم مارک لوبل خبرنگار خود در کادونا، شیخ زکزاکی را به دریافت کمک از جمهوری اسلامی و تلاش پیروان او برای نفوذ در ارتش و دستگاه­های امنیتی نیجریه متهم می­کند!


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها