أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۰۶۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
وزیر نفت : با ازدیاد تولید نفت عربستان وضع بازار بدتر از این هم خواهد شد و این وضعی است که خود عربستان به وجود آورده و اکنون باید جبران کند .

رخدادهای 3 بهمن 1361

چکیده

  • میرحسین موسوی نخست وزیر: ما در آینده به هیچ وجه هیچ گونه علقه عاطفی و وابستگی فرهنگی به غرب و شرق نخواهیم داشت . مطمئنا ادامه حرکت ما به دور از ارزش های حاکم بر جوامع غربی خواهد بود.

 

  • وزیر نفت : با ازدیاد تولید نفت عربستان وضع بازار بدتر از این هم خواهد شد و این وضعی است که خود عربستان به وجود آورده و اکنون باید جبران کند .

 

  • دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه گفت نشست مشترک ایران ، سوریه و لیبی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت های مسلمان و عرب به شمار می آید .

 

  • عبدو یمانی وزیر اطلاعات رژیم سعودی ضمن ستایش از کمک های رژیم مصر به عراق در جنگ با ایران مصر را جزو جدا نشدنی از دنیای عرب توصیف کرد .

 

  • یکی از روحانیون روشندل سلماس به نام ماموستا جنگلی در روستای آبگرم این شهر توسط ضد انقلاب به شهادت رسید .

حرکت ما به دور از ارزش های حاکم بر جوامع غربی خواهد بود

مدیران کل وزارت صنایع در سراسر کشور به اتفاق مصطفی هاشمی وزیر صنایع و تنی چند از معاونان این وزارتخانه در پایان سمینار سه روزه خود صبح دیروز با میرحسین موسوی نخست وزیر ملاقات کردند .  در این دیدار میرحسین موسوی نخست وزیر گفت : طبیعتا وظایفی که مسئولین در تمامی سطوح به عهده می گیرند بسیار افزون تر از گذشته خواهد بود و این به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی و ارزش های برآمده از آن و موضع گیری علیه قدرت های استکباری است .

وی ادامه داد : محاصره اقتصادی که از چند سال گذشته بر کشورمان اعمال شد می تواند درس بزرگی برای روش تدوین و تنظیم شیوه برنامه ریزی در صنعت و دستیابی به آرمان های مطلوب باشد. نخست وزیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت : برای ما مسئله خود کفایی ، جنبه استراتژیک و حیاتی دارد ، ما باید به نقطه ای برسیم که نان خود را از گندم خودمان تهیه کنیم ، چرا که با دستیابی به این مقصد می توانیم روی پای خود ایستاده و دامه انقلاب را گسترش دهیم و تا زمانی که به این هدف نرسیده ایم در معرض وسوسه و توطئه و خطر از دست دادن استقلال تام و واقعی خود قرار داریم .

موسوی همچنین گفت : نظام جمهوری اسلامی درست برخلاف جهت حرکت در رژیم گذشته که وابسته به خارج از کشور بود گام بر می دارد اما در آینده به هیچ وجه هیچ گونه علقه عاطفی و وابستگی فرهنگی به غرب و شرق نخواهیم داشت . مطمئنا ادامه حرکت ما به دور از ارزش های حاکم بر جوامع غربی خواهد بود.  موسوی همچنین اظهار داشت : زایندگی فرهنگی و رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی بدون قطع وابستگی اقتصادی میسر نمی شود . (1)

وزیر نفت : عربستان باید وضع بدی که ایجاد کرده را جبران کند  

وزیر نفت کشورمان در آستانه تشکیل اجلاس فوق العاده وزیران نفت در ژنو در مصاحبه ای موضع ایران را در قبال این اجلاس بیان کرد . غرضی در مصاحبه ای با صدا و سیما گفت : ملت ایران شاهد آن است که در چند هفته اخیر وزرای نفت کشورهای عربی سه جلسه در عمان ، کویت و بحرین داشته اند و وزرای نفت لیبی و نیجریه نیز به ایران آمدند که این موضوع در رابطه با قدرت سیاسی ایران مطرح می شود .

وزیر نفت افزود : کنفرانس قبلی اوپک نتیجه ای مشخص نگرفت این کنفرانس 5/18 میلیون بشکه ای برای تولید مجموع اوپک تعیین کرد اما سهم هر کشور از این تولید تعیین نشد و پس از آن روزنامه های اروپایی نوشتند تا ایران در این باره توافق نکند مسئله حل نمی شود این دو جنبه دارد یکی جنبه مثبت و دیگری این که آن ها می خواهند سوء استفاده کنند و بگویند ایران مانع از به نتیجه رسیدن کنفرانس بوده است .

وی با اشاره به تولیدات فوق العاده زیاد عربستان بعد از انقلاب اسلامی گفت : به تدریج در ظرف یک سال و نیم گذشته ایران سهمیه خودش را در بازار نفت به دست آورده است و الان وضع به طوری است که اگر عربستان سعودی برای تولید خودش سهمیه 4 تا 5/4 میلیون بشکه را قبول نکند نه سقف 5/18 میلیون بشکه قابل قبول است و نه قیمت 24 دلار برای هر بشکه تثبیت می شود.

وزیر نفت افزود : با ازدیاد تولید نفت عربستان وضع بازار بدتر از این هم خواهد شد و این وضعی است که خود عربستان به وجود آورده و اکنون باید جبران کند ما انتظار داریم که وزرای نفت شرکت کننده در اجلاس های عمان ، کویت و بحرین به این نتیجه رسیده باشند که باید از قیمت دفاع بشود و سهمیه عربستان به شدت تعدیل شود و حداقل برای مدت یک سال تولید عربستان 4 تا 5/4 میلیون بشکه نفت تثبیت بشود تا وضع قیمت در بازار روال اصلی خود را پیدا کند.

غرضی همچنین گفت : سیاست ایران همیشه این بوده است که از اوپک دفاع شود و سیاست مستقل کشورهای تولید کننده نفت بتواند خارج از فشارهای استعماری که از خارج و داخل اوپک وارد می شود تصمیم بگیرد . (2)

نتایج نشست سه جانبه ایران لیبی و سوریه اعلام شد

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه گفت نشست مشترک ایران ، سوریه و لیبی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت های مسلمان و عرب به شمار می آید .  وی گفت : سه کشور سوریه ، لیبی و ایران در رابطه با مسائل مربوط به لبنان و فلسطین و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و از سرگیری فعالیت های جبهه پایداری با شرکت جمهوری اسلامی ایران نظرات مشابهی داشتند از جمله این که ارتش متجاوز رژیم اشغالگر قدس باید بدون قید و شرط لبنان را به طور کامل ترک کند .

وزیر خارجه افزود : سه کشور معتقدند که باید تلاش های لازم در جهت جلوگیری از به سازش کشاندن قضیه فلسطین به عمل آید و هرگونه توطئه سازشکارانه در جهت تحقق یافتن توطئه کمپ دیوید باید خنثی گردد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که سوریه و لیبی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت دفاع از حقوق مشروع خود در مقابل رژیم صدام و ادامه مبارزه تا تحقق شرایط ایران پشتیبانی کردند. ولایتی همچنین گفت : اجلاس بعدی با شرکت وزرای خارجه ایران ، لیبی و سوریه در آینده ای نه چندان دور در تهران برگزار می شود . (3)

وزیر اطلاعات سعودی کمک های مصر به صدام را ستود !

عبدو یمانی وزیر اطلاعات رژیم سعودی ضمن ستایش از کمک های رژیم مصر به عراق در جنگ با ایران مصر را جزو جدا نشدنی از دنیای عرب توصیف کرد .یمانی همچنین گفت : شرایطی که طی چند سال گذشته موجب انزوای مصر از جهان عرب شد تدریجا در حال تغییر است و مواضع اخیر مصر نیز به طور مداوم به دیگر اعراب نزدیک تر می شود.(4)

روحانی روشندل اهل سنت به دست ضد انقلاب شهید شد

یکی از روحانیون روشندل سلماس به نام ماموستا جنگلی در روستای آبگرم این شهر توسط ضد انقلاب به شهادت رسید . وی حافظ قرآن بود که به دفعات به مقام اول حفظ و قرائت قرآن در آذربایجان و به مقام سوم در سطح کشور دست یافته بود. ماموستا عزیز جنگلی حدود ساعت 21 پنجشنبه گذشته توسط ضد انقلاب ربوده و پس از شکنجه به وسیله شکیک گلوله به شهادت رسید. (5)

پی نوشت:

1- کیهان ، 3 بهمن 1361 ، صفحه 3

2- کیهان ، 3 بهمن 1361 ، صفحه 3

3-کیهان ، 3 بهمن 1361 ، صفحه 21

4- کیهان ، 3 بهمن 1361 ، صفحه 22

5-  کیهان ، 3 بهمن 1361 ، صفحه 23

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها