أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۰۹۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
به علت تعهدات جامعتین در حمایت از دیگر کاندیداها:
آیت الله حائری شیرازی طی نامه ای با اعلام خبر انصراف از نامزدی مجلس خبرگان رهبری، تعهدات جامعتین به کاندیداهای دیگر و قرار نگرفتن ایشان در لیست جامعتین و عدم تمایل ایشان برای حضور مستقل در این عرصه به علت امکان برداشت مقابله با جامعتین را از علل انصراف خود اعلام نمودند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، آیت الله حائری شیرازی طی نامه ای با اعلام خبر انصراف از نامزدی مجلس خبرگان رهبری، تعهدات جامعتین به کاندیداهای دیگر و قرار نگرفتن ایشان در لیست جامعتین و عدم تمایل ایشان برای حضور مستقل در این عرصه به علت امکان برداشت مقابله با جامعتین را از علل انصراف خود اعلام نمودند.

ایشان در این نامه رئوس مواضع و مطالبی که می خواستند در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان بیان و پیگری نمایند را بیان داشته که متن این نامه که توسط دفتر آیت الله حائری شیرازی برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

اینک که انتخابات خبرگان و مجلس در آستانه برگزاری است، همه باید به پای صندوق های رای برویم و کسانی را انتخاب کنیم که هیچ گونه خوش بینی به طاغوت های زمان ندارند. کفر به طاغوت مقدم بر ایمان به خدا و رسول و ائمه اطهار علیهم السلام و مؤمنین است.

اینجانب هم به امید اعلام کفر به طاغوت در زمینه هایی که مورد غفلت واقع شده، می خواستم در مجلس خبرگان آینده حضور داشته باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که می خواهم انجام دهم باشد ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوان داران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.

اینک ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی خبرگان و اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن و تقویت آنان و تشکر از هواداران ستاد انتخاباتی آینده ام و فعالیت شبانه روزی آنها، رئوس مطالبی را که دوست داشتم با داشتن آراء تهران از موضعی مستحکم اعلام کنم چون می دانستم که دیگران چنین برنامه ای ندارند، آنها را مطرح می کنم:

۱- اعلام می کنم در نجات انسان ها از مشکلات اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی چه مردم آمریکا و اروپا و چه مسلمانان آسیا و آفریقا محصولات علوم انسانی غرب راه گشا نیست و طرح های قرآن و اسلام هم راه گشا و هم قابل دفاع علمی است؛ به طوری که در دانشگاه های بزرگ اروپا و آمریکا قابل اثبات است؛ به شرطی که دفاعیات ما تجریدی نباشد، کاربردی و محسوس و ملموس باشد و چنین کاری به رغم محال دانستن همکاران به حول و قوه الهی ممکن است. اینجانب اگر تتمه ای از عمرم باقی باشد، آ رزو دارم در این راه صرف کنم. آنهایی که برای محو شدن اسرائیل از نقشه جغرافیا وقتی با دلیل روشن روبه رو می شوند، کف می زنند؛ در عین حال که یهودی هستند، اگر ما دفاع کنندگان بدی نباشیم، آنها پذیرش کنندگان خوبی هستند. مشکل اسلام اینجاست که ما دلایلمان کاربردی نیست نه اینکه دیگران در قبول حق مشکل دارند.

۲- اعلام می کنم همان طور که علوم انسانی خون رایج در فرهنگ است و اسلام این خون سالم را به ما مرحمت کرده ، کافی است دلایل علمی بودن آن را به آن ضمیمه کنیم تا مورد قبول دانشگاه های عالم شود و بعد از آن قابل اجرا در همه جا حتی در کشور خودمان خواهد شد و قبل از پذیرش علمی بودن در هیچ جا عملی نخواهد شد حتی در کشور خودمان، در مسائل اقتصادی هم خون جاری در اقتصاد پول رایج است. پول به تعریف اسلامی، خون سالم است و پول به تعریف غربی خون بیمار است. هیچ بیماری قبل از سلامت خون به سلامت جسم دست نخواهد یافت. خون سالم خونی است که فشار و قند و سایر ترکیبات آن ثبات داشته باشد. پول سالم پولی است که ارزش آن در دراز مدت پایدار باشد. پول اسلام از صدر اسلام تا کنون بر یک ارزش مانده است اما پول کشور ما که اقتباس شده از غرب است؛ قیمت یکَ خانه شاهانه صد سال پیش امروز معادل قیمت یک گردو است. تا پول سالم نشود، اقتصاد سالم نخواهد شد. اقتصاد مقاومتی با پول بدون مقاوت عملیاتی نخواهد شد. مقاومت اول باید در پول تعریف شود وسپس در بخش های دیگر.

والسلام

محی الدین حائری شیرازی
بهمن ۹۴
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱
۱
چرا؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
صبا س
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۶
۱
آیت الله حائری حرفهای خوبی زده ولی واقعاً این کارهایی که در نظر داشته انجام بده، در شرح وظایف مجلس خبرگان است. عایا!؟
پاسخ
خواهر زاده سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
البته همین بیانیه هم کار خودشو کرده و نشون داده که تقابلی هست...
پاسخ
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
حالا باید حرف جامعتین رو هم شنید
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱
۱
خیلی حیف شد
بصیرت آقایان کجاست؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
وقتی که امثال هاشمی رو حسن روحانی را در لیست قرار می دهند مشخص است که برای افرادی چون آیت الله حائری جا نیست
به این میگن بصیرت ...
احسنت ...
پاسخ
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۲
۱
598؛ دست به سانسورت قوی شده. برای نظر مخاطب ارزش و احترام قائل باش. حتی اگر طبق میلت نباشد.
به اصول کار حرفه ای در رسانه پایبند باش.
قیچی حذف (حذف سلیقه ای) رو از دست بچه ها بگیر
پاسخ
مادون سبز
ROMANIA
۲۳:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
عزیزم بهتره این حرفاتو به فرارو و ...... بزنی
ثاقب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۶
۰
598؛ مخاطبین سایت، شهروندِ فعالِ صاحبنظرند. حتی اگر نظرشان را منتشر نکنی.
عدم انتشار،باعث رمیدن و از دست رفتن مخاطب می شود. اما حضور و تاثیر نظراتشان در اجتماع از بین نمی رود.
تو خودت رو از شنیدن و بازخوردهای خبرت محروم نکن.
پاسخ
تندرو
ESTONIA
۱۲:۰۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
۲
۰
آقای حائری ! یکی از معضلات ما در کشور این است که عناصر انقلابی و مومن و متدین میدان را در همه زمینه ها خالی میکنند یا با هم اختلاف میکنند .شما رو به خدا قسم اگر دغدغه اسلام و انقلاب و زنده نگه داشتن ارمان های امام و انقلاب رو دارید میدان رو خالی نکنید .البته ما دلمان به هیچ کس جز یه نفر خوش نیست اون هم رهبرمونه که با تمام وجود در وسط میدان ایستاده و اقایون هم فکر تقویت جناح و خط خودشون باشند دنبال رضایت هم حزبی ها باشند نه رضایت خدا و دیگر هیچ.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها