أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۱۰۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: این عربستان است که رابطه را قطع کرده و باید برای تغییر در این زمینه اعلام آمادگی بکند. تا این زمان هیچ علامتی از جانب عربستان در این راستا دیده نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: حسین جابری انصاری سخنگوی امروز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود به سوالات خبرنگار پاسخ داد.

وی گفت: در روزهای اخیر رفت و آمدهای دیپلماتیک مهمی از سوی مقامات کشورمان به سایر کشورها و همچنین مقامات دیگر کشورها به ایران داشتیم. در سفر رئیس جمهور چین سند ٢٥ ساله افق روابط ایران و چین امضا شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: روابط ایران و چین در دوران تحریم های ظالمانه از حجم و اهمیت بسیاری برخوردار بوده در دوران پسا برجام و رفع تحریم ها روابط دو جانبه از اهمیت شایانی برخوردار بوده است.

جابری انصاری درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به چند پایتخت اروپایی نیز گفت: از امروز سفر مهم اروپایی اقای روحانی آغاز می‌شود. رئیس جمهور نخست به ایتالیا و سپس به فرانسه سفر خواهد داشت.

 وی اضافه کرد: هیات بزرگ اقتصادی جناب آقای روحانی را همراهی می‌کنند. روابط ایران با ایتالیا روابطی تاریخی است و در فراز و نشیب سالهای اخیر روابط با ایتالیا در میان کشورهای اروپایی از قوت برخوردار بوده است. در این سفر مسایل بین المللی و مسایل انسانی و جهانی بویژه با پاپ مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

جابری انصاری درباره روابط با ترکیه نیز گفت: ترکیه همسایه بزرگ و مهم ایران است و البته تاریخ روابط شاهد همکاری ها و رقابت هایی بوده است. مهم این است که هر کشور احازه تبدیل رقابت ها به دشمنی ها را ندهد و این سیاست اصولی ایران بالاخص در روابط با ترکیه است.

سخنگوی وزارت خارجه به میانجیگری اسلام آباد میان ایران و عربستان نیز اشاره کرد و گفت: نواز شریف نخست وزیر پاکستان در سفری که به ایران و عربستان داشتند مسایل مختلف از جمله اعلام امادگی برای میانجیگری اعلام کردند.

وی افزود: صراحتا اعلام کردیم از مساعی جمیله کشورهای دوست حمایت می‌کنیم اما موفقیت این تلاش ها نیازمند تغییر رفتار عربستان سعودی است. این عربستان است که رابطه را قطع کرده و باید برای تغییر در این زمینه اعلام آمادگی بکند. تا این زمان هیچ علامتی از جانب عربستان در این راستا دیده نشده است.

جابری انصاری همچنین گفت: تاریخی برای گفتگوهای سوری سوری تعیین شده بود. به دلیل اصرار برخی کشورها بالاخص عربستان در خصوص تحمیل نظرات خودش درباره هیات معارضین سوری مشکلاتی درباره جدول زمانی بوجود آمد که مورد اشاره نماینده سازمان ملل نیز قرار گرفت.

وی افزود: همچنان به نقش کمک کننده و تسهیل کننده خودمان ادامه داده و امیدواریم هر چه زودتر شاهد توافق اجماعی درباره لیست معارضین و تروریست ها باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره درخواست کری از ظریف برای کمک به آزادی آمریکایی های ربوده شده در عراق نیز گفت: اگر ایران بتواند کمکی بکند بر اساس سیاست‌گذاری هایی که در کشور انجام خواهد شد این امر را پیگیری خواهد کرد. این موضوع باسد توسط مجاری زیربط بررسی شود و اینکه این امکان وجود دارد یا خیر.

درگیری لفظی ظریف و همتای سعودی وی گفت: خبر منتشر شده ناظر به نشست خاصی درباره سوریه است و هیچگونه گفتگوی دوجانبه ای وجود نداشته. این خبر بیش از واقعیت خودش بزرگنمایی شده ارایه شده است.

وی افزود: سفر رئیس جمهور چین به ایران از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و ارتباطی مستقیم با تحولات جاری بسن ایران و عربستان نداشت. در خصوص همکاری بین دو کشور و به طور کلی مسایل منطقه ای و بین‌المللی گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد.

همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی مرکل صدراعظم آلمان به تهران گفت: آنچه در جریان است تعیین سفر وزیر خارجه آلمان به ایران است که زمانی نیز برای آن مقرر شده است.

وی درباره خبر برقراری پرواز بین ایران و آمریکا در آینده گفت: برخی اظهار نظرها از سازمان هواپیمایی ملی منتشر شده که تنها خبر از برخی درخواست های برای موضوعی می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها