أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۱۶۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
نرخ بیکاری در روستاها امسال، 13 درصد اعلام شد که این رقم کاهش می یابد.
به گزارش پایگاه 598، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی افزود: در سراسر کشور 37 هزار و 435 آبادی بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد 20 میلیون و 692 هزار نفر جمعیت دارد و 5 میلیون و 565 هزار خانوار در ‌آن ساکن هستند.

وی ادامه داد: در طی چند سال گذشته برای بهسازی و نوسازی اقدامات گسترده ای صورت گرفته که یک میلیون و 900 هزار واحد بهسازی و نوسازی شد و 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان ارائه شد که سالانه 200 هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده است.

تابش گفت: 33 درصد از واحدهای مسکونی در روستاها در سرشماری سال 92 فضای معیشتی در خودشان داشتند و متوسط واحدها 63 متر است که نسبت به سال 87 متوسط واحدها 67 مترمربع تنزل داشته است.

وی افزود: 93 درصد فعالیت های غالب روستایی کشاورزی و دامپروری است و نرخ بیکاری در روستاها در سال 94 سیزده درصد اعلام شد که اگر امکانات به افراد روستایی بدهیم روستاییان در روستا ماندگار می شوند.

تابش ادامه داد: بسیاری از روستاهایی که طرح هادی در آنها صورت گرفته است به علت نبود شغل خالی از سکنه شده اند.

پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان مسکن به روستائیان

رئیس بنیاد مسکن گفت: در ده سال اخیر 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن به روستاییان پرداخت شده است.

علی رضا تابش گفت: 15 میلیون تومان برای بهسازی و نوسازی به روستائیان پرداخت می شود و در برخی روستاهای محروم تا سقف دو میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در طی ده سال اخیر یک میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده است و تاکنون 16 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصدی برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی به مردم پرداخت شده است.

تابش ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 70 هزار وام مسکن روستایی به مردم پرداخت شده و 130 هزار وام دیگر موجود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها