کد خبر: ۳۶۱۶۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
سعید کمالی دهقان راوی مستند ضدایرانی «برای ندا» عکسی سلفی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی کشورمان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سعید کمالی دهقان خبرنگار روزنامه گاردین در صفحه فیس بوک خود عکسی سلفی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سفر اخیر وی به پاریس منتشر کرده است.

اما سعید کمالی دهقان کیست:

سعید کمالی دهقان خبرنگار روزنامه گاردین انگلیس است که در سال‌های اخیر روی مسائل ایران فعالیت کرده است. اما عمده شهرت وی به مصاحبه‌هایی است که با نویسندگان مشهور جهان گرفته است.

وی از سویی دیگر نیز مورد توجه است، از آن جهت که چند ماه بعد از انتخابات 88 و وقوع فتنه به ایران آمد تا مستندی را روایت کند که درباره دختری بود به نام ندا آقاسلطان. نداآقاسلطان کسی است که روز 30 خرداد 88 در یکی از کوچه‌های فرعی در منطقه امیرآباد به صورت مشکوکی به قتل رسید و فیلم جان دادن وی به سرعت در رسانه‌های جهان منتشر شد. نامزد وی نیز چندی بعد به اسرائیل پناهنده شد.

سعید کمالی دهقان راوی مستند ضدایرانی «برای ندا»

کمالی‌دهقان که برای ساخت این فیلم مخفیانه به ایران آمد درباره چگونگی ساخت فیلم «برای ندا» می‌نویسد:

وقتی به ایران بازگشتم که این بار از خانواده ندا فیلم برداری کنم هیچ تصوری نداشتم که آیا قادرم تیم حرفه‌ای را برای کار مخفیانه در تهران استخدام کنم یا حتی آیا خانواده اش برای مصاحبه با من حاضرند یا خیر؟ تماس تلفنی خانواده ندا تحت کنترل و مراقبت بود بنابراین در ابتدا من هیچ تماس مستقیمی با آنها نداشتم. ولی بعد از چند روز از رسیدنم به تهران پیامی دریافت کردم که آنها با ملاقات با من موافقت کرده اند.… هیچ وقت فراموش نمی کنم اولین بار که به خانه ندا رفتم وقتی زنگ در را زدم دلم شروع به تاپ تاپ کرد چون می ترسیدم هر آن ممکن است دستگیر شوم. قبل از رسیدنم به آنجا, من به ندا به عنوان یک سمبل آزادی احترام می گذاشتم ولی بعدا او برای من فردی شد که احساس می کردم برای سالیان متمادی او را می شناسم. او دختری مانند میلیونها دختر دیگر در ایران بود که خواهان کمی آزادی شخصی بود. او دختری بود که وارد سیاست نشده بود حتی رای هم نداده بود ولی یک روح آزاد بود که نمی توانست وقتیکه دولت ایران هموطنانش را می کشد ساکت بنشیند.… بعد از سپری کردن یک ماه در تهران و مصاحبه با تمامی اعضای خانواده او, من مجبور بودم راهی بیابم تا فیلمهایم را از کشور خارج کنم. من کسی را پیدا نکردم که کمکم کند بنابراین من 15 نوار مصاحبه هایم را در چمدانم گذاشتم و تهران را به مقصد لندن ترک کردم. هنوز بیاد می آورم وقتی که پروازم سه ساعت تاخیر پیدا کرد چقدر حالت عصبی داشتم, تمام وقت فکر می کردم که دولت ایران بدنبالم است.… دولت ایران سرکوبگر است ولی آنقدر در سرکوبش پیچیده نیست. این دولت از تمامی روشهای تکنیکی در دسترسش برای اعمال تفسیرهای خودش از حقایق استفاده می کند.… مخالفین رژیم هم بایستی از شیوه های پیچیده استفاده کنند بویژه در زمانی که تظاهراتهای خیابانی سرکوب شده است.»

انتشار فیلم «برای ندا» از شبکه های معاند نظام فرصتی برای تشدید مسائل و رخدادهای فتنه 88 از سوی گروه‌های آشوب‌گر بود. حال این سئوال پیش می‌آید که نزدیک شدن این شخص به رئیس جمهور کشورمان در سفر وی به پاریس آیا با هماهنگی تیم اطلاع رسانی دولت بوده یا این اتفاق مثل سایر موارد اتفاقی این سفر (کنفرانس خبری زیر مجسمه سردار فاتح ایران)کاملا اتفاقی رخ داده است؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
zare
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
۱۶
۱۳
آقای رئیس جمهور چقدر خوشحال است که داره با یک ضد ایران عکس میگیره واقعا که....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۱۰
۱۰
حسن روحانی مصداق واقعی
رُحَماءُ عَلَى الكُفّارِ أَشِدّاءُ بَينَهُم
پاسخ
کمال
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۶
۴
اینا کلا خارج که میرن غافلگیر میشن.اون یکی دست میده با اباما.این بنده خدا هم سلفی میگیره.....خدا بخیر کنه این بی دقتی ها و غافلگیری ها رو که آخرش یهو نبینیم توی همه سیاست خارجیمون غافلگیر شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
احمد علي جهان بين
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
۵
۵
آقاي رئيس جمهور اين خائنين را از خود بران
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
۵
۲
وقتی نمک بگنده چکار کنیم اینا میخوان خون شهدا را حفظ کنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۴
۲
خاک بر سرت
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
واقعا تاسف بار است . البته نه برای روحانی بلکه برای ما که باید اینطور مضحکه بشویم . اینها معلوم نیست چرا همه اش فکر میکنند با خنده کار درست میشود . دل ادم پر از غصه میشود که کارمان به کجا کشیده که رئیس جمهور یک مملکت مقتدر مانند کودکان در کنار این مردک دشمن میخندد . نشد دلمان خوش شود که روحانی حرفی بزند و یا کاری انجام دهد که حاشیه ساز نباشد . خدا کند زودتر این چهار سال تمام شود
پاسخ
ارش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
چقدر تحقیر امیز
باور کنید دیگر تعجب نمیکنم که امام حسین به لشگر یزید گفتند که شکم های شما از حرام پر شده
ان زمان که پشت میزی بودم نمیدانستم اما اکنون متوجه میشوم

اینقدر که ما ادمهای عادی از رفتار بعضی ادمها خون دل میخوریم و لب گاز میگیریم از دست این حضرات
بیندایشیم امام عصرمان از دست ما چه می کشد
نشود عالم بی عمل شویم
قلب درد گرفتیم‌از ادمهای به ظاهر دیندار
که هر چه میکشیم و میخوریم از این دست ادمهاست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها