کد خبر: ۳۶۱۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۲ بهمن ۱۳۹۰
حکمت های الهی در پس واقعه ای غمناک:
اگر اطلاعی از فضای سینمایی خارج کشور داشته باشیم، خواهیم دانست که برهنه شدن یک هنرپیشه و حتی همخوابی او آنچنان پدیده ی عجیبی برای آنها نیست. لذا می توان گفت که این حرکت را به مثابه توهین و تحقیر به کشوری نمی دانند. انواع بازیگران با ملیت های گوناگون بارها این عمل را انجام دادند و اصلاً این حرکت، به نوعی شرط ورود به هالیوود است. دقیقاً مانند فراماسونری که نقل شده هنگام ورود به آن، ناچاراً افراد را وادار به اعمال شنیع می کنند و عکس برداری می کنند تا هیچ گاه جرأت افشای اسرار لُژ را نداشته باشند...اما در این بین، آن کسانی که این روزها واقعاً غمگین و سرافکنده اند...
سرویس فرهنگی نقد رسانه 598/ خبر انتشار درج عکس برهنه ی گلشیفته فراهانی، تکذیب والدین او و سپس تأیید مجدد او، فضایی غمگین را بر رسانه های کشور حاکم کرد. این غم، غم خوبی است و برخاسته از وجوه گوناگون. اما براستی در این قضایا، برای چه چیز باید بیش از همه غمگین بود و چه کسی از همه غمگین تر است؟

اگر اطلاعی از فضای سینمایی خارج کشور داشته باشیم، خواهیم دانست که برهنه شدن یک هنرپیشه و حتی همخوابی او آنچنان پدیده ی عجیبی برای آنها نیست. لذا می توان گفت که این حرکت را به مثابه توهین و تحقیر به کشوری نمی دانند. انواع بازیگران با ملیت های گوناگون بارها این عمل را انجام دادند و اصلاً این حرکت، به نوعی شرط ورود به هالیوود است. دقیقاً مانند فراماسونری که نقل شده هنگام ورود به آن، ناچاراً افراد را وادار به اعمال شنیع می کنند و عکس برداری می کنند تا هیچ گاه جرأت افشای اسرار لُژ را نداشته باشند. هالیوود هم برای ورود زنان، شرط جلوه دادن و همخوابی را دارد که مطمئن شود بازیگرانش تا پایان او را ترک نخواهند کرد و نخواهند توانست به فرهنگ یا مذهب خود بازگردند.

لذا بعید است بتوان گفت که این کار، موجب ریختن آبروی جمهوری اسلامی می شود. اصلاً برهنگی زن، برای تمدنی که به تعبیر دکتر عباسی "تمدن زنازاده" است، چیز عجیب و حتی قابل توجهی نیست. هر روز صدها و و هزاران تصویر و فیلم اینگونه در فضای رسانه ای غربی منتشر می شود و چنین چیزهایی اصلاً دیده نمی شود. پس نباید از این ناراحت باشیم که آبروی جمهوری اسلامی رفته است. تنها گلشیفته است که با توهم جلب توجه، تنها خود را بی هویت و بی حیا اعلام کرده است. فردی که می توانست در کشورش ستاره باشد، شد تنها یک لاقید در کنار صدها هزار روسپی هالیوودی که فکر می کند مرکز توجهات است. ما نیز نباید به این توهم او دامن بزنیم.

اما در این بین، آن کسانی که این روزها واقعاً غمگین و سرافکنده اند، والدین گلشیفته هستند. قطعاً صحیح نیست در این ایام که این افراد هرکجا باید سرافکنده بروند و از شدت نگاه های ملامت گر دیگران، سر خود را به زیر اندازند، ما هرقدر هم با آنها اختلاف داشته باشیم، نمک روی زخمشان بپاشیم. اما ما می بایست از هر اتفاقی نکته پندآموزی برداشت کنیم تا در زندگی دچار تجربه های تلخ دیگران نشویم.

روزگاری بود که والدین گلشیفته، از اینکه دختر نازنین شان در سینمای جهانی و در کنار سوپراستار هالیوود، لئوناردو دکپریو ایفای نقش می کند، به خود می بالیدند و شاید پوسخندی تمسخرآمیز به حزب اللهی هایی که از این اتفاق عصبانی شده بودند می زدند. زمانی بود که شاید آنها سینمای بسته ی ایران و قوانین بازدارنده ی آن را بین خود مورد تمسخر قرار می دادند و تصور می کردند توجهاتِ (به نظر خودشان) جهانی به دخترشان، این خشکه مقدس ها را سر عقل خواهد آورد و روزی آنها را مجبور خواهد کرد برای استفاده از انبوه سوپراستارهای ایرانی مهاجر، این قوانین را لغو کنند. آقای فراهانی آن زمانی که همه انتظار داشتند این بازیگر پیشکسوت ایران، با اعلام انزجار از کار دخترش وجانت سینمای ایران را نشان دهد، با سکوتش و پزهای آزاداندیشانه اش به نوعی به همه دهن کجی می کرد. شاید هر فیلم از گلشیفته که به بازار می آمد، در نظر والدینش صحت افاده های لیبرال تربیتی نظیر "بچه را باید آزاد گذاشت که خودش هرجور می خواهد زندگی کند. تربیت دینی معنایی ندارد؛ چرا باید بی جهت جلوی تفریح بچه را گرفت؟ دین داری کودک به چه درد می خورد؟ خودش وقتی بزرگ شد، اگر احساس کرد دین به دردش می خورد، به آن می گراید" بیشتر اثبات می شد؛ زیرا تصور می کردند دخترشان دارد قله های موفقیت را فتح می کند. شاید روزگاری هرکجا که می رفتند، با افتخار می گفتند که ما گلشیفته را آزاد گذاشتیم که خودش انتخاب کند و البته به این انتخابش هم می بالیدند.

اما از آنجایی که این پروردگار حکیم است که دست تقدیرش در پس حوادث روزگار است و هیچگاه نخواهد گذاشت کسی از تمرد از راهنمایی ها و قوانینش به خیری دست یابد، سیر طبیعی اضمحلال گلشیفته کار را به جایی رساند که دیگر والدینش نه تنها نتوانند به او افتخار کنند، بلکه حتی در غیرمذهبی ترین مهمانی هایی که حضور می یابند هم شرمسار باشند که دخترشان بی عفتی کرده است. افتخار کردن اینها به فرهنگ غربی و بی اهمیت دانستن اوج ابتذال جنسی در آن، قطعاً روزی دامن گیرشان می شد که شد. ایشان هرقدر هم فرهنگ عفیف خود را انکار می کردند، بالاخره نمی توانستند شاهد بی عفت شدن دخترشان شوند. جمع های غیرمذهبی هرقدر هم از خود ازاله هویت کنند، باز هم ایرانی اند و نمی توانند مثل حیوانات دوپای غربی بی غیرت باشند. برهنگی او و سپس تکذیب خبر انکار والدینش، آن هم در سنین پیری که انسان آرزوی شکفته شدن فرزندانش را دارد، برای والدینی که تصور می کردند با بی اعتنایی به دستورات تربیتی اسلام، دارند به فرزندشان لطف می کنند، مانند آب دهانی است از طرف او که به فرموده قرآن، خود را از حیوانات هم پست تر کرده.  امیدواریم چنین تجربه هایی تلخی باعث تنبه شود و از تکرار آنها بکاهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سپیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
میشه لطف کنید یه خورده حضرت نوح رو هم سرزنش کنید شاید ایشان هم متوجه شوند که فرزندش را خوب تربیت نکرده باتوجه به تفاوت بسیار زیادی که ایشان پیامبر خدا بودن اما آقای فراهانی خیر.
همچین میگید بچه که انگار گلشیفته کودک5ساله بوده و باید پشت دستش داغ میکردن یا از لولو میترسوندنش.
بهتر نیست با توجه به این ایمان ضعیف جامه که فقط ظاهر حفظ میکنن و پوشیده کارهایی بدتر از گلشیفته کردن و میکنن مشکل را در جایی دیگر جست و جو کرد
یادتان باشد اشخاصی که پشت سرشان نماز میخوانید و انها ادعای خدایی میکردن حالافرزندانشان کره زمین را به فساد کشیدن اینکه دیگر جای خود دارد.
پاسخ
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
دوست عزیز ! آیا منظورتان این است که چون فرزند نوح گمراه شد ، پس والدین ، تربیت را باید تعطیل کنند ؟ یا منظورتان این است که همانطور که نوح علیرغم تلاشش توفیقی در تربیت فرزندش نداشت ، والدین گلشیفته هم تلاششان را برای تربیت اخلاقی و ایمانی او داشته اند و اینجا هم ماجرای پسر نوح تکرار شده؟ یا شاید منظورتان این است که فقط بچه 5 ساله نیاز به راهنمایی و تربیت دارد ؟ یا منظورتان این است که اگر به همخوابی دخترشان با هنرپیشه مرد آمریکایی افتخار نمیکردند الزاما باید پشت دستش را داغ می کردند؟ خلاصه منظورتان روشن نیست.
آخر منظورتان معلوم نیست که آیا چون فرزندان بعضی نمازخوان ها فساد کرده اند پس گلشیفته گار پسندیده ای کرد ؟ ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
یادتون نره هیچ وقت درباره کسی قضاوت نکنید که مورد قضاوت قرار می گیرید. قضاوت کردن فقط شایسته خداوند است و بس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها