کد خبر: ۳۶۲۱۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
مذاكرات «ژنو۳» براي حل بحران سوريه روز دوشنبه با ديدار استفان دي ميستورا با هيات نمايندگان دولت سوريه رسما آغاز مي شود.
به گزارش پایگاه 598، مذاكرات «ژنو۳» روز دوشنبه به صورت رسمي آغاز مي شود و استفان دي ميستورا نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه به صورت جداگانه ابتدا با هيات نمايندگان دولت سوريه و سپس مخالفان سوري ديدار مي كند.

بر اين اساس دي ميستورا ابتدا روز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران با هيات مذاكره كننده دولت سوريه و سپس در ساعت ۱۹:۳۰ با هيات مخالفان سوري ديدار مي كند. «خوله مطر» سخنگوي دي ميستورا نيز با هيات مخالفان داخل كه بخشي از آنها پس از ديدار دي ميستورا با هيات ائتلاف رياض وارد ژنو شدند، ديدار خواهد كرد.

گفتني است هيات مذاكره كننده دولت سوريه همچنان با حضور «محمد علوش» نماينده گروه تروريستي موسوم به جيش الاسلام و همچنين نماينده گروه موسوم به احرار الشام در مذاكرات ژنو مخالف است.

در همين حال «بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل كه رياست هيات مذاكره كننده دولت سوريه در ژنو را برعهده دارد اعلام كرد كه هيات مذاكره كننده دولت سوريه تا اين لحظه نمي داند در مقابل كدام مخالفان براي مذاكره خواهد نشست.

وي با اشاره به اينكه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شوراي امنيت استفان دي ميستورا مامور تشكيل هيات مخالفان سوري است تصريح كرد كه برخي كشورهاي منطقه اي و بين المللي مي خواهند مذاكرات حل بحران سوريه را به نقطه صفر بازگردانند.

الجعفري با بيان اينكه عربستان و اردن دو كشور حامي تروريسم در سوريه هستند و در تعيين ليست هاي مورد درخواست در قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل ناكام ماندند، گفت: عربستان از تشكيل هيات مذاكره كننده مخالفان و تعيين اينكه چه كساني مخالف هستند ناتوان بود و اردن نيز در تعيين ليست گروه هاي تروريستي عاجز ماند. غيرممكن است اين دو كشور به صورت بيطرف و واقع بينانه اين ماموريت را انجام دهند.

الجعفري در خصوص طرح پيش شرط براي مذاكرات ژنو نيز گفت: طرح پيش شرط با قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل و دو بيانيه وين مغاير است و دمشق هيچ گونه پيش شرطي را مطرح نكرده است. حضور ما در اينجا نشان دهنده جديت دولت سوريه است و اين امر در خصوص طرف ديگر كه پيش شرط هايي را مطرح كرده است مطابقت ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه حل موضوعات انساني بدون ريشه كني تروريسم غيرممكن است اعلام كرد كه دولت سوريه اطلاعات كاملي را پيرامون موضوعات انساني كه بخشي از گفت وگوها نيز خواهد بود، در اختيار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها