أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۲۲۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
حاشیه اولین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر؛
تاخیر در نمایش فیلم «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی اولین حاشیه جشنواره را رقم زد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: در نخستین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فیلم مستند «اهالی خیابان یک‌طرفه» در اولین سانس فیلم‌های کاخ جشنواره در ساعت 14  و بعد از آن نیز در بخش هنر وتجربه فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» به نمایش درآمد که با توجه به برنامه ریزی که مسئولان جشنواره داشتند از هیچ یک از این دو فیلم استقبال نشد و صندلی‌های بسیاری نمایانگر این وضعیت و استقبال اندک بود و اکثریت تماشاگران در 15 یا 30 دقیقه اول سالن نمایش را ترک می کردند.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر 

در ادامه نمایش فیلم‌ها پیش بینی می‌شد که بر تعداد اهالی رسانه در کاخ جشنواره افزوده شود و این اتفاق هم رخ داد اما خبری غیرمنتظره به گوش رسید آن هم تعویق نمایش فیلم «گیتا» به عنوان اولین فیلم بخش نگاه و اولین حاشیه برگزاری جشنواره را رقم زد و این فیلم با یک ساعت تاخیر و با کیفیت پایین اکران شد.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر

تشکیل صف طولانی مقابل درب‌های سالن نمایش و زمزمه‌های اعتراض اهالی رسانه و میهمانان کاخ جشنواره، بالاخره برگزارکنندگان راضی شدند تکلیف افراد صف کشیده و منتظر را روشن کنند و در نهایت اعلام شد: با پوزش فراوان این فیلم امشب پخش نخواهد شد.
 
صدای اعتراض افراد منتظر بلندتر و رساتر شد و اصحاب رسانه برای جویا شدن دلیل این اتفاق که برای اولین بار در کاخ جشنواره می افتاد به سراغ بهروز غریب پور مدیر کاخ جشنواره رفتند.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر

مدیر کاخ جشنواره هم که مانند اهالی رسانه پیگیر ماجرا بود گزارش داد نقص فنی مربوط به فیلم بوده و کاخ جشنواره بی تقصیر است
 
در نهایت مدیر کاخ جشنواره اعلام کرد در حالیکه بسیاری از فیلم های جدول اکران کاخ جشنواره که از چند ساعت یا چند روز قبل اکران نسخه نمایش را تحویل جشنواره داده اند، عوامل فیلم «گیتا» نسخه تایید شده این فیلم را ساعت 18:20 دقیقه به عوامل رسانده اند که در زمان تست مشخص شده فیلم قابل پخش نیست. 

در نهایت این فیلم با یکساعت تاخیر و در ساعت 19:30 در حالی که تقریبا با کیفیت پایین اکران میشد سر و صداها را خواباند. اما این پایان اتفاق نبود چراکه در زمان نمایش فیلم هم کیفیت پایین و نقص فنی فیلم باعث شد که نارضایتی تماشاگران را به همراه داشته باشد.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر 

اهالی رسانه در راهروهای کاخ جشنواره هرگاه به هم می‌رسیدند از نارضایتی زمان‌بندی اکران آثار در بخش‌های مختلف می‌گفتند. به نظر می‌رسد این زمان بندی اکران به جای کمک کردن به پر شدن سالن‌های نمایش است و اثبات اهمیت دادن به بخش مستند و هنر و تجربه که البته با این استقبال اندک به زیانشان تمام شد.
 
بهروز غریب پور مدیر کاخ جشنواره در حالی که از ساعات آغازین شروع روز اول جشنواره فیلم فجر، در سالن‌ها حضور داشت و تقریبا قابل دسترس‌ترین مدیر کاخ جشنواره حداقل تا پایان روز نخست بود، پس از نقص فنی فیلم «گیتا» و خبر اکران نشدنش در روز اول در جمع خبرنگاران در خصوص این مشکل اتمام حجت کرد و گفت: انشاالله که دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد لذا این اولین بار هم این مشکل از جانب برگزار کننده جشنواره نبوده است. اما در صورت بروز چنین مشکلی فیلم دیگری جایگزین نمی‌شود و آن سانس خالی خواهد بود چرا که به دلیل مراسم عبور عوامل فیلم از فرش قرمز قبل از اکران فیلم، برنامه دچار مشکل می‌شود. در صورت مشکل در اکران هر فیلم زمان و روز آن تغییر می‌کند.

با تاخیر اکران در نمایش فیلم‌ «گیتا»، سایر فیلم‌ها نیز با تاخیر آغاز شد به طوری که آخرین فیلم یعنی «نیمه شب اتفاق افتاد» که قرار بود در ساعت 10:30 به نمایش درآید در ساعت 12 شب اکران شد.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر
 
ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما که امسال با «بادیگارد» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد برای تماشای فیلم به کاخ جشنواره آمده بود. حاتمی کیا سال گذشته نیز با وجود اینکه اثری در جشنواره نداشت اکثر فیلم‌ها را در کنار اصحاب رسانه تماشا کرده بود و از آنجایی که اهل مصاحبه با رسانه‌ها نیست نظرات و نقد هایش در خصوص آثار جشنواره‌ها منعکس نمی‌‎شود. همچنین کمال تبریزی، میلاد کی‌مرام، محسن افشانی، پژمان بازغی، محمدرضا شفیعی، سروش  صحت، محمدرضا لطفی، رضا درستکار، رضا مقصودی، محسن کیایی، رویان نونهالی و حامد بهداد از دیگر مهمان روز اول کاخ جشنواره بودند. 

برای اولین بار راه اندازی کافی نت اهالی رسانه با سرعت تقریبا خوب اینترنت نسبت به روز اول برگزاری و نصب برنامه های کاربردی در روز اول تا حدود زیادی رضایت اهالی رسانه را در پی داشت.

«گیتا» حاشیه‌ساز شد/ اتمام حجت مدیر کاخ جشنواره با سینماگران+ تصاویر 

سرو سه نوع غذا برای اولین شام کاخ جشنواره در سی و چهارمین دوره عده زیادی را سرگردان و عده ای را خرسند کرده بود که در صورت تمایل نداشتن به یک نوع غذا گزینه های دیگری هم روی میز دارند. صف هر سه نوع غذا طولانی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها