أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۲۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
واکنش بسیج دانشجویی صنعتی شریف به هتاکی هاشمی:
در بخشی از این بیانیه آمده: احتمالاً با همین استدلال گماشته اند که فرزندشان بی گناه بوده و دادگاه به اشتباه او را مجرم دانسته و به زندان انداخته! متأسفانه همین نگاه‌های غلط باعث شده که عده ای به انقلاب اسلامی بدبین شوند حال آن که امام راحل عظیم الشأن ما هیچ گاه چنین تفکری نداشتند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه ای نسبت به هتاکی روز گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی در حمله به شورای نگهبان واکنش نشان دادند. متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال شده است در ادامه می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

«(کسی که) به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد.» (صحیفه امام ج14ص370)

روز گذشته شاهد هتاکی‌های شدیداً بی منطقی از جانب کسی بودیم که اصلاً چنین انتظاری از او نمیرفت. انتظار طبیعی مردم این است که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام کسی باشد که مصالح نظام را بتواند تشخیص دهد! بی شک تهدید کردن جمهوری اسلامی و حمله های شدیداللحن به قانون اساسی کشور نه تنها خلاف مصالح نظام است؛ بلکه می‌توان گفت ضدیت با نظام جمهوری اسلامی است. فلذا این موضوع بسیار عجیب است که چگونه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانسته این تفاوت آشکار بین مصالح نظام و ضدیت با نظام را تشخیص دهد!

جالب تر اینست که تشخیص صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان برعهده ی کسانی است که آقای هاشمی هنگام ریاست خود بر خبرگان آنان را متولی این کار قرار داد. پس طبیعتاً هر کس نسبت به مرجع یا منطق این نظارت استصوابی ایرادی داشته باشد قابل فهم است جز آقای هاشمی.

اما اگر از اصل این سخنان که بسیار عجیب و غیرقابل انتظار بود بگذریم؛ مسأله ی عجیب دیگر شیوه‌ی استدلالی است که ایشان مطرح کرده اند! آیا چون امام انقلاب کرده باید خاندان امام را نیز به عنوان امام بپذیریم؟ یعنی ایشان گمان برده اند که جمهوری اسلامی حکومت سلطنتی است؟ نسبت خانوادگی افراد چه ربطی به صلاحیتشان دارد؟

همه میدانند که ضوابط تکلیف افراد را مشخص کند؛ نه روابط. اگر کسی به دلیل این که نوه‌ی امام است حق دارد در آزمونی شرکت نکند و قبول شود؛ حتماً فردا هم میگویند شخص دیگری چون نسبت خانوادگی دیگری با امام دارد حق دارد بدون هیچ سنجشی در هر پست و مقامی قرار بگیرد و دیگر مردم حق ندارند چون نسبت خانوادگی با امام یا ایشان ندارند! کدام عقل سلیم چنین بی منطقی ای را میپذیرد؟

احتمالاً با همین استدلال گماشته اند که فرزندشان بی گناه بوده و دادگاه به اشتباه او را مجرم دانسته و به زندان انداخته! متأسفانه همین نگاه‌های غلط باعث شده که عده ای به انقلاب اسلامی بدبین شوند حال آن که امام راحل عظیم الشأن ما هیچ گاه چنین تفکری نداشتند.

در نهایت اعلام میداریم که این حق مردم است که انتظار داشته باشند کسی در رأس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته باشد که بتواند مصالح نظام را تشخیص دهد و نه کسی که نمیتواند تشخیص دهد، سخنان تهدیدآمیز علیه نظام و توهین به قانون اساسی یعنی ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و به تبعِ آن ضدیت با مردم.

و السلام علی من اتبع الهدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۱
۶
من هم قبول دارم هاشمی دروغ میگوید وغرض دارد اما آیات عظام وحید خراسانی ،شبیری زنجانی،موسوی اردبیلی،جوادی آملی،فاضل لنکرانی،راستی کاشانی،کریمی جهرمی،محفوظی،امینی ودهها آیت ا… دیگر چطور آنها هم دروغ میگویند شما ها با این کارتان تیشه به ریشه اعتقادات مردم میزنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
سوأل این است که آیا با شهادت اساتید دانشگاه شما را از کنکور معاف کرده و بدون آزمون به دانشگاه تهران راه میدهند , و این قانون است که خود خبرگان قرار داده‏ اند
پسر شیک پوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۱
۸
بسیج ...؟؟؟؟؟؟ کجایید ای یاران بی ادعا...کاش بسیج را آلوده نمیکردید.کاش
پاسخ
علی
ROMANIA
۱۹:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۴
۵
ایشان در جایگاه اپوزیسیون وضد انقلاب سخن می گویند
مراقب باشید فته اکبر در راه است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
رفسنجانی دارد به پایان می رسد
بوسجین
RUSSIAN FEDERATION
۲۳:۵۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۷
۳
من نمی دانم این مردم و این انقلاب چه دینی به هاشمی و خانواده اش دارد که با ایشان برخورد نمی شود به اندازه کافی زندگی ما که می خواست درسایه انقلاب شیرین شود با رواج حاکمیت خانوادگی و جمعی از دوستان و اشنایان همراه با اقتصاد دلال محور و پاساز پرور تلخ کرده اند مقامات و ثروت و قدرت نصیب ایشان شد بدبختی و بیچارگی نصیب ما ملت ما چه دینی نسبت به ایشان داریم به اندازه کافی پرداخت کردیم انقلاب و ارمان هایش ارزشمند تر است یا وجود برخی از اقایان و اقازاده های بی مصرف
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
انقلاب و أمت حزب الله از رفسنجانی و خانواده اش طلبکار هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۲
۸
هاشمی جانم به قربانت
پاسخ
رجایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۴
۰
آقای هاشمی یادش رفته که امام آن قدر حرمت برای شورای نگهبان قائل بودند که فرمودند "اگر شورای نگهبان قانونی را تائید کرد. هیچ کس حق زیر سئوال بردن شورای نگهبان را ندارد. اگر چنین کند مفسد است و زنش بر او حرام می شود."
آقای هاشمی باید طبق این فتوای امام خانه اش را از امشب جدا کند.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۰
۴
نه عزیزم شما روش رسیدن به درجه اجتهاد را در فلسفه شیعی با دادن امتحان به روش رضا شاهی برای روحانی شدن و اجتهاد اشتباه گرفتید !!! اگر نمی دانی از مراجع سئوال کن
پاسخ
ماه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۲
۰
مصلحت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
۰
۶
هاشمی ..مردبزرگ.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
هاشمی نه مرد است و نه بزرگ
جدیدترین اخبار پربازدید ها