يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۴۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه 88، خط قرمز شورای نگهبان است، گفت: مگر چند سال از فتنه 88 گذشته که برخی‌ها فکر می‌کنند همه چیز فراموش شده است.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه همایش بصیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه برخی افراد فکر می‌کنند که مجلس دهم می‌خواهد با دولت مخالفت و جایگاهش را تضعیف کند، اظهار کرد: این موضوع شرعاً و عقلاً درست نیست چون دولتی که با رأی مردم انتخاب شده وزرای آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفتند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند که مجلس شورای اسلامی دهم چوب لای چرخ دولت می‌گذارد، این موضوع درست نیست، افزود: وظیفه نمایندگان به عنوان مثال این است که دقت کنند چگونه دولت اقتصاد کشور را اداره می‌کند و پولی که بعد از برجام به ایران وارد می‌شود، چگونه خرج ‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک نماینده مجلس شورای اسلامی وقتی از مردم رأی گرفته، آزاد است تا نظرش را با صراحت بگوید، ولی این به معنی تضعیف جایگاه دولت نیست بلکه انتقادهای سازنده و منطقی نشانه قوت دولت است.

وی اضافه کرد: باید مردم با هوشیاری و بصیرت نسبت به انتخاب کاندیدای مورد نظر خود دقت کنند تا بتوانند فردی معتقد و مؤمن را انتخاب کنند.

*ورود نمایندگان غیرمعتقد به ولایت در مجلس ممنوع

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد مردم ایران در فروردین ماه 58 به اسلامی بودن نظام رأی دادند، گفت: نماینده‌ای که به جمهوری اسلامی و ولایت‌ فقیه معتقد نیست نباید به مجلس راه پیدا کند، زیرا مردم‌سالاری در کشور حاکم بوده که به معنی این است تا مردم در سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: ولایت مهمترین جلوه دینی، اجتماعی و سیاسی دین است و امام خمینی (ره) این مهم را با برپایی انقلاب اسلامی احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند، مطرح کرد: کسانی که به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی معتقد نباشند نباید به مجلس شورای اسلامی یا خبرگان ورود پیدا کنند.

*فتنه 88، خط قرمز شورای نگهبان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شورای نگهبان از چند سال گذشته بیان کرده بود که فتنه 88، خط قرمز این شورا است اگر کسی در این فتنه فعال بوده، صلاحیت او در شورا رد می‌شود.

حدادعادل با بیان اینکه فتنه 88 یک اختلاف‌نظر و اعتراض در شمارش رأی نبود، بلکه فتنه بود، یادآور شد: اگر موضوع اعتراض بود باید نامزدهای انتخابات از راه قانون معترض بودن خود را پیگیری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پنج روز به مهلت رسیدگی شکایات نامزدهای معترض اضافه کرد تا آقایان، اعتراض کنند، تشریح کرد: ایشان 6 نفر را انتخاب کردند تا ادعای معترضان را که تقلب در انتخابات بود، پیگیری کنند و مقرر شد، نمایندگان آنان حضور یابند و پیش روی صدا و سیما صندوق‌های رأی باز و شمارش شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما آقایان معترض نیامدند و هر چقدر هم با آنان تماس گرفته شد، اعتنایی نکرده و در مقابل مردم را دعوت کردند تا به خیابان‌ها بیایند و به همین دلیل اعتراضشان فتنه بوده است.

حدادعادل تصریح کرد: رهبری بعد از انتخابات در سخنرانی خود در خطبه نماز جمعه خواهش کردند که اردوکشی خیابانی را متوقف کنند ولی فردای آن روز معترضان، طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند.

وی بیان کرد: مگر چند سال از فتنه 88 گذشته که برخی‌ها فکر می‌کنند همه چیز فراموش شده است، در حالی که این فتنه در تاریخ ماندگار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در هر حال تابع قانون باشیم، اضافه کرد: شورای نگهبان وقتی نظر می‌دهد به خاطر حفظ اسلام و انقلاب است، البته کسانی که رد صلاحیت شدند، می‌توانند اعتراض کنند که این مهم طبق قانون اعلام مجدد می‌شود و ممکن است برخی‌ها تأیید شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها