أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۴۷۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
کوثری در همایش جامعه اسلامی دانشجویان:
نماینده مردم تهران در خصوص توجه رهبری به بحث برجام خاطرنشان کرد: شب ۲۳ رمضان ایشان به جای احیاء نگهدارند تا صبح بیدار ماندند و بند بند برجام را مطالعه کردند و اشکالات آن را درآوردند و فردای آن روز برای اجرا به مسئولان ابلاغ کردند.
به گزارش پایگاه 598، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش عزت ملی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه تهران اظهار داشت: امام به امکانات دنیوی توجهی نمی‌کرد و نگاهش این نبود که آیا ابرقدرتی پشت من است یا نه بلکه بر اساس وظیفه ذاتی و احساس تکلیف خود عمل می کرد.

کوثری افزود: از نوشته های امام نیز مشخص است که ایشان از دوران جوانی به فکر عزت مسلمین بودند و حتی سال 40 و 41 شاه را نصیحت و دعوت به عزت  می‌کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برخی پس از انقلاب معتقد بودند که باید گارد ملی تشکیل شود ولی افرادی چون شهید بهشتی بر تاسیس نهادی چون سپاه تاکید داشتند.

وی با تاکید براینکه نقش به تمام معنای مردم در انقلاب باعث تاسیس سپاه شد گفت: امام می خواست بچه‌های انقلابی و حزب اللهی یکجا جمع شوند که در سپاه جمع شدند.

کوثری خاطر نشان کرد: 17 روز بعد از تسخیرلانه جاسوسی امام فرمان تشکیل بسیج بیست ملیونی را صادر کرد، آن زمان برخی بخاطر این فرمان پوزخند می‌زدند و بعد از این فرمان امام بنی صدر تا یکسال اجازه تشکیل بسیج را نمی داد

وی افزود: بنی‌صدر پس از ریاست جمهوری می‌گفت نیروهای مسلح نمی‌گذارند کار کنم و منظورش هم کمیته و سپاه بود و امام نیز برای از بین بردن بهانه فرماندهی کل قوا را به او داد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع آزادی 4 تبعه آمریکا با بیان اینکه بحث آزادی 4 تبعه آمریکایی خارج از بحث برجام بود گفت: به همین دلیل هم این موضوع زود نتیجه گرفتیم که 4 نفر از عاملین آمریکایی با 7 نفر از ایرانیانی که بعضا با زدن انگ بازداشت شده بودند مبادله شدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از خدا می خواستند که بوسیله برجام در مسائل نظامی ما دخالت کنند گفت: ولی رهبری با تذکرات پیاپی خود مانع این ماجرا شدند؛

کوثری تاکید کرد: من این را با اطلاع می گویم که نیروهای مسلح اجازه نخواهند داد حتی یک نفر خارجی هم در مسائل نظامی ما دخالت کنند.

اسماعیل کوثری در ادامه در خصوص توجه رهبری به بحث برجام خاطرنشان کرد: شب 23 رمضان ایشان به جای احیاء نگهدارند تا صبح بیدار ماندند و بند بند برجام را مطالعه کردند و اشکالات آن را درآوردند و فردای آن روز برای اجرا به مسئولان ابلاغ کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث هسته‌ای مراحلی داشت که قبل از اینکه دولت جدید بخواهد روی کار آید بحث 20 درصد تکمیل شده بود و آمریکایی‌ها به وحشت افتاده بودند و تحریم‌ها را بر ما شدت بخشیده بودند ولی در همان زمان جمهوری اسلامی فعالیت موشکی خود را افزایش داد و این پروژه آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: 8 ماه مانده به پایان دولت سابق آمریکا درخواست مذاکره با ایران را صادر کرده بود و برخی از عوامل وزارت خارجه در امان به صورت محرمانه و با اطلاع رهبری مذاکره داشتند.

وی گفت: آقای روحانی وقتی روی کار آمد با شعار  هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ هسته‌ای بچرخد وارد شد و اگر در این زمان رهبری جلوی مذاکره را می‌گرفتند مشکل به وجود می‌آمد بنابراین ایشان اجازه مذاکره را دادند ولی گفتند که به آن خوش‌بین نیستم .

وی پیرامون یکی از ایرادات برجام گفت: در برجام درست است که می‌گویند هسته‌ای ما را به رسمیت شناختند ولی هر موقع بخواهند نیز می‌توانند وتو کنند؛ اینها را دائماًٌ به آقای ظریف و عراقچی تذکر می‌دادیم.

وی در ادامه پیرامون برخی اصولگرایان اظهار داشت: برخی با اسم اصولگرایی به مجلس آمدند ولی منافع خودشان در اولویت است و به خاطر اینکه دولت پشت سرشان باشد منافع خود را ترجیح می‌دهند اقای لاریجانی هم در مجلس تمایل به دولت داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها