أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۵۲۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
اتفاقات هفت روز ورزش؛
بازگشت دروازه بان جنجالی و کی روش، ممنوع الخروجی مدیر آبی ها، بازگشت اخراجی ها، به اوج رسیدن اختلاف فوتبالی با وزارت و از سرگیری لیگ برتر عناوین مهمترین اتفاقات در این هفت روز ورزش بودند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، این هفت روز ورزش برای هیچ رشته و فدراسیونی به اندازه تیراندازی و البته شمشیربازی خوب نبود، تیراندازان کشور که در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک شرکت کرده بودند، برای نخستین بار صاحب پنج سهمیه المپیک شدند و دست پر از هند به تهران بازگشتند، شمشیربازان اعزامی به جام جهانی ایتالیا هم با عملکرد خوبی که در این رقابت ها داشتند موقعیت اختصاص دو سهمیه المپیک به شمشیربازی ایران را فراهم کردند.

در این هفته رو به پایان لیگ باشگاهی فوتبال با بازگشت دروازه بان جنجالی از سر گرفته شد، داورزنی برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون والیبال ابقا شد، تاریخ انتخابات فوتبال در حالی مشخص شد که اختلاف نظرها میان این فدراسیون و وزارت ورزش در رابطه با چگونگی مدیریت این فدراسیون تا زمان انتخابات علنی شده و ...

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

برگشت و رفت دروازه بان جنجالی !
درحالی که هنوز وضعیت پرونده پرسر و صدای سوشا مکانی پس از چند روز بازداشت مشخص نشده است، مسئولان باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپولیس اجازه بازگشت وی به تمرینات را دادند. بر این اساس وی جمعه گذشته در محل تمرینات سرخپوشان حاضر شد و با هم تیمی های خود تمرین کرد. وی همچنین برای دیدار پرسپولیس برابر سپاهان دروازه بان دوم شد و روی نیمکت نشست اما روز چهارشنبه دوباره از حضور در میادین رسمی محروم شد.

ممنوع الخروجی برای مدیر آبی ها 
در آغاز این هفت روز ورزش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه علی فتح الله زاده، مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال بابت چک تضمینی که قبلا به اسپانسر باشگاه داده و بعدها باشگاه با اسپانسر به مشکل خورده و چک او را برگشت زده ، ممنوع الخروج شده است. در همین رابطه فتح الله زاده طی گفتگویی با خبرنگار مهر گفت که از این شایعه خبری ندارم اما اینکه برای استقلال چک کشیده‌ام و اسپانسر گرفته‌ام تا استقلال را قهرمان کنم اتفاق خوبی است یا اتفاق بد؟ شاید اینها دلیل خوبی هایی بوده که من داشتم!

۲۵ اسفندماه روز سرنوشت فوتبال
پس از اتفاقات سیاسی که بین کشورهای ایران و عربستان رخ داد، مسئولان فوتبال عربستان تحت تاثیر سیاسیون کشورشان شروع به جوسازی علیه ایران کردند. آنها علام کردند ایران امنیت لازم برای برگزاری دیدارهای نمایندگانشان در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد. به دنبال بالا گرفتن اختلاف بین فوتبال ایران و عربستان و تاکید ایران مبنی بر اینکه تحت هیچ شرایطی برگزار کننده بازی در کشوری ثالث نخواهد بود، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند باید در نشست هیات اجرایی به این موضوع رسیدگی شوددر همین راستا هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور علی کفاشیان و علیرضا اسدی در دوحه قطر تشکیل جلسه داد. در این نشست با تایید شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا  مقرر شد دو کشور ایران و عربستان تا روز ۲۵ اسفند مشکلات موجود را حل کنند در غیر اینصورت کشور ثالثی را برای برگزاری دیدارهای نمایندگان این دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی خواهد کرد.

پاسخ به غیبت سوال برانگیز
دو هفته پیش مراسم خاکسپاری مرحوم همایون بهزادی، ملی پوش پیشین پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که خیلی از سرخپوشان امروز غایب بودند، دلیل چه بود؟ مهدی طارمی طی گفتگویی در این باره اظهارداشت: چیزی که باعث شد در مراسم همایون خان شرکت نکنم شرایطی است که متاسفانه این نوع مراسمات ما دارد. محمد دادکان و جعفرکاشانی و کلانی، علی پروین، علی دایی، علی کریمی و عادل فردوسی پور در این مراسم بودند و همه در تکاپوی عکس سلفی با آنها؛ خب این چه مراسمی است؟ مراسمی که در آن جیب صاحب عزا را می زنند چه مراسمی است؟

لیگ برتر از سر گرفته شد
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پس از یک وقفه نسبتا طولانی از پنجشنبه گذشته آغاز شد. دیدارهای این هفته طی چهار روز پیگیری شد که طی آن و در روز نخست مسابقات دو تیم استقلال و ملوان به تساوی یک بر یک دست یافتند. روزدوم مسابقات این هفته هم جمعه برگزار شد که طی آن تیم های راه آهن و تراکتورسازی به تساوی بدون گل دست یافتند. سیاه جامگان 2 بر یک و فولاد اهواز هم یک بر صفر به ترتیب برابر نفت تهران و استقلال خوزستان پیروز شدند.

دوشنبه و در روز سوم از هفته هجدهم لیگ برتر هم تنها یک دیدار برگزار شد که طی آن گسترش فولاد 2 بر صفر صبا را شکست داد. چهارمین و آخرین روز این هفته از رقابت ها سه شنبه برگزار شد. در این روز دیدار تیم های ذوب آهن و استقلال به تساوی بدون گل دست یافتند. پرسپولیس و سپاهان هم با تساوی 2 بر 2 رقابت خودرا تمام کردند ضمن اینکه پدیده با یک گل سایپارا شکست داد. 

محمدرضا داورزنی رئیس والیبال باقی ماند
 مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون والیبال شنبه گذشته با حضور نصرالله سجادی معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش، شاهرخ شهنازی و حسنی‌خو در سالن هگمتانه هتل المپیک تهران برگزار شد. در رای گیری میان کاندیداهای این مجمع انتخاباتی، محمدرضا داورزنی ۴۱ رای موافق گرفت و برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد. در این رای گیری سلیمی تنها یک رای گرفت و رحمانیان هم هیچ رایی به دست نیاورد.

بازگشت اخراجی ها
سجاد محرابی و فروتن گل آرا دو ملی پوش بوکس در اوزان ۷۵ و ۶۰ کیلوگرم که برای مسافرتی تدارکاتی اردوی تیم ملی را ترک کرده و به چین رفتند، بازگشت این دو بوکسور و عدم اطلاع رسانی آنها به حدی طولانی شد که دبیر فدراسیون اعلام کرد اگر آنها تا ۶ بهمن ماه خود را به اردو معرفی نکنند، از تیم ملی خط می خوردند. یک روز بعد اما یکی از این دو بوکسور در تماسی تلفنی با مسئولان فدراسیون اعلام کرد که آنها به کشور بازگشته و قصد حضور در رقابتهای انتخابی را دارند.

ایران قهرمان مسابقات کونگ‌فو مردان آسیا شد
نخستین دوره مسابقات کونگ‌فو توآی قهرمانی آسیا در حالی جمعه گذشته در بخش مردان به پایان رسید که تیم ایران با ۸۷۸ مدال طلا و ۸۷ امتیاز در میان ۲۲ تیم شرکت کننده قهرمان شد.

اختلاف میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش
با موکول شدن برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به سال آینده، بحث چگونگی مدیریت فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع و اینکه باید سرپرست جدیدی برای فدراسیون انتخاب شود یا نه، سوژه این روزهای ورزش شده است در همین راستا وزیر ورزش و جوانان تاکید که در این زمینه مطابق با قانون باید عمل شود اما نصرالله سجادی خیلی واضح و شفاف اعلام کرده که باید سرپرست جدیدی برای فدراسیون انتخاب شود چون قانون این را می گوید.

علی کفاشیان اما با این اظهار نظر مشکل دارد چون معتقد است اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند و وزیر نمی‌تواند تغییری ایجاد کند. رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت که بالاترین مقامی که در فوتبال وجود دارد، مجمع فدراسیون است. اینگونه نیست که رئیس فدراسیون کنار برود و سرپرست بیاید. حکم رئیس فدراسیون را مجمع می دهد نه شخص خاصی در فدراسیون‌های دیگر رئیس مجمع که وزیر است، حق دارد آنرا تغییر بدهد ولی در فدراسیون فوتبال اینطور نیست.

غوغای شمشیربازان در ایتالیا
دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا در حالی شنبه شب گذشته به پایان رسید که مجتبی عابدینی با عمکلرد خوب خود در این رقابت ها موجب فراهم شدن شانس کسب دومین سهمیه المپیک شد. وی در این رقابت ها تا جدول هشت نفره پیش رفت و در نهایت صاحب جایگاه ششم شد و ۱۴ امتیاز المپیک به دست آورد. بعد از این رقابت ها عابدینی تا رده ۱۲ رنکینگ جهانی صعود کرد و اینگونه شرایط لازم را ایجاد کرد برای اینکه علی پاکدامن هم به عنوان برترین آسیایی رنکینگ، بتواند صاحب سهمیه شود. پاکدامن درجام جهانی ایتالیا صاحب جایگاه هشتاد و یکم شد و در رنکینگ جهانی هم در رده ۲۹ قرار گرفت.

هفته المپیکی برای تیراندازی
طی این هفت روز ورزش مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در هند برگزار شد که طی آن کاروان تیراندازی اعزامی ایران صاحب  ۵ سهمیه المپیک شد. در چارچوب این مسابقات که تیم ایران به پنج سهمیه دست یافت. در این رقابت ها نجمه خدمتی که پیش از این صاحب سهمیه پارالمپیک شده بود در  تفنگ بادی ۱۰ متر مدال طلا گرفت.مه لقا جام بزرگ صاحب سهمیه شد. برای اولین در تفنگ بادی مردان وتپانچه بادی زنان تیم ایران سهمیه المپیک گرفت.  (پیش از این سهمیه تپانچه بادی بانوان با وایلد کارت به ایران رسیده بود)

۱۰ مدال آزادکاران و فرنگی کاران در بلغارستان
قابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان با كسب دو طلا و دو نقره توسط آزادکاران و یک طلا و پنج برنز براي فرنگی کاران جوان ايران پايان يافت. در این رقابت ها  تیم فرنگی صاحب یک مدال طلا توسط مهدی ابراهیمی در وزن ۸۰ کیلوگرم و سه مدال برنز توسط محمدرضا گرایی، کیوان رضایی و امیرحسین حسینی در اوزان ۵۹، ۸۰ و ۹۸ کیلوگرم شد. در بخش کشتی آزاد هم تیم ایران صاحب ۲ مدال طلا توسط پیمان بیابانی و علی موجرلو در اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم و دو مدال نقره توسط ابوالفضل حاجی پور و امیررضا امیری در اوزان ۶۱ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم شد.

بازگشت کی روش بعد از یک مرخصی طولانی
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال که به مرخصی حدود دو ماه رفته بود سه شنبه به تهران برگشت تا در نشستی با علی کفاشیان برنامه های تیم ملی برای حضور در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا را بررسی کند.

اشک علی دایی در آمد
برنامه نود در حالی این هفته روی آنتن رفت که عادل فردوسی پور در آستانه تولد علی دایِی، وی را مهمان ویژه برنامه اش قرار داده بود. حتی نظرسنجی این برنامه هم به وی اختصاص داشت و خاطره انگیزترین تصویر از علی دایی؛ دایی در این گفتگو به موارد جالب زیادی اشاره کرد مثل اینکه در سال ۱۳۶۶ در دانشگاه شریف قبول شده بود ولی به خاطر پوشیدن شلوار جین و کاپشن او را رد کردند. او همچنین گفت که ابتدا در پست دفاع راست و در تیم استقلال اردبیل بازی می کرده است. بخش احساسی این گفتگو زمانی بود که دایی درباره پدر و مادرش صحبت می کرد. دایی که با احترام زیادی از پدرش یاد می کرد، لحظه‌ای بغض کرد و اشک ریخت.

ووشوکاران خراسان رضوی قهرمان ایران شدند
سه شنبه و در پایان بیست ودومین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی کشور که با حضور ۲۷۳ ورزشکار در غالب ۳۴ تيم برگزار شد، در دو بخش تالو و ساندا ووشوکاران خراسان قهرمان شدند. در بخش ساندا اصفهان با کسب يک مدال طلا، ۲ نقره و يک برنز قهرمان شد. زنجان با يک مدال طلا، ۲ نقره و يک برنز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سمنان با يک طلا، يک نقره و يک برنز را سوم شد. در بخش تالو خراسان رضوي با کسب ۴ طلا و ۲ نقره بهترين عملکرد را داشت و در جايگاه نخست ايستاد. خوزستان با کسب ۳ نشان طلا و ۲ دوم شد و کرمان هم با ۲ مدال طلا عنوان سوم را به خود اختصاص داد. در رده بندي مجموع دو بخش ساندا و تالو خراسان رضوي با کسب ۴ مدال طلا و ۲ نقره قهرمان شد. خوزستان و اصفهان هم دوم و سوم شدند.

زمان دقیق انتخابات فوتبال مشخص شد
هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز برگزار شد و طی آن تاریخ برگزاری انتخابات پیش‌روی این فدراسیون مشخص شد. بر همین اساس و با تصویب هیأت رئیسه تاریخ 11 اردیبهشت به عنوان زمان انتخابات فدراسیون فوتبال انتخاب شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها