أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۲۶۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 جمعی از تشکل‌های تبلیغی و جهادی از دکتر وحید یامین‌پور برای حضور در انتخابات از حوزه‌ی انتخابیه‌ی قم مقدسه دعوت نمودند. در این نامه شریعت‌مداری حقوقی، استقلال‌طلبی سیاسی، عدالت‌‌خواهی شهری سه مطالبه‌ی طلاب از نامزدهای انتخابات مجلس عنوان شده است.

متن کامل این نامه در ادامه می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یأمرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل

برادر طلبه، جناب دکتر وحید یامین‌پور
سلام علیکم

ما، جمعی از گروه‌های تبلیغی و جهادی  فعال در سراسر کشور، از شما جهت حضور مؤثر در دهمین انتخابات مجلس شوراء به عنوان یکی از سه نام‌زد جریان معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه‌ی قم مقدسه به شرح مطالبات زیر دعوت می‌کنیم:

یک؛ شریعت‌مداری
فارغ از وکالت عموم مردم، نماینده‌ی قم مقدسه، نماینده‌ی مراجع، مدرسین و طلاب حوزه‌های علمیه در مجلس شوراء و مسئول پی‌گیری حقوقی مطالبات ایشان در اقامه‌ی امر شریعت از مجرای قوانین جاری است.  

تجربه‌ی دوره‌های پیشین مجلس به ما می‌‌گوید که فارغ از فعالیت‌های شخصی، اتصالات موضعی یا مناسبات صنفی، ارتباطی سازوار میان بدنه‌ی حوزه و مجلس وجود ندارد و در هم‌این انقطاع است که به سرعت کار به توصیه یا توبیخ مراجع، و یا تجمع و تحصن طلاب می‌رسد، بی آن که در بسیاری اوقات مراحل پیشینی توسط وکلای مجلس طی شده باشد.

این گونه انتظار ما از نماینده‌ی قم مقدسه آن است که با ارتباط مؤثر با بیوت مراجع، مجامع مدرسین، محافل طلاب، مؤسسات علمی و گروه‌های جهادی، و ایجاد گعده و  لجنه برای قانون‌نویسی جواهری بدل از رویه‌ی عرفی فعلی، مترجم ممحض عقائد و اخلاق و احکام اسلامی در وضع قوانین و اجرای نظارت‌ها باشد. 

دو؛ استقلال‌طلبی
آن چه این روزها پس از اجرائی شدن برجام به صراحت در مقابل چشم است، تلاش جبهه‌ی متحد ابطال‌طلبان امریکنوفیل برای تعلیق انقلاب اسلامی و استقرار یک جمهوری اسلامی اسمی عرفی است؛ و نفی استقلال ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی، و مصالحه و تبعیت از امریکای پلید رکن اصلی فتنه‌ی سال نودوچهار است. 

تجربه‌ی تلخ هم‌این جمع طلبه در جریان پویش حمایت از توان موشک‌های راه‌بردی ایران و تلاش تمام‌عیار برخی صاحب‌منصبان در هیأت رئیسه‌ی مجلس نهم برای شنیده نشدن حمایت قاطع نمایندگان از برگزاری رزمایش موشکی راستی‌آزمای سپاه پاسداران، به ما نشان داد که فارغ از موضوع هسته‌یی، پرونده‌های دیگری مانند اقتصاد مقاومتی و موشک‌های راه‌بردی و مقاومت منطقه‌یی و شورای نگهبان و حتا نهاد رهبری در معرض آسیب از سستی مجلس در استقلال‌طلبی در مقابل مستکبرین جهانی است. 

با این توصیف انتظار ما از نماینده‌ی قم مقدسه آن است که ذیل زعامت ولی فقیه و با اطاعت از منویات ایشان، تحقق آرمان‌های صریح امام امت را اولویت خویش قرار داده، و بیانات دوپهلو و کنایات نیش‌دار و مخفی شدن پشت متن‌های مسجع را به شاعران واگزار کند.

سه؛ عدالت‌خواهی 
قم مقدسه به عنوان پایتخت جهان تشیع و مرکز حوزه‌های علمیه‌ی پیروان اهل بیت، علیهم السلام، ناگزیر باید  نمودی در خور این شأن جهانی داشته باشد؛ آن گونه که بیرون از نظریات و مباحثات و مکتوبات، همه بتوانند تشیع را در نمای ملموس و عینی یک شهر رؤیت کنند.

با این همه شهر قم با داشتن بیشینه‌ی درصد حاشیه‌نشینی و استان قم با داشتن روستاهایی فاقد آب، راه، گاز و تلفن، فاصله‌ی فراوانی با این تصویر آرمانی دارد؛ چه از سویی حرکتی خزنده شبیه آن چه در مشهد مقدس در جریان است چهره‌ی مذهبی شهر را تهدید می‌کند و از سوی دیگر هم‌این رشد نامتوازن در فراهم کردن زیرساخت‌ها عمران و روساخت‌های نشاط شهر هم فاقد کفایت است. 

با این مقدمه انتظار ما از نماینده‌ی قم مقدسه آن است که با اصالت به هویت مذهبی شهر و تکیه بر اسلوب کار جهادی، ترتیبات برقراری عدالت شهری میان مناطق مختلف شهر و استان و کشور را در حد اختیارات حقوقی خود برقرار کرده و با استفاده از اختیارات نظارتیش به بی‌کفایتی‌های مدیران شهری و استانی خاتمه دهد. 

و العاقبة للمتقین
جمعیت طلاب انقلاب اسلامی، خانه‌ی هنر طلاب، دفتر ادبیات توحیدی شطر، سنگر تبلیغ اسلام مجازی (ستام)، کانون نخبگان تبلیغ، گروه پرسش‌گران جوان، گروه تبلیغی-جهادی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، گروه تبلیغی-جهادی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، گروه تبلیغی-جهادی سابقون، گروه تریبون‌ آزاد، مؤسسه‌ی رسانه‌یی سرو، مدرسه‌ی شیعی وتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
ان شا الله یامین پور با رای بالا در قم پیروز میشوند به امید خدا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها