يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۶۴۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
آیت‌الله مصباح یزدی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز عده‌ای همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مساله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند، گفت: نفوذی‌ها آینده انقلاب اسلامی را بر باد می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان شاهد سراسر کشور که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت.
وی با تبریک آغاز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب گفت: قبل از انقلاب اسلامی در ایران همه دلخوشی سیاستمداران و زمامداران کشور و شاه این بود تا نوکر خوبی برای آمریکا باشند و در این راه از هیچ خوش خدمتی به آمریکا و استکبار دریغ نمی کردند.
مرز بین انسانیت و حیوانیت شناخت مبدأ و معاد است
آیت الله مصباح یزدی مرز بین انسانیت و حیوانیت را شناخت نسبت به مبدأ و مقصد انسان دانست و خاطرنشان کرد: یک سلسله شناخت‌ها و آگاهی هایی هست که انسان را می تواند از این حالت نجات دهد و یکی از آنها این است که انسان از عقل خود استفاده کند و تفکر نماید شأن و جایگاه انسان چیست آیا شأن این را درد که  خلیفه خدا بشود.
 شاکر وضع موجود باشیم
وی شکر نسبت به نعمت‌های خدارا ضروری دانست و یادآور شد: اولین شکری که ما باید انجام دهیم این است در زمانی زندگی می‌کنیم که اجازه فکر کردن و صحبت کردن در این زمینه‌ها را داریم؛ زیرا زمانی بود که دانشجو از این که نماز می خواند شرم داشت و به عنوان مرتجع مطرح می‌شد و این شکر دارد در زمانی زندگی می کنیم که حداقل اگر عمل به دستورات خدا نمی شود شعار و حرف آن عیب نیست.
انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد
وی با بیان این که من هم در برخی موارد انتقاداتی به مسؤولان دارم، ابراز داشت: آنچه اهمیت دارد حفظ اصل نظام است و باید هر کاری می‌توانیم در جهت حفظ و تقویت نظام ولایت فقیه انجام دهیم، زیرا اگر کلمات امام خمینی(ره) را هم مطالعه کنیم می‌بینیم آن عاملی که باعث این تحول شد تکیه بر مفاهیم اسلام است نه تلاشهای من و شما و دیگران.
امام خمینی(ره) مردم را خوب شناخت
عضو خبرگان رهبری با بیان این در حالی که تمام متفکران غربی منتظر بودند بعد از چند سال این نظام فرو بپاشد ولی امام خوب فهمید تکیه این نظام روی چیست، افزود: من معتقدم در قرن اخیر کسی را سراغ نداریم ملت خود را بهتر از امام شناخته باشد، امام خمینی(ره) مطالبه مردم را خوب شناخت و بر اساس این شناخت اسلام را زنده کرد و فرهنگ اسلامی را در جامعه رواج داد، زیرا اگر خواست مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.
آیت الله مصباح یزدی، عامل تعیین کننده سعادت را در شناخت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال انرژی هسته‌ای می‎رویم به خاطر این است که اسلام این دستور را به ما می‌دهد؛ اینکه جوانان هسته‌ای ما بی وضو وارد آزمایشگاه هسته‌ای نمی‌شوند به برکت اسلامی است که امام خمینی(ره) به آنان معرفی کرد و در سنی که جوانان دیگر کشورها مشغول بازی و خوشی هستند، اینها شب و روز خود را در آزمایشگاه می‌گذرانند و با توکل به خدا کار می‌کنند و خدا هم ثمره اش را به آنها می دهد.
وی افزود: افرادی که ساعت‌ها پای تلویزیون می‌نشینند و بازی می‌کنند و خسته نمی‌شوند و اگر بخواهند دو رکعت نماز بخوانند حوصله و همت نمی کنند را باید رها کرد تا در دنیا بچرند، زیرا اینها تصمیم خود را گرفته‌اند و گوش شان بدهکار کلام حق نیست.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون که امکانات و نعمات موجود است شکر این نعمت که به واسطه برقراری نظام اسلامی میسر شده، بر همه واجب است.
 رهبر ما در میان رهبران دنیا بی نظیر است
رئیس موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: ‌خدا به ما رهبری داده که در میان رهبران دنیا بی‌نظیر است. خدا بساط عالم را طوری خلق کرده است که خیر و شر با هم در تعادلند، چرا که دنیا مکان آزمایش است و برای آزمایش باید عوامل طرفین تقریبا مساوی باشد تا انسان در سر دو راهی، نوبت انتخابش فرا برسد.
آیت‌الله مصباح افزود:‌ البته عوامل فسادی که امروز موجود است در هیچ زمانی در دسترس نبوده است و همانطور که نعمت‌ها زیاد شده خطرها و لغزشگاه‌ها هم زیاد شده است.
وی در پایان افزود:عده ای امروز همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مسئله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند چرا که نفوذی ها آینده انقلاب اسلامی را بر باد می دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها