يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۶۴۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
وزیر خارجه عربستان سعودی با این ادعا که تنش بین تهران و ریاض به دلیل سیاست‌های "خصمانه" تهران است، اعلام کرد عربستان تسهیلات مختلف را در اختیار حجاج ایرانی در مراسم حج قرار خواهیم داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از «العربیه»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز- پنجشنبه- در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود «فرانک والتر اشتاین‌مایر» بار دیگر نوک پیکان انتقادها را علیه ایران کرد و مدعی شد، تنش در روابط بین ریاض و تهران به علت سیاست‌های خصمانه ایران است.

در حالی‌که ریاض پس از قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران، تابلوهای نمایندگی‌های ایران در «مکه» و «مدینه» را محو کرده است، ولی وزیر خارجه سعودی مدعی شد: تنش در روابط بین ریاض و تهران بر مراسم حج تاثیری نخواهد گذاشت و ما در زمان مناسک حج تسهیلات مختلف را در اختیار حجاج ایرانی قرار خواهیم داد.

از سوی دیگر، عادل الجبیر اظهار داشت: هدف تشدید عملات نظامی روسیه در سوریه، تحریک معارضان سوری بوده است. هیئت مذاکره کننده نظام سوریه در نشست «ژنو 3» جدی نبود و همین امر مذاکرات به حال تعلیق درآورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها