يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۶۵۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
باقری لنکرانی از تلاش‌ها و خدمات قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حوزه سلامت تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه 598، کامران باقری لنکرانی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم با حضور در نشست دانشجویی بسیجی نقش‌آفرینی در نظام سلامت با تقدیر و تشکر از اقدامات وزیر فعلی بهداشت اظهار داشت: باید از دکتر هاشمی به دلیل تلاش و زحمات شبانه‌روزی که در این وزارت خانه انجام می‌دهند تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: درست نیست کسی از دور و بدون اینکه از امکانات و مشکلات اطلاع داشته باشد شروع به انتقاد کند لذا باید با مسائل با نگاه منصفانه نگریست و درصورتی‌که قصد نقدی هم داریم باید نقاط قوت را دید تا دچار ظلم نشویم و صحیح نیست چشم را بر  اتفاقات مثبت ببندیم و صرفاً انتقاد کرده و فقط نقاط ضعف را ببینیم.

لنکرانی تصریح داشت: موضوع سیاست‌گذاری در سلامت یکی از مقولاتیست که همه به خود اجازه می‌دهند در این موضوع اظهارنظر کنند.

وی افزود: مشکلی که این اظهارنظرها ایجاد می‌کند این است که گمان می‌شود سیاست‌گذاری‌ها روشمند نیست و لازم است در این موضوع روشمند سخن گفت و اظهارنظر کرد.

لنکرانی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری‌ها در وزارت بهداشت از کانال تأمین منافع یک قشر خاص از پزشکان متخصص عبور می‌کند، گفت: ذینفعان تلاش می‌کنند از کانون‌های قدرت پنهان برای اثرگذاری بر سیاست‌گذاری‌ها استفاده بکنند. برای مثال در دوره‌ای گفتیم یک داروی خاص وارد نشود چون مطالعات علمی نشان می‌داد این دارو فایده نداشت و البته بخشی زیادی از یارانه دارو را هم به خود اختصاص داد بود.

وی ادامه داد: بعدازاین تصمیم برای اینکه به وزارت خانه فشار بیاورند یک موج رسانه‌ای در خبرگزاری‌ها به راه انداختند که این دارو در جامعه نیست باعث مرگ مردم شده و چرا وزارت بهداشت به داد مردم نمی‌رسد.

وزیر اسبق بهداشت افزود: می‌بینید هرچند وقت یک‌بار موج رسانه‌ای ایجاد می‌شود که اپیدمی‌ ام اس در کشور درحالی‌که پشت برخی از شایعه‌سازی‌ها شرکت‌های واردکننده دارو هستند. البته این منحصر به ایران نیست و در تمامی کشورهای دنیا چنین جریاناتی وجود دارد.
وی تصریح داشت: روز اولی که موضوع پزشک خانواده مطرح شد پزشکان عمومی گمان کردند که منافعشان به خطر می‌افتد لذا مخالفت کردند اما الآن انجمن پزشکان عمومی مدافع‌ترین انجمن پزشک خانواده است چون دیدند این موضوع به نفعشان است و باعث بالا رفتن جایگاه شغلی و درآمدشان می‌شود.

لنکرانی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های سلامت باید مراقب باشیم با محوریت عدالت اجتماعی و منافع مردم ابزارهای پیش‌بینی شود که هر تصمیم که مخالف آن‌ها بود رد شود. قانون چنین ابزارهای را پیش‌بینی کرده است مثلاً رئیس مجلس می‌تواند مصوبات دولت را ابطال کند یا دیوان عدالت اداری می‌تواند مصوبات وزیر را ابطال کند.

وی ادامه داد: برای مثال مصوبه نرخ تعرفه اعلامیه نظام پزشکی برای بخش خصوصی را من بر اساس اختیارات قانونی که داشتم باطل کردم. چون پیش‌بینی‌شده بود اگر مصوبه‌ای نوعی انحصار و رانت به وجود بیاورد وزیر مربوطه حق دارد باطل کند.

وزیر بهداشت دولت نهم اظهار داشت: از من به این دلیل به دیوان عدالت اداری شکایت شد و چند وزیر بهداشت سابق و رئیس نظام پزشکی وقت و برخی از اعضای کمیسیون نیز علیه من شکایت دادند که این یعنی باطل کردن  مصوبه توسط بنده خلاف بوده است.

وی تصریح داشت: با اینکه با چندین قاضی لابی انجام داده بودند اما وجدان قاضی‌ها اجازه نداد علیه بنده حکم بدهند و قبول کردند ابطال این مصوبه درست بوده و به سود ما رأی دادند. لذا ما باید از ابزارها به‌صورت کامل استفاده کنیم در حالی اکنون طرف مقابل این کار را انجام می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها