يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۶۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
جانشین هیئت مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا:
امیر آراسته گفت: ان‌شاءالله جنگی پیش نخواهد آمد، اما اگر جنگی صورت گرفت مثل سابق نخواهد بود و ما تعیین‌کننده معادلات خواهیم بود.
به گزارش پایگاه 598، امیر ناصر آراسته جانشین هیئت مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت شهید محمدرضا تولایی در پادگان شهید خضرایی، شهدا را پرچمدار عزت و استقلال کشور دانست و گفت: پس از رحلت امام خمینی(ره) باید حدود ١١ جنگ بر ایران تحمیل می‌شد، اما با هوشمندی مدبرانه رهبرمان امام خامنه‌ای این جنگ‌ها از سر ملت ایران گذشته و دامان کشور را نگرفته است.

وی افزود: ان‌شاءالله جنگی پیش نخواهد آمد، اما ما به‌عنوان نظامی باید تصور کنیم که لحظه‌ای دیگر جنگ است و اگر جنگی صورت گرفت مثل سابق نخواهد بود و ما تعیین‌کننده معادلات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: دیگر این‌گونه نخواهد بود که در جنگ دشمن تعیین‌کننده باشد و هرجا او بخواهد ما بجنگیم، هرجا ما بخواهیم می‌جنگیم. از هر ابزاری ما بخواهیم استفاده می‌کنیم، نه ابزاری که آنها بخواهند، آنها تمام‌کننده جنگ نخواهند بود و ما هروقت دل‌مان بخواهد جنگ را تمام می‌کنیم.

جانشین هیئت مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه داشته‌های جمهوری اسلامی ایران فراتر از داشته‌های دشمنان است، تصریح کرد: اگر آمریکا مطمئن بود که ایران ضعیف است در حمله به جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، اما آنها می‌بینند و تحلیل می‌کنند که همه برادران، خواهران و همسران شهدا خم به ابرو نمی‌آورند و دل‌شان به جمهوری اسلامی ایران قرص است و حقیقتاً اگر اینها نبود عزت و استقلال کشور نیز نبود. قطعاً اگر همین اتفاق و حوادثی که در کشور ما رخ داد و با هوشمندی رهبر انقلاب و پایبندی خانواده شهدا ختم به خیر شد در هر کشور دیگری رخ می‌داد آن کشور از پا در می‌آمد، اما اقتدار نیروهای مسلح و هوشمندی رهبری ما کشور را از هر خطری مصون داشته است.

امیر آراسته با اشاره به مقام شهدا و لزوم تکریم خانواده شهدا، اظهار داشت: حضرت آقا گفته‌اند که تکریم شهیدان به این معنی است که ملت بزرگ در برابر زورگویان سر خم نکند و حقیقتاً هم باید خانواده شهدا مورد تکریم قرار گیرند.

وی نفوذ را بزرگ‌ترین و مهمترین حیله دشمن در عصر حاضر علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تکریم خانواده شهدا، یاد شهدا و ذکر خداوند بهترین وسیله برای سد راه نفوذ دشمن است. تکریم شهدا و یاد شهدا سفارش حضرت امام و مورد تأکید رهبر انقلاب است و اگر امام بنیانگذار انقلاب اسلامی بود اعتقاد ما این است که حضرت آقا بنیانگذار مجدد تمدن شکوهمند انقلاب اسلامی است.

جانشین هیئت مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در منطقه است، خاطرنشان کرد: طبق آماری که بنده جستجو کرده‌ام بین 186 کشور جهان از لحاظ امنیت و حاکمیت چه در بحث مرزها و چه در درون کشور ایران یازدهمین کشور است، البته از نظر امنیت، سلامت و آزادگی ما معتقدیم که اولین کشور در دنیا هستیم، حتی رئیس پدافند ملی روسیه 3 سال پیش در یک نطقی گفته بود "من کشوری مستقل‌تر از جمهوری اسلامی در دنیا نمی‌شناسم".

امیر آراسته درباره موضوع انتخابات 7 اسفند گفت: حضور در انتخابات درسی است که شهیدان و امام شهیدان به ما داده‌اند و تا یاد شهدا در کشور ما پابرجا باشد و سایه رهبری بر سرمان باشد ما از هیچ دشمنی نمی‌هراسیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به ذکر خاطره‌ای از حضور و سخنرانی در دانشگاه تهران پرداخت و گفت: در آن مراسم دانشجویی از من سؤال کرد "نیروی هوایی آمریکا قوی‌تر است یا نیروی هوایی ما؟" نیروی زمینی آمریکا قوی‌تر است یا نیروی زمینی ایران؟" به هر حال ما قبول داریم از نظر ابزار و تجهیزات آنها در وضعیت بهتری به سر می‌برند، اما همان جا از همان دانشجو سؤال کردم "الآن پشت سر جنازه سربازان آمریکایی یک لشکر می‌ایستد یا پشت جنازه شهدای ما؟" به او گفتم "مقابل کاخ ریاست‌جمهوری چه‌کسی چادر می‌زنند و اعتراض می‌کنند که چرا فرزندان ما را به جنگ فرستاده‌اید و کشته شده‌اند؟ اینجا خانواده شهدا می‌آیند و التماس می‌کنند که ما و فرزندان‌مان را به جبهه‌ها بفرستید، آ‌رزوی شهادت دارند. بله، در این مواقع داشته‌های ما بیشتر از دشمنان است، همیشه همه‌جا ابزار و تجهیزات حرف اول را نمی‌زند" و آن دانشجو با لبخندی که زد احساس کردم پاسخ خود را گرفته است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم سنگ قبر شهید محمدرضا تولایی بر مزار خود جای گرفت.

شهید محمدرضا تولایی پیش از آنکه هویتش از طریق آزمایش DNA احراز شود به‌عنوان شهید گمنام در میدان صبحگاه ستاد نیروی هوایی ارتش آرام گرفته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها