امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۶۲۷۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
دیشب مایر و ریتان دوباره سقوط کردند اما نیروهای مقاومت موفق شدند تا صبح با کشتن حدود ۱۰۰ تروریست، آنها را پس بگیرند. تعداد روستاهای کردنشین پاکسازی شده نیز به ۴ رسید اما «بیانون» هنوز در اشغال است.

به گزارش پایگاه 598، درگیری در شرق نبل و الزهراء (شمال حلب) هنوز ادامه دارد.

دو روستای «مایر» و «ریتان» در شمال و جنوب کریدور بازشده به شرق نبل، دیشب بعد از آنکه عناصر مقاومت نماز مغرب را در مایر اقامه کردند، یک بار دیگر به اشغال تروریست‌ها در آمد اما رزمندگان مقاومت موفق شدند تا صبح آن را دوباره تحت کنترل خود در آورند.

همین اتفاق برای رتیان نیز افتاد اما روستای بیانیون همچنان تحت کنترل تروریست‌های النصره و احرار الشام است و درگیری در شمال آن ادامه دارد.

جزئیات درگیری‌های دیشب

غروب جمعه (دیروز) بعد از اینکه نیروهای سوری و مقاومت موفق شدند کنترل روستای «مایر» را در دست بگیرند و تروریست‌ها را از روستا خارج کنند، دوباره دهها نفر از تروریست‌های جبهة النصرة و احرارالشام حمله کردند.

این تروریست‌ها از طریق روستاهای شمالی «مایر» از جمله «کفین و دیرجمال» به مایر حمله کردند و توانستند نیروهای مقاومت را تا مناطق جنوبی روستا به عقب برانند. اما ارتش سوریه با اعزام نیروهای جدید، توانست از شدت حملات تروریست‌ها بکاهد و اواخر شب با کمک مقاومت توانست پیشروی تروریست‌ها را متوقف کند.

همزمان دو گروه از نیروهای مقاومت با حملات خود از سمت شرق و غرب مایر توانستند در عرض دو ساعت بیش از 50 تن از تروریست را از پای دربیاورند و مجددا کنترل روستا را در اختیار بگیرند. در حال حاضر درگیری‌ها در شمال شهرک ادامه دارد.

از سوی دیگر گروهی از نیروهای سوری و مقاومت از نیمه شب گذشته موفق شدند مسیر ارتباطی بین دو روستای مایر و کفین واقع در شمال شهرک الزهراء را تحت کنترل خود دربیاورند و مسیر ارتباطی تروریست ها بین دو روستا را قطع کنند.

همزمان یگان موشکی مقاومت و جنگنده‌های روسی حملات شدیدی به روستای کفین آغاز کردند و در حال حاضر نیروها خود را به محیط روستا رساندند و از سمت جنوب قصد ورود به آن را دارند.

موقعیت روستاهای مایر و ریتان و بیانیون و کفین در شمال مایر

 

سقوط رتیان و آزادی دوباره آن تا صبح امروز

در مناطقی جنوبی نبل و الزهراء نیز نیروهای سوری و مقاومت دیروز جمغه موفق شدند کنترل روستای «رتیان» را در اختیار بگیرند، اما به دلیل ثابت نشدن مواضع و ضدحمله‌های مجدد تروریست‌ها از محیط جنوب روستا، مجددا تروریست‌ها تا عمق روستا نفوذ کردند.

نیروهای مقاومت نیز با اعزام نیرو از طریق مناطق جنوبی تل الزهراء نیمه شب (بامداد امروز شنبه) موفق شدند مجددا کنترل رتیان را در اختیار بگیرند و در عرض دو ساعت بیش از 40 تن از تروریست‌ها از جمله فرمانده کل ارودگاه‌های آموزشی تروریست‌های احرار الشام در شهر حلب به نام «ابو معتصم» را از پای در آورند و تعدادی از تروریست‌ها را به اسارت بگیرند.

شهرک رتیان به دلیل مرتفع بودن، بر تمامی روستاهای اطراف اشراف دارد و از ماه دوم 2015 (یک سال پیش) تروریست‌ها آن را منطقه نظامی اعلام کردند و اجازه ورود مردم به شهرک را ندادند و از مهمترین گروه‌های تروریستی از جمله احرارالشام، احفاد عمر، و ابراهیم محمد و جبهه النصره در شهرک حضور دارند.

عقب‌نشینی مقاومت از «بیانون»

اما از شهرک «بیانون» در دو کیلومتری غرب رتیان، خبر می رسد که نیروهای مقاومت بعد از سیطره بر بخش زیادی از روستا در شب جمعه، از عصر جمعه، به دلیل حملات مجدد تروریست‌ها مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند. در حال حاضر درگیری‌ها در شمال بیانون در جریان است و نیروهای سوری و مقاومت سعی دارند خود را به مرکز روستا برسانند.

تصاویر نماز جماعت دیشب رزمندگان در مایر

دیشب رزمندگان مقاومت نماز مغرب و عشاء را در شهرک مایر به امامت شیخ علی الکعبی برگزار کردند و هر چند مجبور به عقب‌نشینی چند ساعته شدند، تا صبح امروز دوباره کنتل مایر را به دست گرفتند.

نماز جماعت رزمندگان مقاومت در مایر -نبل و الزهراء - شمال حلب سوریه

نماز جماعت رزمندگان مقاومت در مایر -نبل و الزهراء - شمال حلب سوریه

 

آزادی 4 روستای کردنشین در شمال شهرک نبل تاکنون

از شمال غرب نبل هم نیروهای کُرد با همکاری نیروهای سوری موفق شدند بعد از پاکسازی مزارع البابلی و الهیکلی، مزارع ابوفرید و الطحان را نیز از وجود تروریست‌های النصره پاکسازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها