يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۷۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
رئیس جمهور گفت: امیدواریم حرکت‌های بعد از برجام به عنوان برجام ملی یا برجام 2 آغاز شود و همه از این فرصت برای توسعه کشور استفاده و بهره‌برداری کنیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در مراسم برقی‌سازی قطار مشهد ـ تهران با بیان اینکه ایام انقلاب و دهه فجر را به ملت بزرگمان و به ویژه مردم مشهد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، گفت: مشهد مقدس یکی از مراکز اصلی حرکت انقلاب در سال‌های 56 و 57 بود.

رئیس جمهور ادامه داد: مشهد مقدس با حضور شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله واعظ طبسی و شهید هاشمی‌نژاد، محل حرکت‌های انقلابی مردم ایران بوده است.

وی ادامه داد: یکی از شهرهای که بانوان آن نقش زیادی در انقلاب داشتند، مشهد است و این مردم بعد از 37 سال پایبند به آرمان‌های انقلاب و نظام هستند و این راه را ادامه می‌دهند.

روحانی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال همزمان با فرجام برجام بود، گفت: امیدواریم حرکت‌های بعد از برجام به عنوان برجام ملی یا برجام 2 آغاز شود و همه از این فرصت برای توسعه کشور استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور در ارتباط با انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: ماه آینده در هفتم اسفند باید با شکلی پرشور به پای صندوق‌های رأی برویم زیرا این حضور برای همه ما مهم و حساس است.

وی تأکید کرد: خبرگان از مهمترین نهادهای حکومتی کشور است و مجلس شورای اسلامی بنای جامعه را تشکیل می‌دهد، چراکه وظیفه قانونگذاری را برعهده دارد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در تمام عرصه‌های کشور گفت: مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه اخلاق، مادیت و معنویت در کشور دارد و هرچه نمایندگان مجلس عالم‌تر باشند به نفع کشور و ملت خواهد بود.

روحانی در ادامه با اشاره به طرح‌های افتتاح‌ شده امروز در مشهد ادامه داد: افتتاح‌هایی که امروز داشتیم بیشتر بر مبنای ریلی و از نوع درون شهری و برون شهری بود که این امر نشان می‌دهد یکی از اهداف دولت یازدهم توسعه خطوط ریلی است تا شاهد کاهش آلودگی هوا، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و ارزانی سفر باشیم.

وی با اشاره به اینکه با برقی کردن قطار مشهد ـ تهران مردم می‌توانند شش ساعته این مسیر را طی کنند، بیان کرد: بحث برقی کردن قطار مشهد ـ تهران از اولویت‌های کاری ما بود و همچنین از دیگر اهداف ما این است که ریل‌ها را به بنادر نزدیک کنیم که این کار را در اینچه‌برون، مرز ترکمنستان انجام دادیم و امیدواریم قطاری از خوزستان به عراق و بصره متصل کنیم و قطعا اگر همت کنیم مشهد را به کربلا متصل خواهیم کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: در حال حاضر پایتخت‌های معنوی و سیاسی ایران از طریق ریلی به یکدیگر وصل می‌شوند که این امر بسیار خوب و مطلوبی در سرعت‌‌دهی حمل و نقل است.

روحانی افزود: بعد از برجام فضا برای ما مناسب‌تر شده و بخش خصوصی و ایرانیان آماده سرمایه‌گذاری هستند و به گفته استاندار خراسان رضوی بیش از دو برابر سال گذشته پروژه برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از شهردار مشهد، استاندار و از همه افرادی که در زمینه خطوط ریلی استان خراسان رضوی کار کردند، تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: فضای کشور برای حرکت سریع به سمت توسعه که منجر به افزایش اشتغال جوانان نیز می‌شود در حال حرکت است اما برای تحقق این هدف به حرکت جهادگونه، همدلی و همزبانی و حضور همه بخش‌ها نیاز است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به سفر خود به اروپا و خرید هواپیما گفت: امیدواریم مردم با هواپیماهای بهتر به سفرهای زیارتی و سیاحتی خود اقدام کنند چون باید کسری‌های سال‌های قبل را جبران کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها