أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۷۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
رده‌بندی ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی سیدبندی تیم‌های آسیایی در قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی روسیه را مشخص می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به دنبال اعلام زمانبندی برگزاری جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان برگزاری قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه اعلام شد.
بر همین اساس ویندزور جان، دبیرکل AFC در نامه ارسالی خود به فدراسیون های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمانبندی برگزاری جلسات سه ماهه آینده این کنفدراسیون خبر داد که در این میان 26 فروردین 95 همزمان با برگزاری جلسه کمیته مسابقات AFC، مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه و همچنین جام ملتهای آسیا 2019 امارات به میزبانی کوالالامپور نیز برگزار خواهد شد.

این در حالی است که طبق قوانین، آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا قبل از قرعه‌کشی برای سیدبندی تیم‌ها در این خصوص تعیین کننده به شمار می‌رود که با این وجود به صورت مشخص، رده‌بندی ماه مارس برای سیدبندی تیم‌ها در قرعه‌کشی محسوب خواهد شد.

البته رده‌بندی اخیر که دو روز پیش اعلام شدکه طی آن تیم ملی ایران در رده 44 جهان قرار گرفت، رده‌بندی ماه ژانویه بود و هنوز دو رده‌بندی دیگر برای شناخت سیدها باقی مانده است.

اما نکته جالب اینکه اگر رده‌بندی ماه ژانویه برای سیدبندی تعیین کننده بود و اگر 12 تیم اول این رده‌بندی به مرحله نهایی صعود می‌کردند که البته شانس زیادی نیز برای همین 12 تیم برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی وجود دارد، آن زمان ایران و کره‌جنوبی در سید اول، عربستان و ژاپن در سید دوم، امارات و استرالیا در سید سوم، ازبکستان و قطر در سید چهارم، اردن و عراق در سید پنجم و چین و کره‌شمالی نیز در سید ششم قرار خواهند گرفت که بر همین اساس تیم ملی ایران با یک تیم از هر سید هم‌گروه خواهد شد.

نکته جالب اینکه عربستان در سید دوم جایگزین استرالیا شده است و در حالی که در دو رده‌بندی قبلی، ایران از بین تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا فقط با یک تیم هم‌گروه می‌شد، در صورتی که همین رده‌بندی همچنان تداوم داشته باشد، این شانس وجود دارد که ملی‌پوشان کشورمان با ژاپن از سید 2 و استرالیا از سید 3 همگروه شوند که این موضوع کار را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه به مراتب سخت‌تر خواهد کرد.

گفتنی است علاوه بر 12 کشور فوق در بین کشورهای باقی مانده سوریه، تایلند، لبنان و هنگ‌کنگ نیز از شانس بالایی برای صعود برخوردار هستند که در صورت صعود این تیم‌ها، رده‌بندی کشورهای فوق در فیفا در سیدبندی تأثیرگذار بوده و به طور حتم این تیم‌ها جایگزین یکی از 12 تیم ابتدایی رده‌بندی خواهند شد که به این ترتیب گروه‌بندی مرحله دوم رقابت‌ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها