أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۷۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
مشهد- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آینده نزدیک سرعت قطار در خط مشهد-تهران به ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید گفت: زمان سفر از تهران به مشهد برای زائران به کمتر از ۶ ساعت کاهش می یابد.
به گزارش پایگاه 598، محسن پور سید آقایی در حاشیه مراسم آغاز پروژه برقی شدن خط ریلی مشهد-تهران به خبرنگار مهر گفت: افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی در مسیرمشهد-تهران یکی از آرزوهای دیرینه مجاوران و زائران حرم رضوی بود که به حول قوه الهی امروز وارد فاز اجرایی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خراسان رضوی و خط مشهد- تهران و بالعکس بیان کرد: فاز نخست افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مشهد با ایجاد زیر ساخت هایی از جمله هوشمند سازی سیستم کنترل، افزایش تعداد سکوها و همچنین برقی شدن خط مشهد-تهران انجام می شود.

وی ادامه داد: برقی کردن مسیر ریلی مشهد-تهران نیاز به دو میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه امید است این پروژه در ظرف مدت ۴ سال به بهره برداری برسد ادامه داد: با بهره برداری این پروژه و بهره گیری قطار های سریع السیر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر مشهد- تهران در کمتر از ۶ ساعت انجام خواهد شد.

سیستم های ایستگاه راه آهن مشهد هوشمند شد  

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از نوسازی و تجهیز سیستم های کنترل ایستگاهی راه آهن مشهد خبر داد و گفت: سیستم های کنترلی ایستگاه مشهد قدیمی بود که خوشبختانه نوسازی و به سیستم های هوشمند تجهیز شد.

وی با بیان اینکه سوزن بندی مسیر مشهد به طور کامل اصلاح شده است ادامه داد: قطار ها پیش از این در مشهد با تاخیر وارد و یا خارج می شدند که با هوشمند سازی سیستم های موجود این مشکل نیز رفع شده است.

آقایی همچنین به افزایش تعداد سکوها در این ایستگاه اشاره کرد و افزود: تعداد پذیرش قطار ها در این ایستگاه نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهم‌ترین مزایای طرح برقی‌سازی این خط ریلی است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها