أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۲۸۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
در گزارشی به 16 نکته جالب از المپیک 2016 ریو اشاره شده که در این بین به نظر می‌رسد این بازی‌ها نخستین المپیکی است که بیشتر شرکت‌کنندگان آن جوان هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: در حالی که 6 ماه به المپیک 2016 ریو فرصت باقی است16 نکته جالب از این بازی‌ها وجود دارد که در یکی از سایت‌های خارجی به آن اشاره شده است:
 
1. المپیک ریو نخستین رقابتی است که در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود. این شهر در سال 2009 موفق شد با پیروزی مقابل شیکاگو، مادرید و توکیو میزبانی بازی‌های 2016 را بگیرد.
 
2. 21 آوریل مشعل المپیک از یونان روشن می‌شود و بعد از 90 روز با گردش در شهرهای برزیل در تاریخ 5 آگوست به ریو می‌رسد. این مشعل قرار است از کمپ پناهندگان در یونان هم عبور داده شود و یک پناهنده شمعل المپیک را حمل می‌کند.
 
3. مراسم افتتاحیه و اختتامیه در استادیوم ماراکانا که رکورد بیشترین تماشاگر را دارد برگزار می‌شود. ظرفیت این ورزشگاه 78 هزارنفری استاما در فینال جام جهانی 1950 حدود 173 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. ماراکا میزبانی فینال جام جهانی در سال 2014 را نیز برعهده داشت.
 
4. حدود 10 هزار و 500 ورزشکار از 206 کشور در طول 17 روز در 306 ماده ورزشی با هم رقابت می‌کنند.
 
5. مسابقات در چند  منطقه مختلف برگزار می‌شود: کوپاکابانا که ساحلی معروف است و میزبانی مسابقات والیبال ساحلی را عهده‌دار است. بارا که در آن مسابقات ورزش‌های آبی، دوچرخه‌سواری و سوارکاری در آن برگزار می‌شود. ماراکانا که ترکیبی از دو ورزشگاه بزرگ است.
 
6. راگبی 7 نفره برای نخستین بار در المپیک شرکت می‌کند.
 
7. گلف بعد از 112 سال غیبت در ریو به المپیک برمی‌گردد. کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفته است تا رشته‌هایی را که در سال‌های 1900 تا 1904 برگزار می‌شده را دوباره به المپیک برگرداند. 18 چاله در ریو به وسیله یک آرشیتکت آمریکایی طراحی شده است.
 
8. المپیک ریو نخستین رقابتی است که متولدین سال 2000 هم در آن شرکت می‌کنند. طبق قانون ورزشکاران باید متولد قبل از اول ژانویه سال 2003 باشند، اما در  برخی رشته‌ها مثل ژیمناستیک و شیرجه ورزشکاران جوانی حضور دارند.
 
9. یک گروهی از دوومیدانی‌کاران برای نخستین بار در مسابقه شرکت می‌کنند. IOC اعلام کرده 5 تا 10 پناهنده سهمیه المپیک گرفته‌اند که زیر پرچم این کشور در المپیک ریو شرکت می‌کنند.
 
10. وینیسیوس و مورائس دو عروسک بازی‌های ریو هستند که مسئولان کمیته برگزاری بازی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند فروش این عروسک‌ها در جریان بازی‌های المپیک به 398 میلیون دلار برسد.
 
11. 7.5 میلیون بلیت برای این بازی‌ها در نظر گرفته شده که متوسط قیمت 40 دلار برای برخی ماده‌های شنا و 3 هزار دلار برای مراسم افتتاحیه در نظر گرفته شده است. بیشترین بلیت‌ها برای فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال به فروش رسیده است.
 
12. مسئولان برگزاری بازی‌ها می‌گویند 60 هزار وعده غذایی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است. غذای اصلی برزیلی‌ها برنج، لوبیای سیاه و گوشت کباب‌شده است، اما بازهم برای خارجی‌ها غذاهای دیگر در نظر گرفته شده است.
 
13. ریو 2016 به دنبال 70 هزار داوطلب است که 50 هزار نفر از آنهایی که انتخاب شده‌اند برزیلی هستند. آمریکا، انگلیس، روسیه و چین هم داوطلبانی را در المپیک ریو دارند.
 
14. حدود 85 هزار سرباز و پلیس در ریو مستقر می‌شوند که بزرگترین استقرار نیروی امنیتی به شمار می‌رود که این تعداد دو برابر آنچه است که در المپیک لندن وجود داشت.
 
15. رانندگان تاکسی ریو در حال آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین هستند و این فرصت توسط مسئولان برگزاری بازی‌های ریو به وجود آمده است. رانندگان از افرادی هستند که به صورت مستقیم با توریست‌ها ارتباط دارند.
 
16. کاروان ورزشی آمریکا با 556 ورزشکار در المپیک 2012 لندن حضور داشت و این انتظار وجود دارد این کشوری با ورزشکارانی بیشتر در ریو شرکت کند.این کشور با 46 مدال طلا و در مجموع با 104 مدال در المپیک 2012 در رده نخست قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها