أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۸۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
معاون سرمایه انسانی صداوسیما در قم:
معاون سرمایه انسانی صداوسیما در جمع اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه به خوبی دریافته اند که ایران نقش مهمی در ژئوپلتیک سیاسی، ژئوپلتیک گفتمانی وهندسه قدرت جهانی با تکیه بر جنگ نرم دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردونیوز،دکتر علی اصغر جعفری که امشب در همایش اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی قم که بماسبت سی وهفتمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم سخن می گفت با اشاره به ویژگی های جنگ نرم با رویکرد شبکه های اجتماعی ومجازی افزود:جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از قدرت وجنگ نرم خود توانسته است تحولات عظیمی را درعرصه های بین المللی ایجاد کند بطوریکه پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) امروزه اندیشه های مکتب امام ریشه ها عمیقی در بسیاری از کشورهای جهان پیدا کرده است که همین مساله هم باعث نگرانی شدید استراتژیست های غرب شده است.

دکتر جعفری تغییرماهیت قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم توسط ایران را عمیق ترین جابه جایی قدرت طی پنج قرن گذشته دانسته وتصریح کرد:بازگرداندن باور و اعتقاد به خدا درزندگی انسانها،ارائه الگویی موفق وروبه پیشرفت برگرفته از مبانی اسلام،بصیرت انقلابی وفرهنگ وتمدن ایران اسلامی،ارائه چهره ایی مطلوب وجذاب از اسلام ناب به جهانیان،شکست تابوی استکباربویژه آمریکا واسرائیل،به چالش کشیدن جهان تک قطبی،نهادینه سازی فرهنگ مقابله با سلطه گری درجهان ، نهادینه سازی فرهنگ ایستادگی ومقاومت مردمی در قالب جبهه مقاومت،ارتقای ظرفیت های فکری وسیاسی مسلمانان در جهان و تغییر ماهیت قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم از جمله آثار مهم انقلاب اسلامی ایران بر تحولات جهان است.

معاون سرمایه انسانی صداوسیما تحولات اخیردر کشورهایی نظیرنیجریه،یمن،لبنان،عراق،سوریه،بحرین وبسیاری از دیگرکشورهای جهان را ناشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانسته واظهار داشت:امروزه دشمنان انقلاب اسلامی ایران فهمیده اند که برای مقابله با ایران دیگر استفاده از قدرت سخت وابزاروادوات نظامی کارآیی چندانی ندارد وبه همین دلیل برای مقابله با ایران به شیوه های جنگ نرم با استفاده از شبکه های اجتماعی ومجازی روی آورده اند.

دکتر جعفری ضمن بیان تفاوتهای جنگ نرم وسخت وهمچنین بیان عرصه های چهارگانه،کارآمدی(حکومت)سرمایه اجتماعی، اقتداروجذابیت جنگ نرم تاکید کرد:اندیشمندان ،سیاستمداران واستراتژیستهای غربی بویژه آمریکایی معتقدند قدرت نرم ایران امروزه بنیاد های تمدن کاپیتالیستی وسوسیالیستی را به لرزه درآورده ویا آنکه انقلاب ایران را خطرناکترین دشمن مشترک غرب وخطرناک تر از شوروی سابق معرفی می کنند و به همین دلیل تنها راه مقابله با آن را استحاله از درون می دانند.

معاون سرمایه انسانی صداوسیما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد سیاست استحاله جمهوری اسلامی ایران از طریق جنگ نرم و نفوذ دشمنان در باورها وسست کردن ایمان مردم بیان داشت:دشمنان انقلاب اسلامی با راهبرد مهار ،نفوذ واستحاله ایران از درون تلاش می کنند تا حاکمیت فرهنگ وارزشهای اسلامی ودینی ، نظام سیاسی مبتنی بر دین ومحوریت ولایت فقیه و همچنین پشتوانه های مردمی انقلاب اسلامی وحکومت دینی را استحاله کند.

وی در ادامه این بخش از سخنان خود تصریح کرد:تنها راه موثربرای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه جهوری اسلامی ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب مراقبت از نظام وجلو گیری از نفوذ عوامل استکبار جهانی است که در این زمینه اساتید دانشگاه و رسانه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

دکتر جعفری روشنفکران واساتید غرب زده را ابزارنفوذ دشمنان عنوان کرده واظهار داشت:آقای "گری سیک "یکی از اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه می نویسد:چگونه خوشحال نباشیم که در ایران عده ای دنبال جدایی دین از سیاست و تشکیل حکومت اسلامی از نوع عربستان هستند و ششلول هایشان به دستور ما آماده شلیک است!

معاون سرمایه انسانی صداوسیما در ادامه سخنان خود با بیان سیاست های 10 گانه آمریکا برای براندازی ایران از طریق جنگ نرم،خاطر نشان ساخت:عملیات فروپاشی از درون،ایجاد گسل بین حکومت ومردم،توهم خواندن توطئه وایجاد خوشبینی افراطی،ایجاد تحیر وتشکیک ذهنی در بین اقشار مختلف جامعه با حمله به عقاید جمعی آنان،تبلیغات ضد دینی،تخریب وتضعیف روحانیت وعلمای دینی،تخریب وتضعیف روانی واجتماعی ازراه اجرای پروژه های متعدد عملیات روانی،ترویج دوقطبی های شدید اجتماعی فرهنگی وسیاسی وایجاد دو انگاری های متضاد(انقلاب های مخملی و رنگی) ،تنوع در تاکتیک های تخریب بنیانهای فرهنگی وپروژه مقراض که عصاره ایی از همه فرمانهای نه گانه فوق است از جمله فرمانهای ده گانه براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق دو استراتژی حد اقلی(تغییر در رفتار و رویکرد) واستراتژی حد اکثری(تغییر ساختار و فروپاشی) نظام سلطه است که همه اینها با تکیه بر عناصر داخلی نظام طراحی شده است.

وی مهمترین ابزار های جنگ نرم را"صنایع فرهنگی" نظیرسینما،ماهواره،بازی های کامپیوتری،اسباب بازی،موسیقی و انیمیشن و "رسانه ها "نظیرمطبوعات،رادیو، تلویزیون وخبرگزاری ها و همچنین "فناوری های نوین " نظیر اینترنت(وبلاگ، وب سایت،شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و....) و تلفن همراه (mms-sms-blotos)معرفی کرده و اظهار داشت:افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی و استفاد از گوشی های هوشمند باعث شده است تا سال گذشته بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند وارد کشور شده و80 درصد کاربران شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام که مدیر آن یک روسی صهیونیستی الااصل است 14 میلیون ایرانی باشند.

دکتر جعفری در ادامه با بیان این مطلب که دشمن با بهره گیری گسترده از شبکه های اجتماعی سعی می کند با سوزن بانی ریل های قطارجامعه ایران مسیر زندگی ما را در جهت اهداف خود منحرف وباورهای ما را عوض کند؛ اضافه کرد:مدیریت عناصر خارجی بر اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی و استفاده آنها از اطلاعات فردی و گروهی کاربران ،مدیریت افکار عمومی، ذائقه سنجی و ذائقه سازی، ایجاد هویت های ثانوی، تغییرهوشمندانه سبک زندگی، مدیریت احساسات، ادراکات، تصمیمات وتحرکات کاربران از جمله آثار زیانبار استفاده از شبکه های اجتماعی مبتنی بر گوشی های هوشمند است.

وی همچنین با اشاره به شش رویکرد جبهه دشمنان انقلاب اسلامی ایران در بهره گیری از ظرفیت شبکه ههای اجتماعی افزود:
اندلسی کردن ایران،مساله سازی پی در پی برای ایران،تضعیف فرهنگ دفاعی وتزلزل درمقاومت مردمی،تولید جذابیت های غربی، افزایش تحریم، فقر سازی وفقر نمایی وسیاه نمایی داخل ایران و وحدت شکنی و اپوزیسیون سازی از جمله اهداف مهم استفاده دشمنان از ظرفیت شبکه های اجتماعی است که مهمترین راه مقابله با این رویکرد ها آگاه سازی جامعه توسط اساتید دانشگاه ورسانه ها است.

معاون سرمایه انسانی صداوسیما در پایان سخنان خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پس از حکومت پیامبر(ص) وائمه معصومین (سلام الله علیها) نزدیکترین حکومت به حکومت پیامبر خاتم (ص)و فرصتی بی نظیردر جهان اسلام دانسته و اظهار امید واری کرد انقلاب اسلامی ایران به رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت بتواند پرچم این انقلاب وجهان اسلام را همانطور که حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که این انقلاب جدای از انقلاب امام زمان(عج) نیست؛ به دست صاحب اصلی آن یعنی آقا امام زمان (عج)برساند.

یادآوری می گردد:دکترعلی اصغر جعفری از جمله مدیران با سابقه صداوسیما و دانش آموخته دکترا در رشته مطالعات امنیت ملی و کارشناسی ارشد مدیریت، با گرایش منابع انسانی است.
وی، پیش از این مسولیت به مدت چهار سال به عنوان مشاور رییس سازمان و رییس بسیج صداوسیما بود و برای شکل‌گیری سازمان تخصصی و رسانه‌ای بسیج صداوسیما گام‌های بلندی برداشته است.

جعفری قبل از آن نیز به مدت پنج سال به عنوان مشاور رییس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست صداوسیما مشغول خدمت بوده است.

مدیر مسئولی روزنامه جام جم، مدیرکلی صداوسیمای استان ایلام، معاونت صداوسیمای خراسان از جمله سوابق مسئولیتی دکتر علی اصغر جعفری است.

وی در کنار ریاست بسیج صداوسیما، ریاست شورای امربه معروف و نهی از منکر رسانه ملی، ریاست قرارگاه‌های تهدیدات نرم، قرارگاه فرماندهی و راهبری سایبری و قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور رسانه ملی را نیز بر عهده داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها