أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۲۹۸۰
زمان انتشار: ۲۳:۴۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مسائل پارچین جزو مسائل داخلی ایران است و بحث های نظامی ما به هیچ کشوری ارتباط ندارد و ما به این گونه صحبت ها اهمیت نمی دهیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان: مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهروز کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در خصوص ادعای اندیشکده استراتفور مبنی ساخت وساز های جدید در سایت پارچین اظهار کرد: مسائل پارچین جزو مسائل داخلی ایران است و بحث های نظامی ما به هیچ کشوری ارتباط ندارد و ما به این گونه صحبت ها اهمیت نمی دهیم.


وی درباره لغو روادید بین ایران و برخی از کشورها تصریح کرد: کشورهای مختلف نظر واحدی را در این باره ندارند اما برخی از کشورها خواهان لغو روادید هستند ولی برخی دیگر هنوز موضوع لغو روادید را مطرح نکرده و درخواستی ندارند.

وی ادامه داد: امروز دیدارهای دوجانبه با خانم اشمیت آغاز شد و محور صحبت ها در خصوص بحثهای دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا بود و فردا در خصوص مسائل منطقه ای صحبت می کنیم.



وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با اشمید درباره مذاکرات هسته ای و اجرای برجام نیز صحبت هایی را انجام خواهید داد یا خیر اظهار کرد: بله در دیدارهای امروز با حضور آقای عراقچی صحبت هایی نیز در این باره مطرح شد و مروری بر آخرین وضعیت اجرای برجام انجام دادیم.

تخت روانچی درباره اینکه آیا اروپائیان به دلیل لغو روادید از سوی آمریکا نسبت به ایران می توانند به کشورمان سفر کنند، تصریح کرد: اروپائیان طبیعتا از این وضعیت خوشحال نیستند اما شما می دانید که در نامه ای که کری آن را ارائه داد و آئین نامه ای که خود آمریکایی ها منتشر کردند یک سری استنثاهایی در این مورد مطرح شد که البته از نظر ما این خلاف برجام است و باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا کشور ثالثی را به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان انتخاب کرده اید، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در حال مذاکره هستیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

تخت روانچی درباره جزئیات سفر ظریف به بروکسل گفت: انشاءالله این سفر هفته آینده انجام می شود و قرار است وزیر امور خارجه کشورمان با موگرینی دیدار کند.

وی درباره نامه جان کری به وزیر امور خارجه کشورمان درباره حل مشکل سوریه اظهار کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم.


براساس گزارش میزان، چندی پیش اندیشکده استراتفور در گزارشی مدعی شده بود که تصاویر ماهواره ای دریافتی نشان می دهد ایران به ساخت تونل هایی در سایت پارچین در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران اقدام کرده است.(برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها