يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۲۹۸۱
زمان انتشار: ۲۳:۴۸     ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 588 به نقل از قم نگار , اگر چه شخصیتهای سیاسی به قم سفر می‌کنند و در ایام دهه فجر به سخنرانی می‌پردازند، اما تلاشها بر این است که این سخنرانی‌ها از جنجال و درگیری به دور باشد و کسانی در ایام فجر انقلاب به قم دعوت شوند که با سخنان خود، سبب تقویت شور انقلابی و شعور ملی شوند، نه اینکه شخصیتهایی جنجالی به قم دعوت شوند.

زمانی دور، در دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رویه یک گروه سیاسی که از پشتوانه حاکمیت در قم برخوردار بود، به جنجال کشیدن دهه فجر بود. رویه‌ای که با دعوت از سخنرانان جنجالی و ایراد سخنان جنجالی از سوی دعوت شدگان در قلب قم، مسجد محمدیه ـ که اکنون در داخل حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد ـ دنبال می‌شد و با مجوزهایی که از سوی شورای تأمین در آن زمان به این گونه سخنرانی‌ها داده می‌شد، تلاش بر تحریک مردم انقلابی و ایجاد جنجال می‌کرد.

این رویه اما در سالهای اخیر در قم جایی ندارد و سخنرانان جنجالی اگر هم توسط گروه یا تشکل سیاسی‌ای به قم دعوت شوند، با مخالفت قوی شورای تأمین استان قم روبرو می‌شوند زیرا آرامش سیاسی، به ویژه در ایام دهه فجر، خواست همه دست اندرکاران تأمین امنیت قم است.

به نظر می‌رسد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در قم بار دیگر یاد گذشته کرده است و با دعوت از سخنرانی جنجالی که برخی مواضع او، امت حزب الله را ناراحت کرده است، قصد ایجاد جنجالی دیگر در قم و بهره برداری سیاسی از آن را دارد.

اگر چه علی مطهری، قبلا به قم آمده است و در قصد سخنرانی در محیط های دانشگاهی داشته است، ولی این سخنرانی‌ها لغو شده است و در عین حال سخنرانی وی در قلب شهر قم و آن طور که اعلام شده است، در حسینیه شهداء خیابان صفائیه، در روز بیستم بهمن ها و کمتر از 20 روز مانده به حماسه مردم ایران در انتخابات مجلس و خبرگان، شاید سبب ایجاد جنجال شود، به ویژه اینکه حضور وی در شهر شیراز با حاشیه‌های زیادی همراه بود و ممکن است در قم، با سناریویی از سوی دعوت کنندگان، این سخنرانی به آشوب کشیده شود یا مطهری سخنانی بگوید که امت حزب الله را ناراحت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
شما چرا دلواپسین, یک انقلابی به تمام معنا و بصیر میخواد سخنرانی کنه؟
نکنه طرفدار یکی از دو سمت جریان فتنه اید؟
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
تا مرد سخن نگفته باشد ،،،،،،،،،،،!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
خخخخخخخخخخخخ
مطهری چه دمی داره
باید شورای نگهبان دمشو کوتاه می کرد
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
چرا امت حزب ا... از سخنرانی او ناراحت شوند؟
چرا تعداد محدودی افراد را امت حزب ا... می نامید؟ اصلا شما جمعیت شهر قم را می دانید؟؟؟
پاسخ
مجرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۱
نباید اجازه داد این فرد در شهر مقدس قم سخنرانی کنه.ایشون همون کسی هستن که به امام خامنه ای انتقاد داشتن و بارها و بارها از سران فتنه مایت علنی کردن.مسوولین چرا حواس شون نیست؟ مردم انقلابی جلوی این سخنرانی رو حتما بگیرند.این افراد ذهن مردم ما رو مسموم می کنن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
باز 598 زر زد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها