أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۰۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
رکود تشدید می‌شود/
رئیس اتاق تهران نسبت به رشد منفی بخش‌ صنعت در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بخش‌ صنعت به جز صنایع غذایی و دارویی در بخش فروش و تولید، منفی 19 تا منفی 25 درصد رشد داشته‌ است که باید فکری به حال تحریک تقاضا در بازارهای خارجی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مسعود خوانساری صبح امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق تهران در ابتدای سخنان خود سفر رئیس جمهور چین به ایران را نقطه قوتی در راستای تقویت روابط اقتصادی ایران و چین عنوان کرد و گفت: رشد شاخص‌های تولید صنعتی در پائیز 94 در مقایسه با فصل سوم سال 93 منفی 24.8 درصد بوده است و رشد شاخص‌های صنعتی برای 9 ماهه امسال منفی 11.94 درصد دیده شده در کنار آن رشد فروش واحدهای صنعتی در پاییز 94 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منفی 19 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته همه بخش‌های صنعتی کشور به غیر از صنایع غذایی و دارویی رشد منفی داشته‌اند.

رئیس اتاق تهران یکی از آمارهای نگران کننده را کاهش واردات کالاهای واسطه‌ای عنوان کرد و افزود: این امر در واقع تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع است که در پاییز 93 تا پاییز 94 با توجه به کاهش واردات مواد اولیه و کالای مصرفی صنایع نمی‌توان انتظار رشد صنعتی معنادار را در زمستان 94 پیش‌بینی کرد.

خوانساری با تاکید بر اینکه استمرار رشد منفی تولیدات صنعتی منجر به تعمیق رکود می‌شود خاطر نشان کرد: لازم است ضمن توجه ویژه به این بخش راهکارهایی را برای خروج از رکود اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و از طرف دیگر رکود موجود در بازار افزود: باید تلاش‌هایی برای تحریک تقاضای خارجی و بازارهای جدید صادراتی انجام دهیم، در عین حال بخش خصوصی و دولت نیز برای خروج از رکود باید تلاش‌ بیشتری انجام دهند.

وی داروی تقویت واحدهای صنعتی را که در یک سال گذشته رشد اقتصادی منفی را تجربه کرده، تقویت صادرات دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مجرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
تنها راهکار عملی و موثر برای بیرون امدن ار رکود، استعفا یا استیضاح این دولته.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها