يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۰۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
سالمندی فرایندی است که به تدریج به دلیل عوامل مختلف تغییرات تخریبی سلولها از تولید سلولهای جدید بیشتر شده و اندامها دچار نقص در عملکرد می شوند و در نهایت فرد پیر و سالخورده می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دکتر سلام: سالمندی فرایندی است که به تدریج به دلیل عوامل مختلف تغییرات تخریبی سلولها از تولید سلولهای جدید بیشتر شده و اندامها دچار نقص در عملکرد می شوند و در نهایت فرد پیر و سالخورده می شود.


دلایل این امر کاملا شناخته نشده است ولی عوامل محیطی مانند آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل روحی و روانی و شیوه زندگی می تواند بسیار موثر باشد.


آلودگی هوا بدلیل ایجاد مواد سمی در بدن می تواند عاملی در تخریب سلولهای بدن باشد همچنین مصرف غذاهایی که اکسید کننده هستند و می توانند در بدن رادیکال آزاد تولید نمایند (مانند روغنهای دارای پراکسید، غذاهای سوخته و غیره) موجب تخریب سلولها شده و فرایند پیری را جلو خواهد انداخت.


مصرف مواد ضد اکسیدان مانند ویتامینهای A, E, C املاح سلنیوم و گوگرد می توانند با از بین بردن رادیکالهای آزاد عمر سلولها را افزایش دهند. بنابراین مصرف سبزیجات تازه، میوه، گوشت، سیر و پیاز، کلم، حبوبات و مغز دانه ها جهت تامین این مواد توصیه می گردد.


حد نهایی عمر انسان حدود 140-120 سال برآورد شده است. معمولا به افراد بالاتر از 65 سال سالمند اطلاق می شود. البته سالمندان را می توان به سه گروه سنی تقسیم نمود:


1- گروه سنی 74-65 سال که سالمند جوان نامیده می شوند.
2- گروه سنی 84-75 سال که سالمند نامیده می شوند.
3- گروه سنی 85 سال و بالاتر که سالخورده نامیده می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها