أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۰۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر رسمی خود پیرامون شلیک موشک کره شمالی گفت مدتها نگران رفتار پیونگ یانگ بوده‌ است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر رسمی‌اش در مورد شلیک موشک ماهواره‌بر کره شمالی، بار دیگر از اقدامات پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرد.

اوباما در گفت‌وگو با «اس بی اس» ضمن اشاره به این اقدام کره شمالی گفت «من فکر می‌کنم ما مدتهاست که نگران رفتار کره شمالی بوده‌ایم. این یک رژیم مستبد و فتنه‌گر است که مکررا قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده، تسلیحات هسته‌ای آزمایش و تولید کرده است و اکنون در تلاشند سامانه پرتاب موشک خود را کامل کنند.»

وی در ادامه گفت تنها چند روز پیش از این اقدام کره شمالی، با رئیس جمهور چین درباره نیاز سخت گرفتن به آنها [کره شمالی] صحبت کرده بود. اوباما در ادامه گفت اکنون در حال مشورت با کره جنوبی است تا با استقرار سامانه موشکی دفاعی، قابلیت دفاعی این کشور را برای جلوگیری از هر اقدام احتمالی از سوی کره شمالی افزایش دهند. 

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد از اقدام کره شمالی و پرتاب موشک توسط پیونگ یانگ تعجب نکرده است.

اوباما افزود «این چیزی است که ما پیش‌بینی آن را کرده بودیم. ما الگویی از رفتار آنها [رهبران کره شمالی] را دیده‌ بودیم. آنها در تامین غذای مردم خود خوب عمل نمی‌کنند اما برای سیستم‌های تسلیحاتی‌شان مبالغ زیادی سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

روز یکشنبه، کره شمالی یک موشک دوربرد ماهواره‌بر به فضا شلیک کرد که این اقدام با واکنش‌هایی از سوی مقامات برخی کشورهای منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه و برخی کشورهای غربی مواجه شد. شورای امنیت سازمان ملل نیز برای بررسی این مساله تشکیل جلسه داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها