أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۰۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
کمیته المپیک آمریکا به ورزشکاران این کشور اعلام کرد در صورت داشتن بیم از مبتلا شدن به ویروس زیکا، اجباری برای شرکت آنها در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: افزایش نگرانی‌ها از ابتلای ورزشکان عازم بازی‌های المپیک 2016 به ویروس زیکا به حدی رسیده است که کمیته المپیک آمریکا به ورزشکاران این کشور اعلام کرد مجبور نیستند به برزیل سفر و در المپیک شرکت کنند. در همین حال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم از کنگره این کشور درخواست بودجه‌ای بالغ بر دو میلیارد دلار کرده است تا از شیوع ویروس زیکا در این کشور جلوگیری شود.

تصور عدم حضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک سخت است به خصوص که این کشور در چند دور اخیر المپیک همواره جزو مدال‌آورترین ورزشکاران بوده‌اند و آمریکا بعد از چین دارای بیشترین مدال طلا بوده است. با این حال نگرانی از مبتلا شدن ورزشکاران آمریکایی به ویروس زیکا ( چیزی که سازمان سلامت جهانی از آن به عنوان یک وضعیت اضطراری بین‌المللی یاد می‌کند ) آنقدر زیاد است که کمیته المپیک آمریکا اعلام کرده هیچ تضمینی برای حضور ورزشکاران این کشور در ریودوژانیرو وجود ندارد.

در بیانیه‌ کمیته المپیک آمریکا در خصوص مختار بودن ورزشکاران این کشور برای حضور یا عدم حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو آمده است: آن دسته از ورزشکاران که بیم ابتلا به ویروس زیکا دارد و احساس خوبی از رفتن به برزیل ندارند، نباید به این کشور سفر کنند.

هشدار‌ها در خصوص ویروس زیکا، تاکنون با واکنش‌هایی از سوی برخی ورزشکاران همراه بوده است که مهمترین آنها آندرو تریگس، عضو تیم ملی روئینگ انگلیس که در المپیک‌های 2008 و 2012 مدال طلا کسب کرد، بوده است. او اعلام کرده است که حاضر نیست همسرش را با خود به برزیل ببرد.

در همین حال جاستین گاتلین، دونده سرشناس آمریکایی هم از احتمال خودداری‌اش از حضور در المپیک ریودوژانیرو خبر داده هرچند اعتراف کرد که برای کسب مدال طلا در این رقابت‌ها بسیار وسوسه شده است.

ویروس زیکا، ویروسی است که روی جنین‌ها تأثیر می‌گذرد و از رشد کامل آنها جلوگیری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها