أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۳۱۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
مهاجم سابق پرسپولیس گفت: من 34 ساله بودم و البته پيشنهاداتي از بوندس‌ليگا‌ي B داشتم اما يكي از اهدافم هميشه بازگشت به فوتبال ايران و كمك به فوتبال كشورم بود.
به گزارش پایگاه 598، بوخوم فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان، DFB پوکال میزبان بایرن‌مونیخ است. به همین بهانه سایت رسمی فدراسیون فوتبال آلمان (DFB ) در مصاحبه‌ای با وحید هاشمیان بازیکن سابق این دو تیم در خصوص این دیدار و رؤیای صعود بوخوم به نیمه‌نهایی از او پرسیده است.

 

آقاي هاشميان، در ديدار فرداي بوخوم و بايرن در جام حذفي قلب شما براي كدام تيم مي‌زند؟
اين وضعيت دشواري براي من است، بهترين دوران حرفه‌‌اي من در بوخوم و تحت نظر پيتر نوي‌روور بوده است، ما با آن تيم به جام يوفا هم رفتيم اما بايرن هم به قلب من نزديك است. بايرن باشگاهي حرفه‌اي و قابل ملاحظه است. متأسفانه من فقط يك سال در بايرن بودم اما به همين موضوع هم افتخار مي‌كنم.

 

به نظر شما فردا كدام تيم حذف خواهد شد؟
نمي‌خواهم فكر كنم بوخوم حذف مي‌شود. البته برتري بر بايرن هدف بزرگي است، با اين حال بوخوم هم در جام حذفي پيروزي مي‌خواهد و من اين شانس را براي اين تيم قائل هستم.

 

آيا از نظر شما پيروزي بوخوم ممكن است؟
بازي‌هاي جام حذفي متفاوت است و من خودم از نزديك شگفتي‌هاي اين جام را ديده‌ام. در بازي‌هاي حذفي همه چيز ممكن است، البته قطعاً شانس بايرن خيلي بيشتر است اما بايد منتظر بمانيم و ببينيم چه اتفاقي خواهد افتاد.

 

شخصاً چه خاطراتي از جام حذفي داريد؟
خاطرات خيلي خوبي دارم، من در سال 2005 با بايرن قهرمان اين رقابت‌ها شدم. البته متأسفانه در ديدار حساس با شالكه در برلين من تيم ملي ايران را همراهي مي‌كردم. من چيزهاي بزرگي در فوتبال آلمان تجربه كردم.

 

چه چيزهاي بزرگي؟
در زمان ما بوخوم با پيتر نوي‌روور شرايط خوبي داشت، در مونيخ هم تمرينات سخت ماگات تجربه ويژه‌اي براي من بود. من حتي در هامبورگ و هانوفر هم تجربيات زيادي داشتم. در مجموع من 11 سال در فوتبال آلمان بودم و به عنوان يك بازيكن آسيايي به اين موضوع افتخار مي‌كنم.

 

اما در نهايت تمام فوتبال خود را در ايران و در پرسپوليس به پايان رساندي، آيا نمي‌خواستي در آلمان بماني؟
من 34 ساله بودم و البته پيشنهاداتي از بوندس‌ليگا‌ي B داشتم اما يكي از اهدافم هميشه بازگشت به فوتبال ايران و كمك به فوتبال كشورم بود. البته با نگاهي به گذشته، مي‌‌توانم بگويم شايد بايد در آلمان مي‌ماندم.

 

چرا؟
من به ايران رفتم و انتظارات از من خيلي بالا بود و نمي‌توانستم آن را انجام دهم، بنابر اين به هيچ وجه خوشحال نبودم.

 

الان چه‌كار مي‌كنيد؟
الان با خانواده‌ام در هامبورگ زندگي مي‌كنم. من هم‌اكنون مدرك B و يك مربيگري دريافت كرده‌ام و آموزش من در اين زمينه يك سال پيش به پايان رسيد و اكنون هم به دنبال پيدا كردن كار به عنوان مربي هستم اما با وجود رقابت، اين كار آسان نيست.

 

شما در رقابت‌هاي اوبرليگا مربيگري كرده‌ايد؟
بله و اين تجربه بسيار خوبي بود و خيلي خوب مي‌شد اگر مي‌توانستم گام بعدي را نيز بردارم.

 

برنامه شما براي آينده چيست؟
در واقع من ابتدا به بازگشت به فوتبال ايران براي چند سال فكر كردم اما فوتبال ايران هنوز قابل مقايسه با فوتبال آلمان نيست. من اينجا مي‌توانم چيزهاي زيادي ياد بگيرم و تجربه كنم و سپس اين دانش را به كشورم ببرم ولي ابتدا مي‌خواهم در فوتبال آلمان مربيگري كنم.


خبر ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها