أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به انتشار نامه ای منتسب به دانشجویان در خطاب به علامه مصباح یزدی تاکید کرد: این کارها نشانه ضعف افرادی است که با تابلو و شعارهای مقدس دست به چنین اعمالی می‌زنند و در واقع این مسئله نشان می دهد که این افراد به شعارهای خود پایبند نیستند و عملشان با حرفهایشان سازگار نیست.

چندی پیش در برخی از رسانه ها نامه ای خطاب به آیت الله مصباح یزدی منتشر شد که در آن ادعا شده بود که این نامه از طرف جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران نوشته شده است. البته برخی دیگر از رسانه‌ها نامه را  از جانب دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) منتشر کردند و این در حالی بود که در هیچ کدام از این سایت ها نامی از نویسندگان نامه نیاورده بودند.

محمدجواد نیک روش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران به بررسی این نامه پرداخت.

نیک‌روش درمورد نحوه مطلع شدن از این نامه گفت: ما بعد از علنی شدن نامه از سوی رسانه ها مطلع شدیم و بعد از تحقیق متوجه بی اخلاقی انجام شده توسط برخی رسانه ها شدیم. در خبرها نام دانشگاه امام صادق(ع) هم به طرز ویژه تری کار شده بود.

وی در ادامه افزود:‌برخی از رسانه ها با نوشتن جمله "نامه دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)" این نامه را به دانشجویان این دانشگاه منتسب کرده بودند و حتی به "جمعی از دانشجویان" بسنده نکرده بود. این مسئله نشان دهنده بی اخلاقی این رسانه‌ها است چرا که اسم دانشجویان یک اسم عام است و شامل همه دانشجویان می‌شود و این رسانه‌ها حتی از کلمه "جمعی" هم استفاده نکرده بودند.

وی با تاکید بر این نکته که سو استفاده از نام جریان دانشجویی برای پیشبرد اهداف سیاسی کاری ضد اخلاقی است گفت: افرادی که این نامه را تنظیم کرده‌اند اگر واقعا اعتباری دارند باید از اعتبار خودشان استفاده می‌کردند. چرا این افراد از اعتبار یک هویت جمعی استفاده می کنند که متعلق به همه دانشجویان است و جز در مواردی مثل حمایت از ولایت و آرمان های انقلاب که بین همه دانشجویان اتفاق نظر وجود دارد قابل استفاده است؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه افزود:‌ قطعا استفاده از چنین برندی در جایی که فضا سلیقه ای است و رنگ و بوی حمایت های سیاسی دارد و رضایت همه جلب نمی‌شود کار درستی نیست. ما از اصل چنین سو استفاده هایی از نام دانشجویان دانشگاه های تهران و به طور ویژه تر دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) ابراز ناخشنودی می کنیم .

وی در ادامه با اشاره به خطاب قرار گرفتن علما در چنین نامه هایی برای پاسخ گویی علما در قبال عملکرد جریان منتسب به آنها گفت: جایگاه بزرگانی مثل آیت الله مصباح که مشخصا در این نامه مورد خطاب قرار گرفته اند فراتر از این دعواهای سیاسی و سلیقه ای است که بین برخی افراد شکل گرفته است و توسط برخی دیگر دامن زده می‌شود.

نیک ‌روش در ادامه گفت: مسئله قطعی این است که آیت الله مصباح متعلق به انقلاب هستند و تلاش هایشان تلاش های گفتمانی است که  برای ترویج شاخصه هایی که مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) برای مسئولین دستگاه های حاکمیت اسلامی بیان کرده‌اند صورت می گیرد.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای کشاندن دعواهای سیاسی در سطح علمایی همچون علامه مصباح و آیت الله مهدوی کنی افزود: هم مصادره کردن این بزرگان از سوی کسانی که احیانا قصد دارند آن ها را به نفع جریان های خاص سیاسی  مصادره کنند و هم قرار دادن این بزرگواران در شرایط خاص و بعضا گره زدنشان به مشکلاتی که در بعضی مدعیان وجود دارد به نظر کاری به دور از اخلاق است.

وی تصریح کرد: این بزرگواران برای ترویج شاخص ها و حمایت از گفتمان انقلاب اقدام می‌کنند و اگر قرار باشد استفاده ای از این سرمایه های انقلاب شود فقط باید در جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی باشد و نه اهداف خاص سیاسی که منافع گروهی اندک را تامین می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر این نکته که جنبش دانشجویی در جهت ترویج شاخصه های گفتمانی انقلاب اسلامی تلاش می‌کند گفت: تلاش ما برای مشارکت حداکثری خواهد بود و قطعا تلاش علامه مصباح و سایر بزرگانی که در سطح ایشان هستند نیز در همین راستا است و امیدواریم که ما هم بتوانیم ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

وی افزود: مردم ما هم نشان دادند که بصیرت خیلی خوبی دارند و در بزنگاه‌های حساس و تاریخ ساز که حتی خیلی از خواص ضعیف عمل می کردند با بصیرتی که حاکی از پیوند عمیقشان با ولایت است توانسته اند تصمیمات درستی بگیرند. مطمئنا در انتخابات آتی مجلس هم اوضاع همین طور خواهد بود و شاهد برگ زرینی دیگر در تاریخ انقلاب خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به گسترش فضای توهین و تهمت در برخی رسانه ها گفت: یکی از محکمات اندیشه اسلامی این است که هدف هرگز وسیله را توجیه نمی کند. حتی اگر ما به دنبال مقدس ترین اهداف باشیم که همان  خدمت کردن به انقلاب است، حق استفاده از هر روشی را نداریم. تخریب، توهین، افترا، تهمت و ... همه از مصادیق بی اخلاقی است که قطعا در نتیجه انتخابات نیز تاثیر منفی خواهد داشت. اسلام نیز این مسئله را نمی پسندد و رهبری بارها تاکید کردند که مبادا فضای انتخابات باعث ظلم در حق عده ای شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان تاکید کرد: این کارها نشانه ضعف افرادی است که با تابلو و شعارهای مقدس دست به چنین اعمالی می‌زنند و در واقع این مسئله نشان می دهد که این افراد به شعارهای خود پایبند نیستند و عملشان با حرفهایشان سازگار نیست. این مسئله می تواند شاخصه خوبی برای ارزیابی میزان پایبندی افراد به گفتمان امام و رهبری باشد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نگین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
ای کاش همه ی ما یاد بگیریم به موقع واکنش لازم را نشان دهیم
علامه مصباح هم از جمله کسانی هستند که به دلیل ولایتی بودنشان و ایمان و اراده ی راسخشان و ارادت ایشان نسبت به این نظام مقدس و انقلاب به شدت مورد هجمه ی دشمنان هستند
خدا حفظشان کند
سرمایه ی بسیار بزرگی برای ایران هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها