أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۳۱۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه جزئیات بودجه سال 2017 خود را منتشر و اعلام کرد که چهار کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی، مهمترین دولت‌هایی هستند که باید با آن‌ها مقابله شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با ارائه لایحه بودجه دولت این کشور به کنگره، از جزئیات بودجه 582.7 میلیارد دلاری خود رونمایی کرد که در آن بر هزینه‌های آمادگی رزمی افزوده شده، اما میزان خرید هواپیما، کشتی و دیگر جنگ‌افزارها، کاهش یافته است. 

پایگاه خبری هیل نوشته است که دولت آمریکا تلاش می‌کند بین تلاش‌های کنونی در افغانستان و همچنین عملیات ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در سوریه و عراق توازن ایجاد کرده و در عین حال برای درگیری‌‌های احتمالی در آینده نیز آمادگی داشته باشد. 

در این لایحه، جمعا 524 میلیارد برای بودجه و 59 میلیارد دلار برای جنگ و دیگر هزینه‌ها، اختصاص یافته است. در این بودجه، در مقایسه با سال گذشته، هزینه نیروهای نظامی 300 میلیون و هزینه‌های عملیات و نگهداری 6.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

افزایش دستمزدها و همچنین بالا رفتن بودجه تحقیق و توسعه از دیگر نکات این بودجه است. 

ایران در بین کشورهای هدف

همزمان با رونمایی از لایحه بودجه، یک مقام ارشد پنتاگون گفت که این بودجه برای «دفاع» در برابر چالش‌هایی است که روسیه، چین، ایران و کره شمالی ایجاد می‌کنند. وی از گروه‌های تروریستی هم به عنوان دیگر تهدید پیش روی آمریکا نام برده است.

به نوشته سایت وزارت دفاع آمریکا، این مقام آمریکایی می‌گوید بودجه ارائه شده از سوی اوباما، به ایجاد توازن بین «آمادگی، توانمندی و ساختاربندی نیروهای نظامی ایالات متحده» ادامه می‌دهد.

به گفته وی، بخشی از بودجه، برای مقابله با تهدیدات ناشی از روسیه و چین تخصیص یافته است. این بودجه قرار است برای افزایش توانمندی‌های عملیاتی در اروپا، بالا بردن توان سایبری، اعمال قدرت در مناطق دور، برخی اقدامات در حوزه فضایی، سامانه‌های دفاع موشکی و سرمایه‌گذاری علمی و فناوری، هزینه شود. 

این مقام آمریکایی گفت: «این‌ها توانمندی‌هایی هستند که به ما اجازه خواهند داد با این قدرت‌‌های بزرگ در حال ظهور، در آینده رقابت کنیم.»

وی افزود: «سرمایه‌گذاری در زمینه این توانمندی‌ها، در عین حال نیروهای نظامی آمریکا را برای مقابله با چالش‌های برآمده از کره شمالی و ایران در موقعیت خوبی قرار داده و قطعا به تلاش‌ها علیه داعش در خاورمیانه... و شمال آفریقا کمک خواهد کرد.»

بودجه ارائه شده از سوی اوباما، باید پس از طی شدن مراحل اولیه در کمیته‌ها، در مجلس نمایندگان و سنا به تصویب برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها