أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۱۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
دیناروند با بیان این مطلب که محصولات تراریخته به صورت عمده وارد بازار نمی‌شود، گفت: وضعیت محصولات تراریخته در ایران بلاتکلیف نیست؛ چرا که دستورالعمل‌های مشخص شده در این زمینه در وزارت بهداشت وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان: رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره فراورده های تراریخته اظهار کرد:  وضعیت محصولات تراریخته در ایران بلاتکلیف نیست؛ چرا که گادلاین و دستورالعمل‌های مشخص شده در وزارت بهداشت وجود دارد، بنابراین آنچه مربوط به وزارت بهداشت و مردم بوده، تکلیف آن مشخص است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در واقع وضعیت واردات و تولید داخل این محصولات مشخص است، افزود: اکنون در تولید داخل، محصول تراریخته تجاری که در اختیار مردم قرار بگیرد، وجود ندارد، در واقع یکسری اقدامات به صورت آزمایشگاهی صورت گرفته، اما اینکه به صورت عمده وارد بازار بشود نه این گونه نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این مطلب که در واردات هم اکنون تنها سه نوع گیاه سویا، ذرت و کلزا هستند که روغن‎‌هایشان وارد کشور می‌شوند، گفت: ایران نیز مانند جاهای دیگر دنیا که 90 درصد محصولات سویا، سویای تراریخته است از این روغن‌ها استفاده می‌کند.

دیناروند در خاتمه با بیان این مطلب که کلزا که پایه آن اصولا بر اساس تراریخته تولید شده است و در دنیا مصرف می شود، گفت: همچنین ذرت که 60 تا 70 درصد محصولات دنیا در آن محصولات تراریخته هستند و وارد بازار می شود و آن هم مورد تأیید تمام بازارهای دنیا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها