يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۲۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت علی دایی به فوتبال و نیمکت داغ مربیگری پس از وقفه‌ای چند ماهه و جدایی پرحرف و حدیثش از پرسپولیس قطعا یکی از اخبار مهم نقل و انتقال‌های مهم لیگ پانزدهم بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان: حضور دایی روی نیمکت صبا باعث شد ستاره‌های سرخابی هم به سمت این تیم سرازیر شوند؛ امیرحسین صادقی، ‌هاشم بیک‌زاده، محمد قاضی و... صبایی شدند تا صبا یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ شود.

اتفاقا صبای دایی با وجود نتایج نه چندان خوب ابتدای فصل در ادامه خوب نتیجه گرفت و حتی تا رده سوم جدول رده‌بندی هم پیش رفت تا جایی که برخی از مدعی بودن صبا برای کسب عنوان قهرمانی هم حرف زدند اما علی دایی سرمربی این تیم با وجود علاقه‌مندی به کسب عنوان قهرمانی کسب سهمیه را هدف تیمش عنوان کرد.

شرایط صبا خوب پیش می‌رفت تا این‌که این تیم در هفته هفدهم و پیش از آغاز تعطیلات لیگ شکست سنگینی مقابل نفت تهران در قم متحمل شد و با باخت به تعطیلات رفت. انتظار می‌رفت پس از تعطیلات یک ماهه لیگ و با توجه به خرید‌های خوبی که علی دایی در نیم فصل انجام داده و بازیکنانی چون پیام صادقیان را به صبا آورده بود صبا پس از تعطیلات قدرتمندتر و مدعی‌تر شود اما تیم دایی در آغاز دوباره لیگ مقابل گسترش فولاد و راه‌آهن شکست خورد و همین شکست‌های سه‌گانه از هفته هفدهم تا نوزدهم کافی بود تا شایعات درباره علی دایی و تیمش آغاز شود و جولان دهد.

از ابتدای فصل البته شایعاتی درباره اختلاف علی دایی و موسوی مالک باشگاه شنیده می‌شد و حتی گفته می‌شد موسوی به خاطر دوستی نزدیک و قدیمی‌اش با امیر قلعه‌نویی تمایل داشته سرمربی سابق استقلال سرمربی تیمش شود اما به خاطر برخی ملاحظات و مخالفت یک فرد سیاسی علی دایی روی نیمکت صبا نشسته است.

در ادامه این شایعات عنوان شد که با توجه به هبه بودن سهام باشگاه صبای قم به استان قم امکان واگذاری سهام این باشگاه به افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد و موسوی به عنوان مالک باشگاه در قبال گرفتن امتیازاتی قانونی که پای یک فرد سیاسی هم در آن دیده می‌شود حاضر شده در صبای قم سرمایه‌گذاری کند و با توجه به تمایل فرد سیاسی و اطرافیانش به انتخاب یک مربی جوان و معروف علی دایی سرمربی صبا شده است.

همه چیز بر اساس توافقات صورت‌گرفته خوب پیش می‌رفت و تیم هم خوب نتیجه می‌گرفت اما وقتی نقل و انتقالات زمستانی از راه رسید و علی دایی خواستار جذب چند بازیکن جهت تقویت تیم شد اختلافات دوباره آشکار و عمیق شد. بر اساس شنیده‌ها مالک باشگاه پیرو اختلاف نظرهایی که با دایی داشت مشکلات مالی را پیش کشید و بی‌پولی را بهانه کرد؛ بهانه‌ای که دایی زیر بارش نرفت و به خاطر آبرو و اعتبار خودش دست به جیب شد و حدود 700 میلیون در نقل و انتقالات هزینه کرد تا صبا را تقویت کند.

علی دایی که به شکلی عجیب و ناگهانی از پرسپولیس کنار گذاشته شده بود و از طرفی در چند فصل اخیر و پس از قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی موفقیتی کسب نکرده بود نخواست پا پس بکشد و فرداروزی از او به عنوان مربی ناکام و رفیق نیمه راه یاد شود از این رو ظاهرا او به تنهایی تیم را به دندان می‌کشد و با مشکلات عجیب و غریبی مواجه است.

مشکلات مالی و مصدومیت بازیکنان کلیدی صبا از جمله جلال علی‌محمدی بهترین گلزن این تیم هم مزید بر علت شده تا تیم صبا روحیه و انگیزه لازم برای تقابل با حریفان را نداشته باشد و در 3 بازی اخیرش 3 شکست را متحمل شود. البته با وجود این مشکلات و ناکامی‌ها و کارشکنی‌هایی که ظاهرا صورت می‌گیرد علی دایی با توجه به روحیات و شخصیتی که دارد کسی نیست که پا پس بکشد و به خاطر آبرو و اعتبار خودش هم که شده تا پای کار می‌ماند مگر این‌که مثل زمانی که سرمربی تیم ملی بود ناگهان برکنار شود برکناری که قطعا بی‌ارتباط به مراودات مالک باشگاه و افراد سیاسی نخواهد بود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها