أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۲۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
مدافع و کاپیتان سابق تیم استقلال معتقد است که آبی پوشان با این روندی که در پیش دارند بعید است در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شوند.
به گزارش پایگاه 598، استقلال این روزها به غم صدرنشینی بازی های خوبی ارائه نمی کند و تنهابه دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول حضور دارد و این موضوع اسباب نگرانی هواداران را فراهم آورده است.

 

پیروز قربانی که در ابتدای این فصل کفش هایش را آویخت و به جرگه پپیشکسوتان پیوست، حرف هایی زده که خواندن آن خالی از لطف نیست:

 

* چه شد که در ابتدای این فصل تصمیم به خداحافظی از دنیای بازیگری گرفتی؟

 - این تصمیم را از اواسط فصل پیش گرفته بودم. فکر می کردم که دیگر برای من کافیست و بروم و میدان را به جوان تر ها بسپارم.

 

* ولی انگار در یک مقطعی پشیمان شدی و قصد بازگشت به میدان را داشتی.

- پشیمان که نه نشدم و هیچ وقت نخواستم که از تصمیم برگردم. اما وقتی از بیرون می دیدم که یکسری بازیکن با چه شرایطی هنوز دارند فوتبال بازی می کنند حسرت می خوردم و با خودم می گفتم که زود خداحافظی کردی.

 

* یک مقطعی به عنوان مربی تیم راه آهن رفتی و در آنجا هم نماندی و زود از این تیم جدا شدی.

- من یکی دو فصل هم در راه آهن بازی کردم و به این تیم هم علاقه دارم. در مقطعی از من دعوت شد که به عنوان دستیار تارتار به این تیم بروم و چون فکر کردم می توانم به تیمی که در آن بازی کردم کمک کنم، تصمیم گرفتم که این پیشنهاد را بپذیرم. اما وقتی رفتم تو دل کار احساس کردم که اشتباه کردم. چون به غیر از بچه های کادر فنی که همه مثل برادران من بودند، بعضی ها در آن باشگاه طوری رفتار می کردند که انگار من سربار آنجا هستم و اضافی هستم. من هم که اصلا حوصله این رفتارها را ندارم، خیلی زود و بی سر و صدا خداحافظی کردم و عطای اینطور کار کردن را به لقای آن بخشیدم.

 

* این روزها چه کار می کنی و روزگار را چطوری سپری می کنی؟

- (با خنده) کار بدی نمی کنیم... (بعد از کمی مکث با لحنی جدی ادامه می دهد) در درجه اول دارم درس می خوانم و در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهم. در وهله بعد هدفم این است که کلاس های مربیگری را سپری کنم و اگر خدا بخواهد با یک پشتوانه قوی به عرصه مربیگری وارد شوم.

 

* بازی استقلال و استقلال اهواز را که دیدی؟

- راستش را بخواهید نه. چون داشتم بازی تیم های صبا و راه آهن را نگاه می کردم.

 

* چرا؟

- خب من فکر می کردم که استقلال یک بازی یک طرفه را مقابل استقلال اهواز پیش رو دارد. از طرفی راه آهن و صبا هر دو تیم هایی بودند که من در آن بازی کردم و مربیانش از دوستانم بودند. برای همین این بازی برایم جالب تر بود.

 

* فکر می کنم تو هم اشتباه بقیه استقلالی ها را کرده بودی و تیم استقلال اهواز را دست کم گرفته بودی که فکر می کردی یک بازی ساده و یک طرفه پیش رو دارند.

- آره واقعا. من هم بعد از این همه سال فوتبال بازی کردن حریف استقلال را دست کم گرفته بودم. جه برسد به بازیکنان این تیم که حالا عمدتا هم جوان و کم تجربه هستند.

 

* حتما شنیدی که استقلال اصلا بازی خوبی را مقابل استقلال اهواز انجام نداد.

- بله. البته فیلم خلاصه بازی را دیدم. منظورم این بود که بازی را به صورت مستقیم نگاه نکردم. اما خب فیلم بازی را که دیدم متوجه شدم که استقلالی ها حریف شان را خیلی دست کم گرفته بودند و خود را از پیش برنده می دانستند. به خصوص بعد از آن که گل زدند. من هم مثل خیلی از استقلالی های دیگر فکر می کنم استقلال واقعا خوش شانس بود که در این بازی مساوی کرد و به حریف نباخت. ضمنا یک نکته دیگر هم بگویم.

 

* چه نکته ای؟

- اول این را بگویم که هیچ کس در استقلالی بودن من شک ندارد. من از جوانان این تیم شروع کردم و تا کاپیتانی این تیم بالا آمدم و در فوتبال و زندگی ام هرچه دارم از استقلال دارم. این تیم را عاشقانه دوست دارم و اگر حرفی می زنم و انتقادی می کنم تنها از سر دلسوزی است. وگرنه من دیگر فوتبال بازی نمی کنم که بخواهم بروم در این تیم جای یک بازیکن را بگیرم و یا حتی مربی هم نیستم که مثلا اگر مظلومی را بردارند من به جای او بروم. هیچ منافعی از استقلال ندارم و انتقادی هم اگر می کنم، تنها از روی دلسوزی است.

 

* خب این انتقادی که نسبت به تیم داری و این همه برای آن مقدمه چینی کردی چیست؟

- حرف من این است که من روند خوبی را در استقلال شاهد نیستم و نگران این تیم هستم. نگرانم که تیم ها و مدعیان دیگر به زودی به حکومت این تیم در بالای جدول خاتمه دهند و آن وقت است که استقلالی ها افسوس این روزها را خواهند خورد. به گمان من استقلال ممکن است بابت همین بازی با استقلال اهواز و دو امتیازی که در این بازی خانگی از دست داد در انتهای لیگ یک تاوان بزرگ پرداخت کند. البته واقعا امیدوارم که اینطوری نشود. اما خب...

 

* پس با این حساب شما از قهرمانی استقلال در پایان فصل خیلی مطمئن نیستی.

-  ....(بعد از کمی مکث می گوید) والا چی بگویم!

 

* برای هواداران چه صحبتی داری آنها استقبال خوبی از بازی های استقلال نمی کنند؟

- من روی سخنم با هواداران استقلال است. متاسفانه مدتی است که هواداران استقلال نسبت به تیم شان کم لطف شده اند. من کاری ندارم که فلان مربی و فلان بازیکن محبوب هستند یا محبوب نیستند و این که هواداران به خاطر فلان فرد به ورزشگاه می روند یا از لج فلان بازیکن و فلان مربی به ورزشگاه نمی روند. حرف من این است که همه ما از پیشکسوت و بازیکن و مربی گرفته تا هوادارا و لیدر و غیره، عاشق یک تیم هستیم و آن هم استقلال است. اگر از کسی هم دلخوری دارید، به خاطر استقلال و موفقیت های این تیم به ورزشگاه بیایید و تیم تان را تشویق کنید. استقلال اتفاقا الان و در این شرایط بیشتر از همیشه به حمایت های شما هواداران عزیز نیاز دارد.

اسپورت تی وی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها