يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۳۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
همزمان با برگزاری راهپیمایی گسترده مردم ایران در سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رسانه های خارجی به پوشش این حضور میلیونی پرداختند.
به گزارش پایگاه 598، رسانه های خارجی به پوشش راهپیمایی میلیونی در ۲۲ بهمن پرداختند.

آسوشیتدپرس» در ساعات آغازین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به بازتاب این حادثه تاریخی و حضور پرشور مردم ایران پرداخت.

این رسانه غربی در اولین جملات خود به تصاویری اشاره کرد که از سوی تلویزیون رسمی ایران بخش می شود و از حضور پرشور مردم تهران و دیگر شهرها در راهپیمایی ۲۲ بهمن علیرغم سرمای شدید هوا در برخی از نقاط کشور حکایت می کند.

آسوشیتدپرس همچنین با توصیف مردمی که که حامل پلاکاردها و نمادهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی هستند از طنین انداز شدن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در شهرهای سراسر ایران اسلامی سخن گفت.   

العهد گزارش داد: تظاهرات میلیونی مردم ایران در ۲۲ بهمن

پایگاه العهد به شروع راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و همه شهرهای ایران پرداخت و نوشت: مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران در راهپیمایی میلیونی گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شرکت کردند.

این رسانه لبنانی در ادامه تصاویری از راهپیمایی منتشر کرد و گزارش داد: راهپیمایی از ۱۰ مسیر تا خیابان انقلاب و میدان آزادی در حال برگزاری است و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

العهد در ادامه اعلام کرد: شخصیت های سیاسی و علمی برجسته از سراسر دنیا میهمانان افتخاری هستند و نزدیک به پنج هزار خبرنگار و عکاس ایرانی و خارجی این راهپیمایی را پوشش می دهند.

المیادین اعلام کرد: بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

شبکه تلویزیونی المیادین به بازتاب راهپیمایی شکوهمند مردم ایران در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

همچنین این شبکه سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در جمع پر شور مردم تهران پوشش داده است.

بر اسا این گزارش حسن روحانی در این سخنرانی اظهار داشت: سیاسیت «ایران هراسی» باید متوقف گردد. وی افزود: تعامل اقتصادی میان ایران و جامعه جهانی به نفع تجارت جهان است.

المیادین همچنین اعلام کرد مردمی که حامل پلاکاردها و نمادهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی هستند، بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید عهد کردند.

«ترند»: تجدید میثاق مردم ایران با نظام جمهوری اسلامی

خبرگزاری «ترند» آذربایجان در این باره نوشت: مردم تهران و بسیاری از شهرهای ایران امروز پنجشنبه ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به خیابان ها آمدند تا شعار حمایت از انقلاب اسلامی سر بدهند.

این رسانه در ادامه به جمعیتی اشاره کرد که با در دست داشتن تصاویری از «امام خمینی» بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله «سید علی خامنه ای» رهبر عالی انقلاب بر وفاداری خود نسبت به انقلاب اسلامی ایران تاکید می کنند.

ترند در نهایت به طنین شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مردمی اشاره کرد که با حضور در خیابان ها سی و هفتمین سالرور شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

انعکاس راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه فلسطینی

پایگاه فلسطین الیوم به بازتاب و پوشش رسانه ای همایش مردمی ایران برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) پرداخته است.

 بر اساس این گزارش مردم تهران در سی و هفتمین سالروز به پیروزی رسیدن انقلاب از مسیرهای گوناگون به سمت میدان آزادی تهران راهپیمایی کردند.

همچنین در این گزارش به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران میان مردم در میدان آزادی اشاره شده است.

این رسانه گزارش داد: از سوی دیگر سازمان هوافضا وابسته به وزارت دفاع ایران نیز اعلام کرده که در طول مسیرهای راهپیمایی موشک بالستیک «عماد» و موشک ماهواره بر «سیمرغ» به نمایش عموم مردم گذاشته می شود.

بازتاب راهپیمایی۲۲ بهمن در رسانه مصری

ایگاه مصری الیوم السابع در گزارشی اعلام کرده که مردم ایران برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب شان در شهر های مختلف ایران راهپیمایی کردند.

همچنین در این گزارش تصریح شده است، مردم با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار سر دادند.

در این گزارش آمده است که مردم در شرایطی در این حماسه عظیم شرکت کردند که دمای هوا نیز در شرایط سرما قرار داشت.

مردم در این راهپیمایی با آرمان های امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید عهد کردند و پایبندی خود به اصول امام راحل را اعلام کردند.

النشره به بازتاب سخنان رئیس جمهوری در مراسم 22 بهمن پرداخت

همچنین پایگاه لبنانی النشره نیز حماسه ملیونی مردم ایران در سالروز پیروزی بر مستکبرین را بازتاب داد و به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جمع پرشور مردم در میدان آزادی پرداخت.

بازتاب راهپیمایی در شبکه المسیره یمن

شبکه المسیره یمن درگزاشی به برگزاری راهپیمایی مردم ایران پرداخت و در ادامه بیان کرد که رئیس جمهوری ایران سخنرانی کرد.این رسانه یمنی از شعارهایی که سر داده شد و پلاکاردهایی که از سوی راهپیمایی کنندگان حمل شد خبر داد.

سانا اعلام کرد: برگزاری مسیرهای میلیونی در کل ایران به مناسبت سی هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

خبرگزاری سوریه در گزارشی درباره راهپیمایی 22 بهمن نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی عهد کردند که در مسیر اصول بنیانگذار انقلاب ایران امام خمینی(ره) و جانشین ایشان آیت الله خامنه ای حرکت کنند.

سانا گزارش داد: شرکت کنندگان شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و پرچمهای فلسطین و مقاومت لبنان را حمل کردند.در این راهپیمایی عدنان محمودسفیر سوریه در تهران به همراه دیپلماتهای این کشور در ایران در راهپیمایی شرکت کردند.

خبرگزاری سوریه در ادامه با اشاره به تاریخچه انقلاب اسلامی در ایران نوشت: مراسم جشن امسال پس از امضای توافق هسته ای برگزار می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها