أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۳۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۳۱ سنت کاهش یافت و به ۳۰ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه 598، رسیدن حجم ذخایر نفت آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما به رقمی بی سابقه، نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضا و گزارش گلدمن ساکس درباره پایین باقی ماندن قیمت ها  تا نیمه دوم امسال امروز موجب افت قیمت نفت شد.

ایران در رقابت برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت آسیا نفت خود را در ماه مارس ارزان تر از نفت عربستان عرضه می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 31 سنت کاهش به 30 دلار و 53 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم با 69 سنت کاهش به 26 دلار و 76 سنت رسید.

بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بین اعضای اوپک برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار آسیا رقابت در گرفته است و نگرانی هایی درباره به پایان رسیدن ظرفیت ذخیره نفت وجود دارد.»

وی افزود، افت قیمت همچنین همچنین ناشی از موج خروج سرمایه ها از بازارهای پرریسک دنیا بوده است.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفتی در کوشینگ اوکلاهاما، نقطه تحویل نفت خام آمریکا به بالاترین رقم خود رسیده است.

موسسه گلدمن ساکس گفته مازاد عرضه نفت در کنار افت رشد اقتصادی چین بدین معناست که قیمت ها تا نیمه دوم سال پایین باقی خواهند ماند.

در حالی که تولید کنندگان روزانه 1.2 میلیون بشکه بیش از میزان تقاضا نفت عرضه می کنند، قیمت نفت از اواسط سال 2014 میلادی تاکنون تقریبا 75 درصد کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها