أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۳۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
رئیس سازمان سیا:
مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا اعلام کرد داعش چندین بار در مناطق درگیر از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و مقداری از آن‌ها را به خارج از سوریه و عراق منتقل کرده است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «جان برنان» رئیس سازمان سیا اعلام کرد، گروه تروریستی داعش در میدان‌های نبرد بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «المسله» عراق، برنان در گفت‌وگو با شبکه «سی.بی.سی» گفت: سازمان اطلاعات آمریکا «CIA» معتقد است داعش می‌تواند مقدار کمی ار کلورین و گاز خردل را تولید کند.

مدیر اطلاعات آمریکا احتمال داد داعش سلاح‌های شیمیایی خود را برای استفاده در بیرون از عراق و سوریه منتقل کرده است و به همین دلیل باید راه‌های مواصلاتی و مسیرهای قاچاقی که تروریست‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند، قطع کرد.

از آغاز بحران سوریه، طرف‌های درگیر یکدیگر را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده‌اند.

پیش از این نیز مقامات غربی از احتمال استفاده داعش از سلاح‌های شیمیایی خبر داده بودند.

در سال 2013، آمریکا بهمراه برخی کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه و انگلیس، دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمایی علیه مخالفان کرد.
ادعاهای متناقض غرب در طرح مسأله تسلیحات شیمیایی با اقدام پیش‌دستانۀ دمشق مواجه شد و دولت بشار اسد درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط سازمان ملل را اعلام کرد. کارشناسان این سازمان پس از بررسی‌های میدانی خود تاکنون نتوانسته‌اند شواهدی مبنی بر صحت ادعای ایالات متحده و متحدان اروپایی و عربی آن پیدا کنند.
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، پس از تصویب قطعنامه 2235 شورای امنیت این سازمان درباره سوریه در تابستان سال جاری، گفت: «ملت و ارتش سوریه خود قربانی سلاح‌های شیمیایی از سوی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره هستند و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی را بشدت محکوم می‌کنند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
دبیراموزش وپرورش
-
۰۹:۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
برای موجه نشان دادن حمله زمینی به سوریه به بهانه حضور داعش درحال اعتراف به جنایات داعش درمحضر جهانیان هستند وچه عجیب که همینها بودند که به اعتراف خودشان داعش را به وجوداوردند واکنون نیز به بهانه حمله به این گروه سلاح ومهمات برای انها می ریزند خدایا خسته شدیم از این همه تزویر زودترصاحب مارا برسان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها