أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۳۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
اکران‌های روز ششم و هفتم تحت تأثیر آخرین اثر حاتمی‌کیا/
سینماهای اصفهان در روزهای آخر هفته میزبان فیلم‌های پرمخاطب جشنواره فجر بودند، فیلم‌هایی که تقریباً صندلی خالی به خود ندید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در اصفهان در حالی برگزار شد که نمایش‌های این روز تحت تأثیر آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا بود.

ابتدا سینما ساحل از ساعت 16 فیلم «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی را به پرده نمایش کشید، سینما سپاهان نیز در همین ساعت فیلم «خماری» داریوش غذبانی را به نمایش گذاشت.

از ساعت 18 سینما ساحل فیلم «لاک قرمز» اثر سید جمال سیدحاتمی را در بخش نگاه نو (فیلم اولی) اکران کرد، همچنین سینما سپاهان در همین ساعت فیلم «هفت ماهگی» اثر هاتف علیمردانی را به نمایش کشید.

طبق روزهای گذشته تالار فرشچیان با یک اثر نقش خود را در جشنواره فیلم فجر اصفهان را ایفا کرد و فیلم «گیتا» ساخته مسعود مددی را اکران کرد.

سینما ساحل از ساعت 20 میزبان فیلم «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی بود، این فیلم داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با فرار از آغوش خانواده به پایتخت آمده و در آنجا با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

ضعف محتوایی در فیلم «مالاریا» موج می‌زند، به طوری که با عادی نشان دادن برخی از ناهنجاری‌ها سعی در بیان مشکلات جامعه امروزی دارد؛ سیگار کشیدن بانوان، عادی بودن روابط دختر و پسر، فرار از دست خانواده و انشقاق اعضای خانواده از جمله مواردی بود که در این فیلم به چشم می‌خورد.

تماشاگر میان‌سالی به خبرنگار فارس درباره این فیلم گفت: متأسفانه فیلم خوبی نبود و ضعف محتوایی داشت؛ در این فیلم به بنیان خانواده اهمیتی داده نشده است.

تماشاگر جوانی با ابراز ناراحتی از تماشای این فیلم اظهار کرد: از کارگردان فیلم «دربند» انتظار بیشتری داشتم و این فیلم خوبی نبود.

فیلم «مالاریا» که به دنبال بیان معضلات جامعه امروزی است، بسیاری از مرزها را در هم می‌شکند تا به هدفش برسد و در این راه پا بر روی بسیاری از هنجارها می‌گذارد.

با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه، سینما ساحل «سیانور» ساخته بهروز شعیبی را در ساعت 22 به نمایش گذاشت؛ هنرنمایی بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، آتیلا پسیانی و بابک حمیدیان به زیبایی‌های این فیلم افزوده است.

اما شاخص‌ترین فیلم اکران شده در روز ششم، آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا با نام «بادیگارد» بود که در دو سانس 20 و 22 در سینما سپاهان به اکران در آمد و تمامی بلیط‌های این دو سانس به فروش رسید.

طبق آثار گذشته حاتمی‌کیا، این فیلم نگاهی متفاوت به یک سوژه کاملًا جدید و نو داشت؛ هنرنمایی پرویز پرستویی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان به جذابیت‌های این فیلم افزوده است.

استاندار اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان و برخی از اعضای شورای شهر اصفهان مهمانان ویژه این فیلم در سانس فوق‌العاده بودند.

صداگذاری مناسب‌، فیلم‌برداری مطلوب و نگاه ریزبینانه به جزئیات در قالب موضوعی به‌روز، از نکاتی بود که در این اثر حاتمی‌کیا به چشم می‌خورد.

در پایان این فیلم بیننده جوانی به خبرنگار فارس در اصفهان گفت: فیلم بسیار زیبایی بود و همان‌طور که از این کارگردان انتظار داشتم، شاهد فیلم پرمحتوا و خوبی بودم.

تماشاگر دیگری اذعان کرد: نقطه ضعفی در این فیلم مشاهده نکردم و این اثر را بیشتر از «چ» دوست داشتم؛ حاتمی‌کیا نگاهی متفاوت به مسئله‌ای داشت که شاید هیچ کس حتی به این موضوع فکر هم نکرده بود.

بیننده جوانی که از دیدن این فیلم به وجد آمده بود بیان داشت: «بادیگارد» را خیلی دوست داشتم و هرچه فکر می‌کنم هیچ نقطه ضعفی در آن مشاهده نمی‌کنم.

استقبال خوب از «بادیگارد» در اصفهان احتمالاً مسئولان را مجاب به اکران مجدد این فیلم در روزهای آتی کند و از آن‌جایی‌ که در روز گذشته مشتاقان زیادی نتوانستند از این فیلم دیدن کنند، احتمال این موضوع بالا است.

به گزارش فارس، هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر در اصفهان در حالی برگزار شد که تقریباً همه صندلی‌های سینما در تمام سانس ها با بلیط‌های اینترنتی پر شد و فروش بلیط در گیشه به صفر رسید.

ابتدا سینما ساحل از ساعت 16 فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به کارگردانی فرزاد مؤتمن را به نمایش گذاشت؛ سینما سپاهان نیز در همین ساعت «لاک قرمز» سید جمال سید حاتمی را به اکران درآورد.

در ساعت 18 سینما ساحل فیلم «بادیگارد» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا را اکران کرد، همچنین سینما سپاهان در همین ساعت «سیانور» بهروز شعیبی را به نمایش کشید.

در این میان تالار فرشچیان برخلاف بقیه سینماها با یک اثر سینمایی از مهدی گلستانه با نام «نقطه کور» به میزبانی میهمانان جشنواره رفت.

سینما ساحل از ساعت 20 میزبان «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیای بود؛ نیم ساعت قبل از شروع سانس کلیه بینندگان این فیلم بلیط های خود را که به صورت اینترنتی خریداری کرده بودند تحویل گرفته و گیشه بدون فروش بلیط در محل سینما این سانس را آغاز کرد.

سینما سپاهان اما در سانس 20 به اکران لانتوری پرداخت که با استقبال بی نظیر تماشاگران رو به رو شد؛ لازم به ذکر است که همه بلیط های این فیلم از روزها قبل به صورت اینترنتی بفروش رفته بود، شاید دلیل این استقبال مردم اصفهان از لانتوری یکی از سوژه‌های فیلم باشد که در ارتباط با معضل اسیدپاشی است که با توجه به وقایع ناگوار سال‌های گذشته در اصفهان به نوعی موجب درک کامل این سوژه توسط تماشاچی اصفهانی می‌گردد.

درابتدا این فیلم با داستانی در ارتباط با بزهکاری در بین جوانان و نوجوانان آغاز می‌شود در حالی که هدف اصلی فیلمنامه مطرح کردن موضوع بخشش در مقابل قصاص است؛ در میانه‌های فیلم مریم قربانی اسید پاشی می‌شود این در حالی است که در ابتدای فیلم خود به دنبال تغییر نظر خانواده‌های قربانی جرم و متقاعد کردنشان به بخشش از مجرمان است.

نظر تماشاگران این فیلم در انتها مساعد بوده و انتظارات تماشاگر از این فیلم برآورده شد که این شاید دلیل اصلی تعدد اکران این فیلم در روزهای جشنواره بود.

سانس ویژه ساحل به بادیگارد اختصاص یافت که مثل همه سانس‌های این فیلم بلیط‌ها از قبل به اتمام رسیده بودند.

اما سانس ویژه سپاهان برخلاف روزهای قبل به فیلمی پرداخت که جزو لیست اکران‌های اصفهان نبود؛ فیلم سهیل بیرقی با نام «من» با بازی لیلا حاتمی اثر متفاوتی بود که بیشتر شبیه کارهای عبدالرضا کاهانی بود.

از نظر یکی از تماشاگران این سانس موضوع این فیلم با زمینه و ژانر آن مطابقت کاملی نداشت.

در مقابل تماشاگر جوانی به خبرنگار فارس درباره این فیلم گفت: انتظاراتم از فیلمی که مشاورش کاهانی است همین بود هرچند می‌توانست بهتر باشد.

تماشاگر جوانی با ابراز ناراحتی از تماشای این فیلم اظهار کرد: فیلم خیلی گنگ بوده و بهتر بود مثل خیلی از فیلم‌های امسال از جایی شروع شده و انتهایی واضح تر می‌داشت.

با توجه به قابل پیش بینی نبودن اکران «من» صندلی‌های خالی در هنگام اکران فیلم در سینما به چشم می‌خورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها