أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۳۴۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
یک مقام آمریکایی با بیان اینکه به گفته سربازان بازداشت شده در آب‌های ایران، تهران آن‌ها را مورد «بازجویی مستمر» قرار داده، گفت: یکی از سناریوهای مورد بررسی توسط پنتاگون، ایجاد اختلال در سامانه ناوبری قایق‌ها توسط ایران است.
به گزارش پایگاه 598، یک مقام نظامی آمریکا مطلع از پرونده نظامیان بازداشت‌شده در آب‌های ایران، روز جمعه به نقل از این افراد مدعی شد که این نظامیان از سوی ایران تحت «بازجویی مداوم» قرار گرفته‌اند.

به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، این مقام آمریکایی گفته است که احتمالا به همین دلیل این که نظامیان بعد از آزادی،‌ به مقامات مافوق خود گفته‌اند که «مضطرب و ناراحت» هستند.

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، همین امر را هم دلیل گریه یکی از نظامیان آمریکایی عنوان کرده است.

به گفته مقامات آمریکا، انتظار می‌رود نتیجه تحقیقات اولیه پنتاگون در مورد ورود دو قایق ارتش آمریکا به محدوده سرزمینی ایران در خلیج فارس و پس از آن بازداشت نظامیان آمریکایی سوار بر این قایق‌ها از سوی ایران، تا پایان ماه جاری میلادی مشخص شود.

قرار است در جریان این تحقیقات، جزئیات برخورد ایران با این نظامیان و اطلاعاتی که در اختیار تهران قرار گرفته،‌ مشخص شود. همچنین تجهیزات ناوبری قایق‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته تا دلیل ورود آن‌ها به آب‌های ایران، معلوم شود.

این مقام آمریکایی سه سناریو را مطرح کرده است: ملوان‌های آمریکایی به درستی از جی‌پی‌اس استفاده نکرده‌اند؛ جی‌پی‌اس دچار نقص فنی شده است یا ایران و نیروهایی در منطقه جی‌پی‌اس این قایق‌ها را از راه دور دچار اختلال کرده‌اند که این امر موجب منحرف شدن این نظامیان از مسیر اصلی‌شان شده است.

مقام آمریکایی در مورد سناریوی سوم که در واقع جای متهم و شاکی را تغییر می‌دهد، گفته است که پیش از این «شواهد روایی‌ای» از ایجاد اختلال در سامانه‌های جی‌پی‌اس در دیگر مناطق داشته و به همین جهت این سناریو هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
با برجام حوزه های خاصی از قطار پیاده شدند و شعار میدهند که رسیدیم .اخر خطه. . بیچاره ها نمیدانند درکجا پیاده شده اند و قطار هم که رفته است ....انهایی که خودشان را ساختند و بقیه به ......همه انهایی که تو تریبونها سینه چاک میدهند که برجام تمام شد وما را به سلامت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها