يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۴۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
تا کنون ۳۷ نوبت شیر در مدارس کشور توزیع شده است اما ادامه روند توزیع شیر نیازمند اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه‌هاست، در صورت عدم تخصیص این اعتبار توزیع شیر در مدارس از ابتدای اسفند قطع خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، توزیع شیر در مدارس کشور از 11  آبان امسال آغاز شد و مقرر بود با اختصاص اعتباری معادل 550 میلیارد تومان که تا پایان اسفند در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، یک میلیارد پاکت شیر میان 13.5 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع شود.

همچنین طبق گفته‌های اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شیر در تمام مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم پایتخت اعم از دولتی و غیردولتی توزیع خواهد شد و بیش از یک میلیون و 100هزار دانش‌آموز در شهر تهران تحت پوشش طرح توزیع شیر قرار می‌گیرند، به طور میانگین حدود 50 تا 55 نوبت در طول سال تحصیلی 95ـ94 توزیع شیر در مدارس انجام خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش تا به امروز 505 میلیون پاکت شیر در بین دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی با میانگین 37 نوبت توزیع شده است.

اعتباری معادل 400 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است ما آن‌گونه که منصور مجاوری مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم می‌گوید: از این اعتبار تاکنون حتی یک ریال نیز محقق نشده است.

به گفته مجاوری تا به امروز فقط 75 درصد از اعتبار 150 میلیارد تومانی مربوط به بودجه عمومی برای توزیع شیر در مدارس تامین شده است.

به اذعان مسئولان آموزش و پرورش ادامه این وضع باعث قطع شدن توزیع شیر در مدارس از ابتدای اسفند خواهد شد و برای تداوم توزیع شیر در مدارس نیاز است تا اعتبار 400 میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه‌ها محقق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۱
۰
کدوم شیر . دختر من کلاس سوم دبستان مدرسه دولتی هم هست طی این سه سال شاید سه بار شیر در مدرسه توزیع شده باشه . از مسئولین خواهش میکنم که جلو توزیع شیر در مدارس گرفته بشه تا حد اقل بودجه چند میلیاردیش به اسم یه مشت بچه معصوم و به کام مسئولین نباشه . با سپاس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها