کد خبر: ۳۶۳۴۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
شماره 259 هفته‌نامه پنجره با بررسی رفتارهای کابینه یازدهم در رابطه با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
به گزارش پایگاه 598، چند صباحی به برگزاری انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نمانده است که برخی از دولتمردان کابینه یازدهم و در راس آن‌ها شخص رئیس‌جمهور، اظهارنظرهایی جنجالی در رابطه با انتخابات پیش رو کرده‌اند. هفته‌نامه پنجره با عنایت به این موضوع، به بررسی دلایل و شیوه‌های این رفتارها پرداخته است که اهمیت این موضوع در جلد شماره 259 پنجره نیز بازتاب یافته است.

* سرمقاله

علیرضا زاکانی در قامت مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز نشریه، با اشاره به سناریوی دولت برای عرضه خود در انتخابات پیش رو، سرمقاله 259 پنجره را نگاشته است. وی معتقد است: «در این دوره از انتخابات مجلس، شواهد بسیاری از دخالت مقامات دولتی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی دیده می‎شود که به کرات رسانه‎‎ها به انعکاس آن پرداخته‌اند؛ رفتاری که طبق اصول قانونی کشور غیرقابل قبول است.»

* پدری دوراندیش

جایگاه هدایت و رهبری برای یک رهبر سیاسی، یک ویژگی ذاتی و بنیادین است. انتخابات‎ همواره یکی از مهم‎ترین مواقع لزومی بوده که شیوه و سبک مدیریتی رهبری جامعه را به منصه ظهور گذاشته است. این به‌معنای مهندسی انتخابات از سوی رهبری برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیست. بلکه به این معناست که رهبر جامعه به‎عنوان فردی صاحب اطلاعات و تحلیل، مسیر حرکات دموکراتیک و مردمی را به‎گونه‎ای هموار و روشن می‌سازد که این سیر خطی لزوما به سعادت منجر شود. هفته‌نامه پنجره، طی یک پرونده‌ای ویژه به این موضوع پرداخته و تدبیر رهبری را رابطه با روشنگری انتخاباتی بررسی کرده است.


* هوای بهارستانی پاستور!

متاسفانه گاهی رئیس‎جمهور در نقش یک سخنگو برای حزب یا جریان سیاسی خاص وارد می‎شود. موضوعی که به‌صراحت، نه‌تنها درباره رئیس‎جمهور بلکه درباره وزرا و معاونین ایشان در نگاه مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل حزب کارگزاران، به وضوح به چشم آمده است. از این منظر می‎توان به‎عنوان یک دغدغه و نگاه کلی نسبت به‎ شان و جایگاه رئیس‎جمهور در قانون اساسی و کلام رهبری معظم توجه داشت. این موضوعی است که به‎نظر می‎رسد با نزدیک شدن به فصل انتخابات از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. هر چند که سخنرانی‎‎های یک ماه گذشته رئیس محترم جمهور در این زمینه حس مثبتی را به ملت القا نمی‎کند. سیاسی‌نویسان پنجره با عطف نظر قرار دادن این مسائل بخشی از پرونده سیاسی را به این مهم اختصاص داده‌اند و در کنار این موضوع از پیروزی‎‎های جریان مقاومت در سوریه، انتخابات درون‌حزبی آمریکا، سالروز شهادت عماد مغنیه و برخی موضوعات دیگر نیز غافل نبوده‎اند.

* اکران‌های پرحاشیه!

قطار جشنواره فیلم فجر به ایستگاه سی‌وچهارم خود رسید و فیلم‌هایی در این جشنواره به اکران درآمد که قرار است طی یک سال آینده، روی پرده‌های نقره‌ای سینماهای کشور قرار گیرند. در پرونده هنر شماره 259 پنجره پروسه تولید و حواشی برخی از فیلم‌ها و هم‌چنین موانع راهیابی برخی دیگر از تولیدات به ویژه انیمیشن‌ها به بخش رقابت جشنواره فجر در قالب یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی با افرادی نظیر پرویز پرستویی، مسعود ده‌نمکی و ابوالقاسم طالبی تقدیم خوانندگان پنجره شده است.

* سایر بخش‌های نشریه

در بخش باشگاه اهل قلم این هفته حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی، مباحثی را در مورد زمینه‌های وقوع انقلاب اسلامی 1357 به مخاطبان عرضه داشته است. هم‌چنین در این بخش دکتر کریم مجتهدی و دکتر احمدعلی قانع هم به قلم‌فرسایی پرداخته‌اند. بخش مجله خبری هم به انعکاس مهم‌ترین وقایع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته است. پنجره مثبت شماره 259 طبق معمول با رویکردی فرهنگی چندین کتاب، فیلم و سایر محصولات را معرفی کرده و باشگاه ترجمه هم با ترجمه چند مطلب از رسانه‌های خارجی افقی دیگر فراروی مخاطبان خود قرار داده است.

هفته‌نامه پنجره به مدیرمسئولی علیرضا زاکانی و سردبیری سیدمحمدصادق کاظمی، در 84 صفحه، شنبه‌ها روی کیوسک‌های مطبوعات قرار می‌گیرد. بهای این هفته‌نامه 5000 تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها